VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rodiny i majitel firmy truchlí za mrtvé dělníky

Panenský Týnec /uvnitř simulace havárie/ - Osm cestujících ve Fordu Tranzitu, kteří ve středu večer zahynuli při tragické nehodě u Panenského Týnce na Lounsku, byli zaměstnanci zámečnické firmy Ziki z Postoloprt.

14.2.2008 7
SDÍLEJ:

Celé dopoledne chodili pozůstalí a kamarádi na místo tragédie u Loun, kde zahynuli jejich blízcí.Foto: DENÍK/Karel Pech

Majitel této firmy pro Deník řekl: „Je to pro nás obrovská tragédie, všichni jsme z toho zhroucení."

Muži, ve věku 23 až 64 let z Postoloprt a Loun, jeli večer do práce do Kralup nad Vltavou. „Je to pro nás obrovská tragédie, všichni jsme z toho zhroucení,“ řekl Deníku František Fedák, majitel firmy, která zaměstnává čtyři desítky lidí.

Podle jeho slov koupila firma Ford Tranzit zhruba před rokem, po čelní srážce s tahačem, který vezl dvacet tun ocelových ingotů z Rokycan do válcoven v Chomutově, je zcela zdemolovaný.

„Dosud se nám ve firmě taková nehoda nestala. Došlo k pár menším, ale se žádnými tragickými důsledky,“ sdělil F. Fedák. Na místo nehody se sjíždějí pozůstalí, kteří tam zapalovali svíčky.

Většina mrtvých jsou tátové od rodin. „Chtěl bych za firmu na místě vybudovat pomníček, samozřejmě pokud budou pozůstalí souhlasit,“ dodal zdrcený majitel firmy.

Kliknutím na obrázek spustíte animaci:

Výčet nejtragičtějších nehod na silnici Praha - Chomutov

Silnice I/7 Praha– Chomutov je častým místem tragických nehod. Rovné úseky řidiče svádějí krychlé jízdě a riskantnímu předjíždění.

listopad 2001– obchvat Loun– po čelním střetu dvou osobních aut na místě zemřelo šest lidí, sedmá oběť, viník nehody, později vnemocnici vÚstí nadLabem

prosinec 2004– obchvat Postoloprt– čelní střet dodávky a osobního auta. Pět mrtvých.

listopad 2005– obchvat Loun– srážka čtyř aut. Třimrtví.

listopad 2005– obchvat Loun– srážka dvou aut. Dvamrtví.

Vůbec nejtragičtější silniční nehoda se vokrese Louny stala vroce 1966, kdy se vobci Deštnice uŽatce střetla lokomotiva snákladním autem plným mladých chmelových brigádníků na korbě. Tehdy zemřelo deset lidí.

Autor: Petr Kinšt

14.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
7 9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Koruna, ilustrační foto
19 7

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Volby ve Francii ONLINE: volební místnosti v obležení voličů

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 35 let. Očekáváme nesmírně vyrovnané výsledky.

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Jaký je rozdíl mezi poslancem a lékařem? Lékař svojí operaci dokončí. Pokud to nezvládne, práci za něj dokončí hned jiný tým. Poslanec to má jinak: pacienta klidně v polovině operace zašije a odejde. Pak se počká na nový tým, který celou operaci provede znovu, říká nový náměstek ministra zdravotnictví Roman Prymula. V úřadu bojoval za univerzitní nemocnice, tradiční čínskou medicínu a očkování. 

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

V Česku není nyní podle vicepremiéra Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL) prostor pro "dramatický růst" minimální mzdy. Řekl to dnes v pořadu Partie televize Prima. Reagoval tak na požadavek odborů zvednout od ledna nejnižší výdělek o 1500 korun na 12 500 korun. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) před pár dny řekl, že by minimální mzda měla odpovídat 40 procentům průměrné mzdy. S tím souhlasí i zaměstnavatelé ze Svazu průmyslu a dopravy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies