VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejvyšší soud dal Vondráčkové šanci na vyšší odškodnění za články o psovi

Brno – Nejvyšší soud (NS) dal zpěvačce Heleně Vondráčkové podruhé šanci na vyšší odškodnění za články, podle kterých se bezcitně chovala ke svému nemocnému psovi. Původně měla od nakladatelství Bauer Media dostat 300.000 korun. Po prvním zásahu NS jí justice přiznala dalších 150.000 korun. Nyní NS znovu vyhověl dovolání Vondráčkové a vrátil případ k Vrchnímu soudu v Praze k dalšímu projednání.

8.2.2016 12
SDÍLEJ:

Helena Vondráčková.Foto: Deník/Martin Divíšek

Sporné články vyšly v roce 2008 v Pestrém světě. První měl titulek „Bezcitná panička! Helena Vondráčková nechala umírat svoji fenku opuštěnou". Text naznačoval, že zpěvačka nechala nemocné zvíře v péči cizích lidí a nezkušeného veterináře. Druhý text uváděl v titulku, že Vondráčková odložila štěně.

Soudy dospěly k závěru, že články se nezakládají na pravdě. Vondráčková měla po jejich zveřejnění dokonce psychické problémy. V žalobě na ochranu osobnosti požadovala celkem 2,1 milionu korun. Chtěla, aby sankce měla preventivní funkci, s českým bulvárem a nakladatelstvím Bauer Media se totiž soudila opakovaně.

Nežádala omluvu, jen peníze

Vrchní soud při posledním projednávání sporu v roce 2013 přičetl Vondráčkové k tíží to, že nepožadovala morální satisfakci, například omluvu, ale rovnou peněžní náhradu nemajetkové újmy. To však podle nového rozhodnutí NS nemůže být důvodem ke snížení náhrady, zvláště pokud je zřejmé, že omluva by funkci satisfakce dostatečně neplnila, například kvůli velkému časovému odstupu.

„Samotná skutečnost, že žalobkyně upřednostňovala přiznání náhrady v penězích, jí nemůže být k tíži, zvláště když uvedla, které okolnosti ji k tomu vedly (časový odstup od zveřejnění dehonestujícího článku a zpochybnění účinnost omluvy)," rozhodl NS. Verdikt ze sklonku loňského roku zveřejnil v těchto dnech. Vrchní soud podle databáze InfoSoud zatím nové rozhodnutí nevynesl.

Vondráčková a její manžel a manažer Martin Michal se na českou justici obraceli často. Vedli řadu sporů na ochranu osobnosti s bulvárem, uspěli jen v některých. NS například v roce 2011 rozhodl, že by jim vydavatelství Bauer Media mělo zaplatit za opakované užití jejich fotek v televizních reklamách na své časopisy. Šlo prý o bezdůvodné obohacení na úkor známých osobností.

Autor: ČTK

8.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
3 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Mlok skvrnitý.
11

Vzácným zvířatům se v metropoli daří. A bude jich ještě víc

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

AKTUALIZOVÁNO

Pohřeb kardinála Vlka: rozloučit se přišly tisíce lidí, nechyběli členové vlády

Tělo zesnulého kardinála Miloslava Vlka bylo dnes po církevních obřadech uloženo do arcibiskupské hrobky v katedrále sv. Víta. Obřadu přihlíželo přes dva tisíce lidí. Pohřeb ukončil poslední rozloučení s kardinálem, který zemřel před týdnem ve věku 84 let.

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies