VYBERTE SI REGION

Deset obcí z Plzeňska se spojilo k urychlení stavby silnice

PLZEŇ - Rychlou přípravu pozemků a společné lobbování za dotace na novou silnici z Plzně na sever k Vysoké Libyni na hranici krajeve středudohodli starostové deseti měst a obcí na trase.

9.5.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ŘSD

Obce loni v červnu založily kvůli plánované tepně dobrovolný svazek obcí Silnice I/27 (DSO). Nová komunikace bude měřit včetně už budovaných plzeňských úseků asi 45 kilometrů a přijde na více než 25 miliard korun. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jako investor i DSO chtějí získat většinu peněz z EU. Starostové shodně potvrdili, že směr z Plzně na Plasy a dále na Mostecko je nejpřetíženější a nejnebezpečnější.

"Letos je v Plzni v plánu Tyršův sad - Sukova (ve směru od Klatov), jež prochází kolem věznice až k okružní křižovatce v Sukově ulici, což jsou náklady 750 milionů korun," řekl ČTK ředitel plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák. Stejnou sumu si vyžádá čtyřkilometrová přeložka Třemošná, která bude mít brzy stavební povolení. ŘSD už letos vypíše výběrové řízení na dodavatele, stavba začne příští rok na jaře.

Na dalších 34 kilometrů od konce Třemošné na hranice Plzeňského a Středočeského kraje, je zpracována dokumentace vlivu stavby na životní prostředí (EIA), schválená bude na jaře 2008. "Na Třemošnou naváže obchvat Kaznějova, dále nejnáročnější obchvat Plas včetně mostu přes Střelu, obchvat Kralovic a nakonec Vysoké Libyně," řekl předseda svazku a starosta Kralovic Rudolf Salfický.

Investor ani obce zatím neumějí říct přesnou trasu a náklady. Diskuze bude vedena uvnitř DSO. Podle Kuťáka bude nutné stanovit priority akcí. Vedle úseku z Třemošné na hranice kraje jsou hotové ještě studie na silnici I/27 z Přeštic do Štěpánovic na Klatovsku a na I/26 od dálnice D5 k Horšovskému Týnu na Domažlicku.

Trasa přes Plzeň, kde zatím není jasné, jak povede areálem Škodovky, bude dlouhá 11 kilometrů a přijde na šest až osm miliard korun. Úsek od konce Třemošné po hranice kraje bude podle projektanta Karla Nedvěda měřit 34 kilometrů a může stát až 20 miliard Kč, protože jsou v něm zahrnuty také mimoúrovňové křižovatky ke spojení se současnou trasou na Žatec.

Podle starosty Plas Miroslava Hurta bude mít koordinovaný postup obcí na trase maximální efekt pro region. Nová silnice zajistí kromě bezpečné dopravy příliv turistů. "Odvede neúnosnou nákladní dopravu," řekl Petr Sýkora, starosta Kaznějova, kudy projíždí denně 1000 těžkých vozů se surovinami. Stejně hovořil starosta Třemošné Jaromír Zeithaml.

Start stavby silnice z Třemošné, která také propojí průmyslové zóny na severu Plzeňska, nedokázali zástupci sdružení odhadnout. Ukončit ji chtějí do roku 2013. "DSO vyvíjí velký tlak, obce diskutují priority a koordinují akce," řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Zástupci DSO sepsali dotčené pozemky na trase.

9.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies