Co bylo příčinou výpadku registru?
Mohly za to technické potíže na straně dodavatele systému při jeho spuštění v sedm hodin ráno. Obnovit systém se v některých místech podařilo po 14. hodině, kdy byly hlášeny na tři stovky funkčních uživatelů registru.

Očekávali jste nějaké potíže při jeho zprovoznění?
Neočekávali. K výpadku došlo navzdory tomu, že před spuštěním nového registru proběhlo školení vybraných uživatelů i testy samotné aplikace, včetně testů zátěžových.

Co mají dělat lidé, kteří registr nutně potřebovali? Třeba měli namířeno na dovolenou?
Omlouváme se všem, komu výpadek způsobil komplikace. Věříme, že všechna místa budou funkční už od úterý.

Údajně mělo být proškoleno 
330 lidí z celkových 1400. Proč nebyli proškoleni všichni?
Z každého registračního místa byl proškolen jeden zaměstnanec, probíhal testovací provoz a každý zaměstnanec měl možnost se dotázat na cokoli, čemu by nerozuměl.

Nebylo z tohoto pohledu spuštění nového registru uspěchané?
Aplikace se připravuje už delší dobu a z našeho pohledu uspěchaná není. Ministerstvo dopravy si zadalo vytvoření této aplikace tak, aby byl nový registr připraven na napojení na systém základních registrů a napojení registrů na aplikace EU.

Kdo nese za kolaps odpovědnost?
V tuto chvíli čekáme na podrobnější analýzu výpadku CRV od dodavatele.

Uplatní ministerstvo nějaké sankce vůči provozovateli databáze?
V případě, že se prokáže zavinění ze strany dodavatele, bude ministerstvo dopravy požadovat náhradu za vzniklé škody.