VYBERTE SI REGION

Význam přikládají voliči vystoupení politiků v TV

Praha - Lidé se dají ovlivnit sledováním televize. Reklama na rozhodnutí voličů vliv nemá.

12.8.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Největší význam v předvolební kampani přikládají voliči podle červnového průzkumu agentury STEM vystupování politiků v televizních pořadech. Předvolební reklama má naopak pro rozhodování voličů mnohem menší význam a velký význam nemají pro naprostou většinu z nich ani internet a diskuse na sociální sítu Facebook, zjistil průzkum, jehož výsledky má ČTK k dispozici.

Vystupování politiků v televizních pořadech přikládali oslovení účastníci květnových sněmovních voleb největší význam. Až za tuto formu kampaně zařadili rozhovory politiků v novinách, časopisech či rozhlase, předvolební mítinky, zprávy na internetu, billboardy a letákovou kampaň.

„Všechny tyto výsledky ukazují, že lidé se dají ovlivnit mnohem spíše přímým sledováním, poslechem nebo článkem politika, případně jeho přímým vystoupením na mítinku, nikoli tím, co vymyslí tvůrci o straně či politicích,“ uvedli ke kampaním analytici STEM.

Z průzkumu vyplynulo, že nejméně se před květnovými volbami dali kampaní ovlivnit voliči ČSSD, malou důležitost přikládají předvolebním kampaním také voliči KSČM a Věcí veřejných. Naopak voliči pravicových stran TOP 09 a ODS častěji rozhodovali o svém hlasu na základě kampaně – nejspíše přímých vyjádření a vystupování politiků v médiích, tvrdí STEM.

Průzkum se konal ve dnech 17. až 25. června. Bylo při něm dotázáno 1559 respondentů starších 18 let.

Autor: ČTK

12.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies