Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehody motorkářů trhají všechny rekordy

Praha - Asistence vrtulníku, následně několik hodin uzavřená silnice a těžce zraněný mopedista, tak to v polovině května vypadalo na křižovatce v Řehenicích u Prahy. V ten samý den přitom havaroval další motorkář ve Stodůlkách.

28.5.2009 3
SDÍLEJ:

MOTORKÁŘI. Čím dál častěji bývají viníky, ale i obětmi dopravních nehod.Foto: DENÍK/Milan Kilián

Pěkné počasí vyhnalo milovníky rychlých strojů na silnice. Jenže záchranka ani lékaři nestíhají zraněné motorkáře ošetřovat.


Nárůst o sto procent


Od začátku sezony do 20. května jich na pražských silnicích havarovalo 45, což je ve srovnání s minulým rokem téměř dvojnásobek. O sto procent stoupla také statistika úrazů cyklistů.

„Nejčastěji se jedná o úrazy hlavy a páteře. Z pětačtyřiceti letošních zraněných motorkářů jsme měli tři případy, kde šlo o bezprostřední ohrožení života, a ve dvou případech o částečnou amputaci dolní končetiny,“ uvedl ředitel zdravotnické záchranné Zdeněk Schwarz. Podle něj jsou nejčastějšími pacienty lidé ve věkové skupině od dvaceti do čtyřiceti let.

U cyklistů jdou zranění napříč věkovým spektrem, od předškolní mládeže až po seniory. I v těchto případech bývá nejčastěji postižena hlava, páteř a končetiny. Lékaři ošetřují zranění od zhmožděnin až po komplikované zlomeniny.

Silný stroj, slabá odpovědnost

„Téměř stoprocentní nárůst počtu zraněných nás netěší. Příčiny úrazů motorkářů bývají podobné: silné stroje v rukou mladých nezkušených řidičů, překračování rychlosti, často i alkohol. U cyklistů pak to, že nepoužívají ochranné přilby a chrániče, jsou neukáznění a nepozorní,“ tvrdí náměstek primátora Rudolf Blažek.

Podle policistů ale nepatří nehody v Praze k nejzávažnějším. Daleko větší problém je podle nich spíše na dálnicích, kde řidiči mohou jet vyšší rychlostí, a vystavují se tak riziku smrtelného úrazu více. „V metropoli se většinou bourá kvůli špatným manévrům nebo nedání přednosti v jízdě, rozhodně bych však netvrdil, že je hlavním důvodem rychlost,“ uzavřel jeden z policistů.

Autor: Lucie Boháčová

28.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení