Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novým vozům pražského metra praskají podvozky

Praha - Dopravní podnik musel odstavit některé soupravy metra. Na podvozkových rámech vozů, které soupravy pohánějí, byly nalezeny praskliny ve svárech.

27.9.2011 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Na podvozcích nových souprav pražského metra od společnosti Siemens se objevily praskliny. Informoval o tom server E15.cz. Vyplývá to z dokumentů Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), které má server k dispozici. Čtyři soupravy metra jsou tak zcela mimo provoz.

Na podvozkových rámech vozů, které soupravy pohánějí, byly nalezeny praskliny ve svárech. To je podle dokumentace závada neslučitelná s provozem. Některé soupravy proto musel DPP odstavit, potvrdil serveru ředitel Drážního úřadu Pavel Kodym. „Nejde o opatření Drážního úřadu, ale opatření firmy Siemens, která zajišťuje i údržbu. Jelikož přijatá opatření byla dostatečná, Drážní úřad nebyl nucen o zastavení rozhodovat,“ uvedl Kodym.

Vozy zřejmě zkoumal i Výzkumný ústav železniční, ten ale vyjádření odmítl. „My vám k tomu bohužel nemůžeme poskytnout žádné informace, jelikož jsme vázáni smlouvou,“ sdělila serveru Jitka Grůzová z oddělení marketingu a obchodu výzkumného ústavu.

Bezúdržbové motory se zanáší

Při hledání příčin tvorby prasklin se zjistilo, že vlaky mají motory výrazně zanesené prachem a bude je třeba vyčistit. Motory, které vykazují i nezvyklé vibrace, přitom mají být bezúdržbové. Výrobcem rámů i motorů je podle dokumentů společnost Bombardier, která však prý odpovědnost na nedávné schůzce odmítla, píše server.

Praha získala od roku 2000 celkem 53 souprav Siemens, které jsou nasazovány na lince C. Poslední kusy byly dodány letos v červnu. DPP za ně zaplatí dohromady asi 11 miliard korun.

Závady objevil pražský dopravní podnik také na nových tramvajích Škoda ForCity (15T), které vyrábí plzeňská společnost Škoda Transportation. Provoz části souprav musel podnik kvůli zjištěným poruchám na kolech pozastavit, od soboty nebyly preventivně nasazeny tramvaje, které najely více než 20.000 kilometrů. Dopravní podnik má nyní 30 tramvají tohoto typu, z provozu jich bylo vyřazeno 22. Cestujících se to podle firmy nedotkne.

Čtěte také: Tramvaje ForCity mají problémy

Autor: ČTK

27.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dílčí výsledky houbařských výprav Jiřího Laštůvky z uplynulého týdne.
1 4

Hlinecký houbař nanosil za týden z lesa přes tisíc hřibů

Školačka pochází údajně z městečka Pulsnitz u Drážďan
15

Mezi džihádistkami chycenými v Mosulu je i šestnáctiletá Němka od Drážďan

Zeman bude do krajů nadále jezdit, podle Ovčáčka to není kampaň

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman bude v návštěvách krajů od září pokračovat, nejsou součástí předvolební kampaně, míní prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Zvážit cesty, případně zahrnout náklady na ně jako bezúplatné plnění do volebního limitu, by měl Zeman podle člena Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí Jana Outlého. Zeman bude v přímé volbě usilovat o znovuzvolení, limit nákladů pro každého kandidáta je 50 milionů korun.

V Lokti zahynul mladý motokrosař

Motokrosové mistrovství světa v Lokti si vybralou krutou daň. V sobotním závodě evropského šampionátu do 85 ccm 13letý Moldavan Igor Cuharcius havaroval při dopadu svého stroje na dvojskoku z horní části okruhu.

Myslivci rozmisťovali pachové ohradníky. Ty mají zabránit migraci divočáků

/VIDEO/ Tisíce kelímků s pěnou a koncentrátem, stovky myslivců, desítky kilometrů. Tak v sobotu vypadala hranice zlínského okresu od brzkých ranních hodin.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení