Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr Bárta jmenoval nového šéfa ŘSD

Praha - Novým šéfem Ředitelství silnic a dálnic je Jiří Švorc, uvedl ministr dopravy Vít Bárta. Švorc nahradí dnes odvolaného Alfreda Brunclíka. Švorc působil v oblasti pozemního stavitelství jako stavbyvedoucí a manažer. Působil například ve společnostech OMV, Globus a OBI.

24.8.2010
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Vít Bárta.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

"Budu se snažit tuhle poměrně složitou firmu převést na určitý způsob manažerského řízení. Prioritou je nalézt maximální úspory nejen v investicích, ale i v provozu organizace," uvedl Švorc. Podle Bárty má jmenování nového šéfa ŘSD přispět k lepšímu jednání se stavebními firmami a nalezení dalších úspor.

Brunclík byl podle ministra odvolán za chyby při sestavování seznamu silničních staveb určených k zastavení. Za "tragické pochybení" označil Bárta především zařazeni na seznam mostu u Bohumína, který je součástí přivaděče na D47.

"Pro mě bylo nemilé překvapení, ze součástí přivaděče na D47 je onen most. Velmi se omlouvám občanům Bohumína, ze ŘSD s mojí odpovědností zastavilo stavbu tohoto mostu," uvedl Bárta. MD podle něj nyní hledá prostředky na pokračování stavby.

Ředitelství silnic a dálnic ČR je státní příspěvková organizace zřízená ministerstvem dopravy. Základním předmětem činnosti je výkon vlastnických práv státu k dálnicím a silnicím I. třídy a zabezpečení jejich správy, údržby a oprav. Úkolem ŘSD je také zabezpečení výstavby a modernizace těchto komunikací. Brunclík vedl ŘSD poslední čtyři roky a čelil kritice, že stavby silnic a dálnic v Česku jsou příliš drahé.

ŘSD funguje ve stávající podobě 13 let

- Ředitelství silnic a dálnic ČR je státní příspěvková organizace, zřizovatelem je ministerstvo dopravy; organizace má celostátní působnost, jednotlivé útvary jsou rozmístěny po celé ČR.
- Současné ŘSD vzniklo k 1. lednu 1997 splynutím Ředitelství silnic ČR, Ředitelství dálnic Praha a Silničních investorských útvarů Prahy, Českých Budějovic, Plzně, Liberce, Pardubic, Brna a Ostravy.
- ŘSD spravuje dálnice a silnice I. třídy, stará se o jejich údržbu a opravy, na starosti má také výstavbu nových dálnic a silnic I. třídy.
- Ke konci loňského roku organizace spravovala 6989 kilometrů dálnic a silnic a zaměstnávala 1763 pracovníků.
- Finanční prostředky na svou činnost ŘSD čerpá zejména ze Státního fondu dopravní infrastruktury, ze státního rozpočtu, z evropských fondů.
- V letech 2007 až 2009 získal od ŘSD největší objem zakázek Metrostav (14,8 milionu korun), na druhém místě byly Stavby silnic a železnic (Eurovia) a třetí příčku zaujal Strabag.
- Loni v červnu pozornost médii vzbudila velkolepá oslava narozenin tehdejšího výkonného ředitele ŘDS Michala Haly, jež podle České televize přišla na tři čtvrtě milionu korun. ŘSD následně Halovu pozici zrušilo. Hala se na ŘSD později vrátil ve funkci externího konzultanta;
- Dnes odvolaný Alfred Brunclík vykonával funkci generálního ředitele ŘSD od března 2007, kdy ve funkci vystřídal Michala Halu, který ŘSD vedl dočasně po odchodu dlouholetého ředitele Petra Laušmana. Před příchodem na ŘSD Brunclík strávil 17 let v různých funkcích ve stavební společnosti Subterra.
- Novým šéfem ŘSD se dnes stal Jiří Švorc, který působil v oblasti pozemního stavitelství jako stavbyvedoucí a manažer. Působil například ve společnostech OMV, Globus a OBI.

Autor: ČTK

24.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení