VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metropole zřejmě dostane dráhu i okruh

Praha - Návrh Dopravní superstrategie asi vezme za své. Mělo by to urychlit stavby Pražského okruhu i rychlodráhy.

23.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Železniční rychlodráha na ruzyňské letiště a dále do Kladna? Nebude dříve než za 20 let. Další úseky Pražského okruhu? Zahájení stavby nejdříve za pět let. Peníze od státu na stavbu metra trasy D? V žádném případě.

Zhruba takto černě vypadaly původní návrhy takzvané dopravní superstrategie ministerstva dopravy. Vzhledem ke změnám na nejvyšších postech to však nyní pro hlavní město vypadá mnohem lépe.

Magistrát v uplynulých dnech dostal od ministerstva dopis, který pro Prahu vyznívá pozitivně. „Pro hlavní město by to mělo znamenat rychlejší rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo například upouští od PPP projektu (Finanční spoluúčast soukromého sektoru. pozn. red.) při pokračování stavby Pražského okruhu. To by mohlo výrazně urychlit zejména úseky 511 mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a 518 a 519, tedy Ruzyně – Suchdol – Březiněves,“ sdělil 1. náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).

Důležitou podmínkou však je, aby Praha nejdříve připravila půdu pro stavbu. Tedy vypořádala všechny spory, aby mohlo být vydáno stavební povolení. To je zatím kámen úrazu u části okruhu kolem Suchdola. Naopak mezi D1 a Běchovicemi by se mohlo do dvou let začít stavět.

Rychlodráha jako první

Zásadní změna pak nastala u příprav stavby rychlodráhy mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na Ruzyň. „Část trasy od Kladna do Veleslavína s odbočkou na Letiště by se totiž mohla začít stavět oproti původním návrhům jako první. Je totiž mnohem levnější. Stála by asi třetinu z celého rozpočtu této akce, který je odhadnut na 30–40 miliard korun,“ řekl Březina.

Druhá etapa směrem k Masarykovu nádraží by se dělala až později. Mezitím by právě ve Veleslavíně vznikl velký přestupní terminál vlakové a autobusové dopravy a metra, což by dále odlehčilo například Dejvicím.

Pokud by stát skutečně změnil svůj postoj, znamenalo by to, že by Praha od něj také konečně mohla čerpat peníze na stavbu metra, což nyní není možné.

Špatnou zprávou je, že zatím chybějí přesnější termíny.

Čtěte také: Praho! O okruhu si nech zdát

Autor: Lukáš Marek

23.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Český prezident Miloš Zeman je tuzemskou obdobou Donalda Trumpa.
9 17

Kateřina Perknerová: Spor o Šumavu naznačí Zemanovu sílu v ČSSD

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
11

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies