VYBERTE SI REGION

Objednaní přes internet u lékaře nečekají

Ústí nad Labem – Místem, kde se takřka zastavil čas, jsou čekárny před lékařskými ordinacemi. Změnu chtěla nastolit Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP), když odstartovala svůj projekt Akord.

4.2.2010
SDÍLEJ:

Praktická lékařka Klára Ščerbová kouká na objednávky pacientů na internetu. Foto: DENÍK/Petr Sochůrek

Jenže z Ústí se do projektu za rok zapojilo jen osm lékařů! Program Akord měl lidem umožnit objednat se k lékaři a takřka bez čekání být přijat do ordinace. Do projektu se přihlásili jen praktičtí lékaři pro dospělé a pro děti a dorost.

Pomalý start

Aleš Kučera, student z Klíše, si zažil své na ortopedii. „Přišel jsem tam hned v sedm ráno, ale už jsem byl desátý na řadě. Nakonec jsem čekal tři hodiny. Nevím, jak to vyřešit,“ přemýšlel nad řešením tristní situace.

Vize VZP jsou jedna věc, ale praxe věc druhá, jak vyplývá z rozhovoru s Klárou Ščerbovou, ústeckou praktickou lékařkou pro dospělé, která je jednou z osmi zapojených lékařů. „Lidé vůbec nevědí, že jsme do toho projektu zařazení. Sice máme od VZP nálepku na dveřích, ale podle mě ani nevědí, co program Akord je,“ zamýšlela se nad nízkou informovaností svých pacientů Ščerbová. Přečtěte si: VZP chce zatočit s frontami v ordinacích

Prodloužená doba

Sama své pacienty objednává už čtvrtým rokem, tedy dlouho před spuštěním Akordu, ale jak řekla: „Zvykají si pomalu. Objednávat moc nechtějí, že je to prý obtěžuje,“ popisovala své zkušenosti ústecká lékařka. „Nepřihlásila jsem se kvůli tomu, že se mi nelíbila prodloužená ordinační doba a také to, aby nad námi byl ještě nějaký supervizor v podobě pojišťovny,“ argumentovala Eva Bělíková, ústecká praktická lékařka pro děti a dorost. „Teď ale začínám akutně uvažovat, že se zapojím. Myslím si, že se jejich podmínky dají splnit,“ uvažovala Bělíková, podle níž to zvažují další a další lékaři.

Práce lékařů v Akordu je finančně ohodnocena určitými bonifikacemi. V rámci ordinačních hodin musí mít lékařka dle podmínek VZP vyhrazené místo pro objednávání. „Máme to uděláno tak, že ráno chodí pacienti bez objednání a potom od půl jedenácté chodí objednaní. Neobjednaní pacienti musí počkat,“ vysvětlila Ščerbová praktický chod své ordinace. Tato lékařka objednává pacienty bez ohledu na jejich zdravotní pojišťovnu, nemusí být tedy nutně klientem VZP.

MaxAkord

V Ústí se zatím nepodařilo naplnit další část Akordu, objednávat pacienty ke specialistovi přímo přes praktického lékaře. Ústečtí specialisté v Akordu ještě nejsou. Představy VZP jdou ještě dál. Novinkou v péči o pacienty by se od ledna tohoto roku měl stát systém MaxAkord, který umožňuje lékaři a pacientovi komunikovat spolu přes callcentrum, e-mail a SMS zprávy. Lékařka Ščerbová o něm zatím nic nevěděla. „Mailovou adresu máme, na kterou se pacienti mohou objednávat. Máme ji asi tři měsíce a za tu dobu napsali e-mail jen dva pacienti,“ shrnula využití elektronické pošty Ščerbová s tím, že pro starší to je asi problém.

Autor: Andrea Horáková

4.2.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

děti na základní škole
14

Stát bude platit školy asi podle počtu odučených hodin, ne žáků

Europoslanec Pavel Telička.
14 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím - Střední Itálii dnes postihla série silných zemětřesení. Podle seismologického střediska EMSC měly sílu od 5,3 do 5,7 stupně. Informace o případných obětech zatím nejsou k dispozici, první menší škody ale hlásí město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu.

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Praha /FOTOGALERIE/- Žaloba somálské studentky na Střední zdravotnickou školu v Praze 10 kvůli zákazu nošení hidžábu se ve středu bude projednávat neveřejně. Jeden z přítomných si v síni nasadil motorkářskou přilbu s tím, že vyjadřuje svou víru. Soudkyně ho z jednání vykázala a odpůrci islámu začali pak v soudní síni zpívat státní hymnu. Soudkyně Daniela Čejková proto veřejnost po hodině jednání vykázala.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies