VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nehoda u Panenského Týnce: Rozsudek nepadl

Louny - Výslechy znalců z oboru dopravy a zdravotnictví pokračovalo v pondělí u Okresního soudu v Lounech hlavní líčení v případu tragické dopravní nehody u Panenského Týnce, při které zemřelo osm lidí.

2.3.2009 3
SDÍLEJ:

Obžalovaný Petr HinterholzingerFoto: DENÍK/Jan Vraný

Ze zavinění osudného střetu je obžalovaný 41lerý Petr Hinterholzinger z Chomutova, který měl svým riskantním předjíždění nehodu způsobit – odhodit Ford Transit s osmi dělníky pod kola kamionu.

Jako první předstoupil v pondělí před lounský soud patolog, který prováděl pitvu zesnulých mužů. Uvedl, že všichni při nehodě utrpěli řadu závažných poranění, která nebyla slučitelná se životem. Poté u každého ze zesnulých mužů všechna zranění vyjmenoval. „Zlomenina lebky, pohmoždění mozku trhliny plic, srdce, sleziny, tlustého střeva a ledvin. Poranění močového měchýře, tříštivé zlomeniny obličeje, tříštivá zlomenina pánve, četné zlomeniny žeber,“ vypočítával zranění tichým hlasem lékař. Čtení zprávy trvalo asi 30 minut a pozůstalí, kteří mu byli v soudní síni přítomni, při něm plakali.

Jako druhý stanul před soudem znalec z oboru dopravy. Ten potvrdil, že k osudnému střetu vozů (Fordu Transit s dělníky a fabií obžalovaného) došlo asi půl metru za plnou čarou, jak je uvedeno v obžalobě. Do protisměru měl vybočit právě obžalovaný, když riskantně předjížděl kamion.

Znalec vypovídal před soudem asi dvě hodiny. Odpověděl na možná až sto otázek obhájce, který po něm chtěl detailně střet vozů popsat a učinit odborné technické závěry.

Obhájce obžalovaného Hinterholzingera totiž postavil obhajobu na tom, že se nehoda stala v jízdním pruhu jeho mandanta, navíc poté, co mu praskla pneumatika. Též se snažil dokázat, že by dělníci nezemřeli, kdyby byli ve voze řádně připoutáni. Případně, že na jejich smrti nese vinu také nářadí a olejový radiátor, který byl uvnitř auta. Po nárazu se totiž tyto věci rozletěli po vnitřku vozu.

Znalci však tvrzení obhajoby postupně vyvraceli. „Uvnitř vozu byla po nehodě změť těl. Jednalo se o náraz, který vytrhal sedačky. Byla to blesková smrt. I kdyby byli cestující připoutáni, zřejmě by nepřežili,“ uvedl znalec z oboru lékařství. Dodal, že bezpečnostní pásy jsou účinné jen asi do rychlosti 90 až 100 kilometrů v hodiny. Při vyšší rychlosti mohou naopak způsobit zranění. Nejnižší vypočtená střetová rychlost byla při osudné nehodě přitom stanovena na 135 kilometrů v hodině (rychlost Fordu Transit plus kamionu).

Lékař též nepotvrdil, že by nářadí a radiátor uvnitř vozu, mohly cestujícím způsobit při nárazu smrtelná zranění. „Nelze prokázat, že by se na smrti podílel nějaký náklad,“ uvedl.

Za svým si stal též znalec z oboru dopravy. „Už když jsem byl po nehodě na místě střetu, tak bylo jasné, že ke střetu došlo v protisměru,“ řekl. Podle něj to mimo jiné potvrzují i zanechané stopy na vozovce.

Obžalovaný Petr Hinterholzinger měl během celého včerejšího přelíčení sklopenou hlavu a dělal si poznámky. K výpovědím svědků neměl žádné připomínky.

Přestože na začátku hlavního líčení vše nasvědčovalo tomu, že by mohl být vynesen rozsudek, verdikt nakonec nepadl. Obhájce obžalovaného si totiž vyžádal výslech dalších svědků a doplnění znaleckého posudku z oboru dopravy. Proces bude u lounského soudu opět pokračovat 20. dubna.

Autor: Monika Procházková

2.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies