Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První auta vyjela na otevřenou dálnici D8, u Prackovic s omezením

Ústí nad Labem - Úderem 16.40 hodin spustili běžný provoz na dálnici D8. Prvních třicet aut vjela na úsek přes České středohoří za čtyřmi policejními vozy.  

17.12.2016 3
SDÍLEJ:

První auta vyjela na otevřenou dálnici D8.Foto: Deník/Karel Pech

Poslední úsek dálnice D8 přes České středohoří byl zprovozněn pro běžnou dopravu. První auta na něj vjela za policejními vozy před 16:45. Kvůli nestabilnímu podloží na trase v Českém středohoří je u prackovické estakády provoz sveden na jeden ze dvou mostů, potížemi by se měla zabývat v pondělí vláda.

Ještě před zprovozněním silničáři měnili dopravní značení, u všech vjezdů na nový úsek hlídala policie. Původně zprovoznění odhadovali na zhruba 18:00, nakonec se to podle Rýdla podařilo rychleji.

Přečtěte si také: Zeman: Stavba D8 trvala dlouho kvůli takzvaným zeleným aktivistům

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nevyloučil to, že by se nestabilní úsek mohl v budoucnu uzavřít úplně. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) je ale dálnice bezpečná, nemá informace o tom, že by byl důvod dnes otevřený úsek zcela uzavřít. Slavnostního otevření se účastnila řada českých a německých politiků včetně prezidenta Miloše Zemana, který v projevu kritizoval takzvané zelené aktivisty. Stavba 94 kilometrů dlouhé dálnice D8 trvala 32 let.

Na úseku D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi je devatenáct mostů a dva tunely o délce 620 metrů a 270 metrů. Nejdelším mostem je prackovická estakáda, která je dlouhá 554 metrů. Dálnice, která propojuje Prahu, Ústí nad Labem, Drážďany a Berlín byla plánována už v třicátých letech minulého století. Začala se stavět až v roce 1984. Na prvním části z Řehlovic na okraj Trmic vyjeli řidiči koncem osmdesátých let. Spolu s přivaděčem od Bystřan, tvořil obchvat Teplic. Termínů dokončení bylo několik, ale od roku 2001 se žádný z nich nepodařilo splnit, zpoždění se protáhlo na 32 let. Na objízdných trasách přes České středohoří a po silnici I/30 podél Labe způsobila neúměrná dopravní zátěž řadu tragických dopravních nehod, problémy s hlukem, exhalacemi nebo otřesy.

Čtěte také:

D8 otvírá. Sobotka nevyloučil uzavření nového úseku

První nehoda! Před otevřením dálnice D8 se srazila u tunelu dvě auta

Autor: ČTK

17.12.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Otec a syn Bushovi
16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Ilustrační foto
4

Ve Dvoře Králové přišli o hrocha. Zemřel dva měsíce od převozu

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Libanon zrušil zákon, který umožňoval pachatelům znásilnění vzít si své oběti

Aktivisté za práva žen se radují. Dlouho požadovali zrušení článku 522 trestního zákona, ke kterému nyní došlo. Jejich kampaň podpořil ministr pro záležitosti žen Jean Oghassabian, který uvedl, že zákon je "z doby kamenné". Podobné právní předpisy byly nedávno zrušeny také v Tunisku a Jordánsku.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení