VYBERTE SI REGION

Na D1 padlo šest mostů, dálnice je už průjezdná

Velká Bíteš - Dálnice D1 je po rozsáhlé uzavírce opět průjezdná. Stavebníci vnoci zbourali šest mostů. Kvůli tomu se od pátečního večera nejezdilo na dvou úsecích D1 u Velké Bíteše na Vysočině a u Lokte na Benešovsku. Zatímco na Vysočině dělníci práce stihli v plánovaném termínu, na Benešovsku jim bourání zkomplikoval jeden z mostů, který dlouho odolával těžké technice. Auta se na dálnici u Lokte vrátila před 16:00, tedy po 19 hodinách. Původně se počítalo s tím, že uzavírka potrvá do 11:00.

6.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií
Demolice nadjezdu u Velké Bíteše začala bezprostředně po uzavření dálnice D1 v pátek ve 20 hodin. Nejprve se rozprostírala ochranná vrstva.

Demolice nadjezdu u Velké Bíteše začala bezprostředně po uzavření dálnice D1 v pátek ve 20 hodin. Nejprve se rozprostírala ochranná vrstva. Foto: Deník/Eva Drdlová

"V 15:50 začala jezdit auta. Svodidla jsou namontována, všechno je v pořádku," řekla Miroslava Bžochová ze stavební společnosti COLAS CZ. Auta jezdí v úseku obousměrně, a to dvěma jízdními pruhy na Prahu a jedním na Brno. Důvod, proč se uzavírka protáhla, se bude ještě vyhodnocovat. Bližší informace by měly být zveřejněny počátkem příštího týdne.


Provoz před uzávěrou ve dne houstl, odpoledne se ale situace uklidnila. "Na dálnici D1 je zatím provoz slabý, odpovídá sobotnímu provozu. Na objízdné trase v úseku Loket - Hořice je provoz plynulý bez komplikací," uvedla hodinu před zprůjezdněním dálnice policejní mluvčí Dana Čírtková.

Uzavírku si vyžádala rekonstrukce nejvytíženější tuzemské dopravní tepny. V pátek ve 20:00 byla zcela zastavena doprava mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, o hodinu později projelo poslední auto mezi Loktem a Koberovicemi. V každém úseku stavebníci demolovali po třech mostech. U Velké Bíteše byl provoz ve směru na Brno obnoven jedním pruhem v 09:29, krátce poté byl volný i druhý pruh. V opačném směru začala auta jezdit o hodinu později. V 10:30 byl otevřen jeden jízdní pruh ve směru na Prahu, upřesnila Čírtková.

Na Benešovsku měla být dálnice průjezdná v 11:00, objevily se ale problémy s demolicí jednoho z mostů. "Prostřední most nám dělal nejvíce starostí, byl z roku 1943 po Hitlerovi. Zhotovitelské firmě dal pořádně zabrat," řekl Ivan Čásenský, který zajišťuje stavební dozor. Čas obnovení provozu se nejdříve posunul na 13:30 a později na 16:00.

První padl ještě pře půlnocí

První most na D1 byl stržen před půlnocí, poslední odolával do 04:30. "První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49," uvedl vedoucí projektu Jiří Krátký. Komplikovanější situace byla na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až ve 04:30. "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého super betonu. K zemi šel až po urputném boji," poznamenal Čásenský.

V noci se podle Čírtkové na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamiony na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu. Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vůz částečně zasahoval do vozovky. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla.

Po 06:00 havaroval kamion také na vysočinské objížďce, a to na silnici II/602 mezi obcemi Bezděkov a Nové Sady. Zůstal stát přes vozovku s přívěsem v příkopu, policisté museli odklánět dopravu. Před 10:00 se kamion podařilo vyprostit. Během dne na dálnici a objízdných trasách houstla doprava, například u Lokte provoz řídili policisté. Potíže měli zejména někteří řidiči ze zahraničí. Občas nějaký zastavil a ptal se místních nebo policistů na cestu.

Bourání mostů je součástí rekonstrukce nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se dálnice opravuje za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení COLAS CZ a PORR.

Autor: ČTK

6.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Labutě na Vltavě v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
14

Potvrzení další nákazy ptačí chřipkou může být jen otázkou hodin

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies