Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přesné příčiny nehody vlaku jsou předmětem šetření

Ostrava, Studénka - K tragické nehodě na kolejích u Studénky na Novojičínsku došlo podle společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava při přípravě na zasunutí ocelové konstrukce mostu. Most se zřítil do kolejiště ve chvíli, kdy už rozjetý vlak svištící 135 kilometrovou rychlostí nešlo zastavit.

8.8.2008 3
SDÍLEJ:

Záběry z místa železničního neštěstí ve StudénceFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Podle prvních zjištění mohla být příčinou uvolnění porucha na sbíhacím zařízení – lisech. Přesné příčiny jsou zatím ale stále předmětem šetření.

„V tuto chvíli společně s vyšetřovateli policie a drážní inspekce a se zástupci subdodavatele stále zjišťujeme, proč přesně k pádu mostní konstrukce do kolejiště došlo. Jakmile budeme o příčinách neštěstí mít více informací, neprodleně je poskytneme veřejnosti,” uvedl Dan Šabík, mluvčí společnosti, která je generálním dodavatelem osudné stavby.

Generální ředitel ODS-DSO Tomáš Vítek v této souvislosti na místě doplnil, že stavba byla zajištěna standardními bezpečnostními předpisy.

„Chci v tuto chvíli jménem svým i všech našich zaměstnanců vyjádřit hlubokou soustrast příbuzným a blízkým všech obětí nehody a upřímnou lítost nad utrpením zraněných,” vyjádřil se Tomáš Vítek.

Dodavatel stavby zatím příčinu zřícení mostu nezná

Důvody, proč se mostní konstrukce zřítila, budou jistě zajímat i Tomáše Vítka, generálního ředitele společnosti ODS, která je dodavatelem stavby. Vítek se na místě vyjádřil v tom smyslu, že stavba byla zajištěná standardními bezpečnostními a technologickými postupy. „Na to má naše společnost všechny certifikáty. Proč došlo ke zborcení ocelové mostní konstrukce, zatím netuším. Tu práci prováděl náš subdodavatel,“ uvedl Zítek.

Ředitel dodavatelské firmy ubezpečil, že si není vědom toho, že by někdo na stavbě porušil nějaké předpisy. „Kde se stala chyba, netuším. „Z toho, co jsem si vyslechl, tak pravděpodobně technická závada,“ pokračoval Vítek a dodal, že každý den byl na stavbě dozor. „Ale dnes neprobíhal výstup té konstrukce, takže netuším, jestli tady někdo byl,“ doplnil. Zda jedna ze šesti obětí, byl pracovník ze stavby, zatím nedokázal potvrdit.

Oprava mostu přes železniční trať, která začala v dubnu, silně zkomplikovala dopravu ve Studénce. Měla být hotova letos kolem 15. října. „V tuto chvíli je jisté, že termín nebude dodržen,“ uzavřel Vítek.

Autor: Martin Pleva

8.8.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Kim Čong-un a Donald Trump
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení