VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tříproudová dálnice D1? Asi tak za 40 let

Praha – Kdy se řidiči dočkají tříproudové dálnice D1 z Prahy do Brna? Asi až za čtyřicet let. Právě chystaná modernizace páteřní tepny umožní podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka někdy kolem roku 2050 rozšířit komunikaci na tři jízdní pruhy v obou směrech.

20.6.2012 12
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Plíhal Libor

První práce se měly na dálnici rozjet už do poloviny roku, ale silničáři nyní počítají s podpisem prvních smluv s firmami, které se mají modernizace zhostit, až na začátku října. Ministr Pavel Dobeš (LIDEM) ovšem upozornil, že termín se může ještě posunout kvůli možným odvoláním neúspěšných uchazečů ve výběrovém řízení.

Rozšíření dálnice na tři pruhy v roce 2050 považuje dopravní expert Robert Šťastný za poměrně dlouhý časový horizont. „Frekventované úseky by mohly být tříproudové už nyní. Bude záležet, zda bude nakonec postavena alternativní komunikace R35 z Hradce do Olomouce, která by dálnici D1 odlehčila," uvedl expert.

Nynější stav hlavní české komunikace podle něho provoz zvládá, pokud se na ní nepřihodí nějaká nehoda. „Kritické to je v případě uzavírky. To by se třetí pruh hodil. Z hlediska bezpečnosti je však stávající podoba dálnice problematická. Vytváří se tam množství kolizních situací," doplnil Robert Šťastný.

Začínáme v březnu

Letos by měla začít příprava modernizace prvních pěti úseků, přičemž na tři už získali silničáři stavební povolení. Řidiči přitom musejí být připraveni na to, že na každém z těchto úseků se bude pracovat průměrně jedenáct měsíců. Hlavní stavební práce přitom začnou příští rok v březnu.

Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT uvedl, že během příštích let přinese modernizace mnoho potíží pro dopravu na celé české dálniční síti právě proto, že není dokončena alternativní rychlostní silnice R35.
„Pozitivní je, že zde bude tlak na veřejnost, aby využila železniční dopravu nebo aby se rozjelo plánování dostavby R35 a veřejnost se naučila na dálniční síti podstatně ukázněnějšímu chování," dodal.

Na konci modernizace bude dálnice D1 na každé straně rozšířena o 0,75 metru, dostane nový povrch a silničáři upraví i středový pruh. Modernizace jednoho kilometru má přijít asi na 150 milionů korun, přičemž celkové náklady byly spočítány na zhruba 24 miliard korun.

Autor: Vilém Janouš

20.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Rusku protestují tisíce lidí proti korupci.
AKTUALIZUJEME
8 6

V Rusku demonstrují tisíce lidí proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Vít Kalvoda.
9 12

Muž, který bojoval proti šmejdům: Někdo mi zapálil auto, raději jsem skončil

Premiér Sobotka zamířil ze summitu do nemocnice. Program ale nemění

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) v sobotu po příletu z Říma ze summitu EU vyhledal lékařskou pomoc. Jeho zdravotní potíže podle mluvčího nejsou vážné a Sobotkův program v příštích dnech neovlivní.

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Český skialpinista spadl ve Vysokých Tatrách, pád dlouhý 200 metrů prežil

Český skialpinista přežil asi 200 metrů dlouhý pád ve Vysokých Tatrách na Slovensku. Informovala o tom dnes slovenská horská služba, která zraněnému muži v sobotu večer pomáhala.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies