„Můžeme potvrdit, že projekt veřejného rejstříku měl v odboru informatiky na starosti ing. Petr Koucký, který rezignoval 18. září 2014 bez udání důvodu. Je pravda, že to bylo právě v den, kdy započal převod dat v rámci migrace veřejného rejstříku," sdělilo ministerstvo. Tiskový odbor doplnil, že vedením IT oddělení bude prozatím pověřen jiný zaměstnanec, a to pravděpodobně od středy.

Dodavatelem nového softwaru je společnost Corpus Solutions. Server Aktuálně.cz upozornil na to, že Koucký krátce pracoval v její sesterské firmě DNA Projects. Nyní by měl podle informací serveru přejít na post vedoucího IT oddělení Státního ústavu pro kontrolu léčiv.

Přechod do nového zaměstnání

Podle Kouckého zpráva Aktuálně.cz účelově zkreslila některé informace. „Moje rezignace na post vedoucího oddělení dne 17. září 2014 neměla v žádném případě žádnou souvislost s nasazováním nové verze informačního systému," zdůraznil. Uvedl, že rezignaci podal z důvodu přechodu do nového zaměstnání, časová souvislost je podle něj čistě náhodná.

Zároveň odmítl, že by měl nadstandardní vazby na dodavatelskou firmu. „Moje působení ve firmě DNA Projects s.r.o. jsem nikdy netajil (je dohledatelné i z veřejných zdrojů) a v době nástupu do této společnosti jsem netušil, že může dojít k mému návratu na ministerstvo spravedlnosti. V uvedené společnosti jsem byl velmi krátce a nepodílel jsem se na žádné činnosti pro resort justice," dodal.

Odstranění vad systému

Ministerstvo v pondělí uvedlo, že dodavatel nové verze obchodního rejstříku slíbil odstranit největší vady systému do středy 1. října. Úřad minulý týden popřel, že by kvůli výpadkům nyní nebylo možné zapsat firmu. Později připomněl, že pokud neprovede rejstříkový soud zápis ani o návrhu nerozhodne ve lhůtě pěti dnů, zákon považuje navrhovaný zápis za provedený dnem následujícím po uplynutí této lhůty. I přes technické komplikace tak prý platí fikce zápisu do rejstříku.

Smlouvu na úpravu systému obchodního rejstříku uzavřelo ministerstvo s firmou Corpus Solutions letos v lednu. Cílem změn má být vyšší výkonnost, rychlost, spolehlivost a pohodlnější obsluha systému. Dodavateli zatím úřad uhradil 20,6 milionu korun, celková cena zakázky je 32,7 milionu Kč.