Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O písnické byty ČEZ by se mělo ucházet město Praha, míní Sobotka

Praha - Do veřejné soutěže, v níž chce ČEZ prodat byty na písnickém sídlišti, by mělo vstoupit hlavní město Praha. Za nejrozumnější řešení by to pokládal premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD), řekl při dnešních sněmovních interpelacích. Polostátní energetická firma chce prodat více než 700 bytů jako celek za nejvyšší nabídnutou cenu. Nájemníci proti tomuto postupu protestují.

10.11.2016
SDÍLEJ:

Demonstrace obyvatel sídliště Písnice. Foto: DENÍK/ Klára Cvrčková

„Pokud by hlavní město Praha se chtělo této soutěže zúčastnit a podat nabídku, myslím, že prostor je tady otevřen," uvedl Sobotka na dotazy Marty Semelové (KSČM). Na základě údajů od ministra financí Andreje Babiše (ANO) řekl, že ČEZ prodloužil lhůtu pro podávání nabídek o šest týdnů, končí 2. prosince. Stát drží ve firmě prostřednictvím ministerstva financí asi 70 procent akcií.

Podmínky veřejné soutěže obsahují sociální hledisko 

Babiš podle premiéra napsal, že ČEZ zvolil nikoli netransparentní postup a při prodeji celého bytového portfolia lze očekávat maximalizaci zisku. Sobotka k tomu podotkl, že pokud by stát postupoval v rozporu se zásadami péče řádného hospodáře, minoritní akcionáři by to mohli napadnout. Konflikt s obchodním zákoníkem a riziko žalob označil ministerský předseda za zásadní problém.

Sobotka s poukazem na Babišovy informace uvedl, že podmínky veřejné soutěže obsahují i určité sociální hledisko. Zvýhodněni by byli zájemci, kteří se zavážou k prodeji bytů nájemníkům za cenu do 29 tisíc korun za metr čtvereční, k ponechání současné výše nájemného po dobu pěti let, nebo ke zvýšení nájemného maximálně o deset procent v pětiletém období.

Zástupci nájemníků žádají prodloužení lhůty 

Nájemníci bytu nyní přišli s novou iniciativou, podle jejich dnešní tiskové zprávy by se chtěli veřejné soutěže zúčastnit. Museli by ale založit družstvo nebo jinou podobnou strukturu, připravit smluvní dokumentaci a zajistit bankovní financování, což by podle jejich právních zástupců trvalo čtyři až pět měsíců.

Zástupci platformy nájemníků Moje Písnice proto žádají o prodloužení lhůty pro podávání nabídek do konce května příštího roku. V interpelaci na nepřítomného Babiše o této možnosti mluvil starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09). Písnice pod Libuš spadá.

Panelové domy jsou po částečné rekonstrukci 

Soubor panelových domů s celkem 36 vchody tvoří větší část malého sídliště položeného těsně u budoucí stanice metra D Písnice. Celková podlahová plocha bytů je 54 098 metrů čtverečních a plocha pozemků měří v součtu 73 885 metrů čtverečních.

Součástí je rovněž dvacítka nebytových prostorů. Panelové domy byly postaveny v letech 1987 až 1990 a jsou po částečné rekonstrukci. Hodnota celku je odhadována zhruba na 1,3 miliardy korun.

Čtěte také: ČSSD z Prahy 12 píše Sobotkovi kvůli bytům v Písnici

Autor: ČTK

10.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení