VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přesné příčiny nehody vlaku jsou předmětem šetření

Ostrava, Studénka - K tragické nehodě na kolejích u Studénky na Novojičínsku došlo podle společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava při přípravě na zasunutí ocelové konstrukce mostu. Most se zřítil do kolejiště ve chvíli, kdy už rozjetý vlak svištící 135 kilometrovou rychlostí nešlo zastavit.

8.8.2008 3
SDÍLEJ:

Záběry z místa železničního neštěstí ve StudénceFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Podle prvních zjištění mohla být příčinou uvolnění porucha na sbíhacím zařízení – lisech. Přesné příčiny jsou zatím ale stále předmětem šetření.

„V tuto chvíli společně s vyšetřovateli policie a drážní inspekce a se zástupci subdodavatele stále zjišťujeme, proč přesně k pádu mostní konstrukce do kolejiště došlo. Jakmile budeme o příčinách neštěstí mít více informací, neprodleně je poskytneme veřejnosti,” uvedl Dan Šabík, mluvčí společnosti, která je generálním dodavatelem osudné stavby.

Generální ředitel ODS-DSO Tomáš Vítek v této souvislosti na místě doplnil, že stavba byla zajištěna standardními bezpečnostními předpisy.

„Chci v tuto chvíli jménem svým i všech našich zaměstnanců vyjádřit hlubokou soustrast příbuzným a blízkým všech obětí nehody a upřímnou lítost nad utrpením zraněných,” vyjádřil se Tomáš Vítek.

Dodavatel stavby zatím příčinu zřícení mostu nezná

Důvody, proč se mostní konstrukce zřítila, budou jistě zajímat i Tomáše Vítka, generálního ředitele společnosti ODS, která je dodavatelem stavby. Vítek se na místě vyjádřil v tom smyslu, že stavba byla zajištěná standardními bezpečnostními a technologickými postupy. „Na to má naše společnost všechny certifikáty. Proč došlo ke zborcení ocelové mostní konstrukce, zatím netuším. Tu práci prováděl náš subdodavatel,“ uvedl Zítek.

Ředitel dodavatelské firmy ubezpečil, že si není vědom toho, že by někdo na stavbě porušil nějaké předpisy. „Kde se stala chyba, netuším. „Z toho, co jsem si vyslechl, tak pravděpodobně technická závada,“ pokračoval Vítek a dodal, že každý den byl na stavbě dozor. „Ale dnes neprobíhal výstup té konstrukce, takže netuším, jestli tady někdo byl,“ doplnil. Zda jedna ze šesti obětí, byl pracovník ze stavby, zatím nedokázal potvrdit.

Oprava mostu přes železniční trať, která začala v dubnu, silně zkomplikovala dopravu ve Studénce. Měla být hotova letos kolem 15. října. „V tuto chvíli je jisté, že termín nebude dodržen,“ uzavřel Vítek.

Autor: Martin Pleva

8.8.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
28 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Slavia zvítězila nad Brnem 4:0 a mohla slavit titul
AKTUALIZOVÁNO
32

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Počítače zkolabovaly a zkolabovaly i British Airways. Nelétají.

Celosvětový výpadek firemních počítačových sítí způsobilo, že jedna z nejstarších světových leteckých společností British Airways (BA) přestalo dnes odbavovat lety na letištích v různých koutech světa. Výpadek se projevil i na linkách mezi Prahou a Londýnem.

Jsem prostě nejlepší. Donald Trump se před odletem ze summitu pochválil

Kdyby si americký prezident k projevu před americkými vojáky na základně Sigonella, kde se s nimi setkal, než nastoupil do letadla směr Washington, pustil známý hit českého zpěváka Leška Semelky „Jsi prostě nejlepší", byl by to stylový podkres jeho vystoupení.

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies