"Na silnici II/602 ve směru na Brno zhruba dva kilometry za exitem Lhotka sjel kamion mimo komunikaci a blokuje celou silnici, takže provoz na objízdné trase stojí, na místě řeší situaci policejní hlídky," řekla mluvčí policie Dana Čírtková. Nákladní vozidla musí zůstat stát na silnici před místem nehody do doby, než se vozidlo podaří vyprostit a odstranit. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.

"První most na Vysočině padl v pátek ve 23:58, poslední dnes v 00:49. Vozovka už je skoro čistá, do hodiny budeme instalovat zpět svodidla. Vypadá to že harmonogram rozhodně stihneme, spíše provoz ve třech pruzích obnovíme dříve," uvedl vedoucí vysočinského projektu Jiří Krátký.

Vystavěn ze super betonu

Horší situace je na Benešovsku. První nadjezd šel k zemi v 00:09, poslední až v 04:30. "Ten se nám nepodařilo zbourat v termínu. Stavěli ho z nějakého super betonu. K zemi šel až po urputném boji," řekl stavbyvedoucí Ivan Čásenský. Suť z mostu se podle něj těžko stačí odvézt a vozovku uklidit do 11:00, kdy měl být úsek Loket - Hořice otevřen.

Během noci se podle mluvčí policie na objízdných trasách nestala žádná vážná dopravní nehoda. Problémy byly s kamiony na Benešovsku, jejichž řidiči nedodržovali objízdnou trasu. Někteří stáli na odstavných parkovištích a v době, kdy byla dálnice uzavřena, se rozjeli. "Na objížďce u Hněvkovic havaroval kolem 02:00 řidič maďarského nákladního auta. Sjel do příkopu a vozidlo částečně zasahuje do komunikace. Doprava v místě nehody ale zastavena nebyla, vozidlo bude vyproštěno až po skončení uzavírky dálnice D1," uvedla mluvčí.

Složitá situace

Na Ždársku vede objížďka devítikilometrového úseku mezi Velkou Bíteší a Lhotkou asi do 09:00 po silnici II/602 a II/390. O něco složitější je situace ve středních Čechách na Benešovsku, kde je stanovena kratší objížďka pro auta s hmotností do 12 tun. Sjet musí na 66. kilometru dálnice u obce Loket. Objížďka je vede přes Ledeč nad Sázavou na exit Koberovice. Více si zajedou kamiony, které musí z D1 odbočit už na exitu 21 Mirošovice, jedou přes Tábor, Pelhřimov a na dálnici se vrátí v Humpolci.

Po otevření bude doprava svedena do tří jízdních pruhů. Pokračovat budou bourací a úklidové práce v zavřené polovině dálnice. Rychlost bude omezená na 80 kilometrů v hodině.

Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Ve dvou úsecích na Vysočině pracují stavbaři od 9. května, o měsíc později začaly práce mezi Loktem a Hořicemi. Vyjma bourání mostů se opravy provádějí za plného provozu. První most se na D1 boural počátkem června u Větrného Jeníkova na Jihlavsku.

Zhotovitelem bítešského úseku je sdružení OHL ŽS a Alpine Bau CZ, které za 597 milionů bez DPH zmodernizuje devět kilometrů vozovky a sedm mostů. Tři nadjezdy budou zbourány, dva přestavěny, jeden zanikne. Úsek Hořice modernizuje za 625 milionů sdružení Colas CZ a PORR.