VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na charitu přispívá pravidelně jen málo Čechů, ADRA to chce změnit

Praha – Na charitu přispívá podle průzkumu STEM/MARK více než polovina (53 procent) Čechů, avšak ani ne dvě procenta dává peníze pravidelně příkazem z účtu, uvedla humanitární organizace ADRA.

3.10.2012 11
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Protože je pravidelné dárcovství pro neziskové organizace klíčové a pomáhá lépe plánovat pomoc, spustila ADRA kampaň na podporu svého nového programu Mince denně (www.mincedenne.cz). V něm mohou lidé přispívat částkami od 30 korun měsíčně.

„Je pro nás důležité vybudovat širší základnu pravidelných dárců. Pro organizace znamená pevná základna jednu z klíčových oblastí jistoty a růstu," uvedla koordinátorka kampaně Michaela Kreuterová. Z programu Mince denně půjde třetina na domácí projekty, třetina na projekty zahraniční a třetina na rozvoj a chod organizace ADRA. Tato organizace provozuje deset dobrovolnických center ve 27 městech a působí ve 125 zemích světa.

Češi jsou v současnosti štědří hlavně v případě nečekaných katastrof, využívají přitom rádi dárcovské SMS (DMS) zasílané přes mobilní telefony. Téměř polovina dotazovaných ale podle průzkumu na charitu nepřispívá vůbec, protože si to podle svého vyjádření nemohou dovolit. Průzkum také zjistil, že třetina lidí uvedla, že současná špatná ekonomická situace ovlivnila jejich ochotu přispívat na charitu.

Ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová uvedla, že je třeba, aby veřejnost začala pravidelnou podporu vnímat jako přirozenou věc, jako tomu je v zemích na západ od hranic.

Dárcovství podporuje například webový portál www.darujspravne.cz. Podle jeho informací představoval loni průměrný dar na osobu asi 12.000 korun, což je asi čtyři procenta hrubého ročního platu. Z daňového základu si Češi minulý rok odepsali víc než 1,3 miliardy korun, uvedlo Fórum dárců. Dary si z daní odečítá víc než 113.000 Čechů. Drobné dary si většinou lidé neodečítají.

Oblíbená dárcovská SMS

Oblíbená je v tuzemsku dárcovská SMS, která v Česku existuje osm let. Lidé v Česku poslali už skoro 14 milionů dárcovských textových zpráv DMS. Na dobročinné projekty či pomoc po přírodních katastrofách tak přes svůj mobilní telefon dosud věnovali víc než 377,34 milionu ko­run.

Čtěte také: Češi poslali 14 milionů dárcovských SMS, dali tak 377 milionů korun

Autor: ČTK

3.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš
DOTYK.CZ

"Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl," uslyšel Babiš na svém mítinku

Jaroslav Dvořák, známý pod přezdívkou Indián (vpravo).
5

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: „Viděl jsem, jak ho surově mlátí,“ tvrdí svědek

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

AKTUALIZOVÁNO

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Prvním, kdo ohlásil napadení svých počítačových systémů, byla Ukrajinská národní banka. Útok pak začaly hlásit další banky, státní úřady a soukromé i státní firmy z celého světa. Za útokem stojí zatím „neznámý virus." Poradce ministra vnitra Anton Geraščenko uvedl, že podobné organizované systémy používají ruské zpravodajské služby. Útočníci požadují výkupné.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies