Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metropole zřejmě dostane dráhu i okruh

Praha - Návrh Dopravní superstrategie asi vezme za své. Mělo by to urychlit stavby Pražského okruhu i rychlodráhy.

23.4.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Železniční rychlodráha na ruzyňské letiště a dále do Kladna? Nebude dříve než za 20 let. Další úseky Pražského okruhu? Zahájení stavby nejdříve za pět let. Peníze od státu na stavbu metra trasy D? V žádném případě.

Zhruba takto černě vypadaly původní návrhy takzvané dopravní superstrategie ministerstva dopravy. Vzhledem ke změnám na nejvyšších postech to však nyní pro hlavní město vypadá mnohem lépe.

Magistrát v uplynulých dnech dostal od ministerstva dopis, který pro Prahu vyznívá pozitivně. „Pro hlavní město by to mělo znamenat rychlejší rozvoj dopravní infrastruktury. Ministerstvo například upouští od PPP projektu (Finanční spoluúčast soukromého sektoru. pozn. red.) při pokračování stavby Pražského okruhu. To by mohlo výrazně urychlit zejména úseky 511 mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a 518 a 519, tedy Ruzyně – Suchdol – Březiněves,“ sdělil 1. náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).

Důležitou podmínkou však je, aby Praha nejdříve připravila půdu pro stavbu. Tedy vypořádala všechny spory, aby mohlo být vydáno stavební povolení. To je zatím kámen úrazu u části okruhu kolem Suchdola. Naopak mezi D1 a Běchovicemi by se mohlo do dvou let začít stavět.

Rychlodráha jako první

Zásadní změna pak nastala u příprav stavby rychlodráhy mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na Ruzyň. „Část trasy od Kladna do Veleslavína s odbočkou na Letiště by se totiž mohla začít stavět oproti původním návrhům jako první. Je totiž mnohem levnější. Stála by asi třetinu z celého rozpočtu této akce, který je odhadnut na 30–40 miliard korun,“ řekl Březina.

Druhá etapa směrem k Masarykovu nádraží by se dělala až později. Mezitím by právě ve Veleslavíně vznikl velký přestupní terminál vlakové a autobusové dopravy a metra, což by dále odlehčilo například Dejvicím.

Pokud by stát skutečně změnil svůj postoj, znamenalo by to, že by Praha od něj také konečně mohla čerpat peníze na stavbu metra, což nyní není možné.

Špatnou zprávou je, že zatím chybějí přesnější termíny.

Čtěte také: Praho! O okruhu si nech zdát

Autor: Lukáš Marek

23.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
1 12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Martin Kratochvíl.
9

Pohledem Martina Kratochvíla: Čunkovo překvapení

Letní stěhování národů vrcholí. O víkendu hrozí kolaps

/INFOGRAFIKA/ Poslední kolaps na oblíbených turistických trasách byl jen předehrou. O víkendu začínají prázdniny v Bádensko-Württembersku a Bavorsku, což jsou nejlidnatější německé státy s téměř 23 miliony obyvatel. Druhá várka turnusů vyrazí ze severoněmeckých zemí a z Nizozemska. Na cestu domů se naopak vydávají turisté z Brém, Saska, Saska a Skandinávie, kde dětem začíná škola.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení