VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvíce uvolněných šroubů je na moravských tratích

Praha – Nejvíce uvolněných šroubů, které připevňují kolejnice k pražcům, je podle mimořádné kontroly na železničních tratích v regionu jižní Moravy.

29.6.2011 8
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Radim Havlík

Kvůli těmto závadám, jejichž odstranění přijde na více než 150 milionů korun, byla při vyšších teplotách vzduchu nařízena pomalá jízda vlaků na několika desítkách úseků celostátních i regionálních tratí. Novinářům to dnes řekl pověřený ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Habarta, podle kterého většina závad bude odstraněna do začátku září.

Mimořádnou prověrku železničních tratí, která byla zaměřena zejména na stav šroubů přidržujících koleje k pražcům, vedení SŽDC zahájilo poté, co na začátku května na Vyškovsku zřejmě kvůli uvolněným šroubům a jejich nedostatečné kontrole vykolejil nákladní vlak. Při mimořádné kontrole, do které se zapojilo více než 400 pracovníků, byly prověřeny všechny tuzemské železniční tratě. Speciální pozornost byla věnována přibližně 2700 kilometrům tuzemských železničních tratí, na kterých jsou použity šrouby.

„Kontrola ukázala, že nejhorší situace na celostátních tratích je v oblasti jižní Moravy. Na trati z Lanžhotu na státní hranici byly zjištěny uvolněné šrouby na 50 až 70 procentech upevňovadel,“ stojí ve zprávě SŽDC. Na trati z Brna do Přerova se podíl uvolněných šroubů v jednotlivých úsecích pohybuje od 15 do 65 procent. Uvolněná upevňovadla byla při kontrole zjištěna také například na trati z České Třebové do Bohumína, z Uherského Brodu do Újezdce či z Ústí nad Labem do Chomutova. Podle Habarty údržba těchto tratí dlouhá léta zřejmě nebyla prováděna odpovídajícím způsobem. „Výsledek se dostavil v těchto dnech,“ podotkl.

Při teplotách vyšších než 30 stupňů Celsia byly kvůli zjištěným závadám zavedeny pomalé jízdy na 31 úsecích celostátních tratí a na dalších 32 úsecích byl zaveden zvýšený dohled. Pomalé jízdy platí také na 19 úsecích regionálních tratí a na 20 úsecích je situace monitorována. Na dvou úsecích regionálních tratí byly zavedeny pomalé jízdy bez teplotního omezení.

Například v úterý byly pomalé jízdy zavedeny na 170 kilometrech celostátních i regionálních tratích. Pomalé jízdy se v některých úsecích tratí při vyšších teplotách podle SŽDC z preventivních důvodů zavádějí pravidelně každý rok.

Provoz na železnici je podle ředitele odboru provozuschopnosti SŽDC Ivana Jágra díky zavedení pomalých jízd v problematických úsecích bezpečný, na některých tratích ale mohou vlaky nabírat zpoždění. Návaznost jízdních řádů by ovšem podle Jágra neměla být narušena. Úseky pomalých jízd totiž většinou nejsou příliš dlouhé, takže dopravci tato zpoždění mohou zpravidla snížit. Většinu zjištěných závad v upevnění kolejnic plánuje SŽDC odstranit v červenci a srpnu. „Až na několik výjimek bude mimořádná údržba dokončena během letošního roku,“ podotkl Jágr.

Nehoda nákladního vlaku se stala 5. června po poledni, kdy u Topolan na Vyškovsku vykolejilo 13 z 25 prázdných vagonů na uhlí nákladního vlaku. Nikdo nebyl zraněn. Škody se odhadují na 1,4 milionu korun. Na uvolněné šrouby upozornila po nehodě Drážní inspekce.

Kvůli nehodě u Vyškova byl odvolán z funkce náměstek generálního ředitele SŽDC zodpovědný za úsek provozuschopnosti dráhy Josef Novobilský. Odvolán nebo postaven mimo službu byl kvůli nehodě rovněž provozní náměstek v Brně, přednosta správy tratí v Brně, traťmistr a vrchní mistr.

Autor: ČTK

29.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Leksa pečuje o hodiny v kostele sv. Josefa v Obořišti.
6

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

Ilustrační foto.
4 8

Pamlsková vyhláška. Děti nakupují sladkosti mimo školy

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Akce se zatím obešla bez problémů

Konvoj americké a britské armády pokračuje druhým dnem v cestě přes české území. Celkem 125 vozidel a 550 lidí se přesouvá z Německa do Polska, kde by vojáci měli působit v rámci snahy NATO o posílení svých východních členů. První kolona vyrazila dnes kolem 07:00 z kasáren ve Staré Boleslavi u Prahy, kde vojáci přečkali noc, a míří na hraniční přechod v Náchodě. 

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies