Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Sovětské metro hlásí návrat

Praha - Milovníci historie pražské hromadné dopravy mohou zajásat. Na trase C budou jezdit vozy ruské výroby staré 35 let. Dopravní podnik je nasadí na úsek Sokolovská – Kačerov.

12.3.2011 1
SDÍLEJ:

Historická souprava metra EČS.Foto: Deník/Vít Šimánek

Pachatel se vrací na místo činu. Tak by se dal nazvat návrat starých sovětských vozů metra Ečs, které budou opět jezdit na trase C. Stejně jako v květnu roku 1974 se s nimi bude možné svést v úseku Florenc (dříve Sokolovská) – Kačerov.

Tento velký návrat naštěstí není způsoben tím, že by pražský dopravní podnik (DPP) trpěl nedostatkem moderních souprav M1, které na trase C jezdí.

Historická souprava vyjede už 19. března

Pravdou je, že DP připravil nejen pro milovníky historie pražské městské hromadné dopravy ojedinělý zážitek. Jednou měsíčně se budou moci svézt historickou soupravou, složenou z vozů první generace vozidel pražského metra. Souprava vyjede poprvé příští sobotu 19. března. Akce se koná v rámci projektu Hospodářské komory hlavního města Prahy „Zážitková turistika“.

„Tak tohle si rozhodně nenechám ujít. Sovětské metro si ještě dobře pamatuji, ale moje děti už ne a myslím, že to pro ně bude veliký zážitek, jelikož metro, tramvaje či vlaky prostě milují,“ řekl Rudolf Zelenka z Prahy 6.

„Historická souprava, kterou se budou moci zájemci svézt, je tvořena třemi vozy typu Ečs. Ty byly dopravnímu podniku dodávány v letech 1973 až 1976 z tehdejšího SSSR. Souprava je třívozová proto, že ve stejném složení byl 9. května 1974 zahájen pravidelný provoz metra v úseku Kačerov – Sokolovská na lince C,“ uvedla Ilona Vysoudilová, tisková mluvčí DP.

Depo Kačerov

Kromě zážitku z jízdy, která povede trasou metra linky C z depa Kačerov do stanice Nádraží Holešovice a zpět, si mohou návštěvníci prohlédnout také zázemí metra v depu Kačerov.

Třívozová souprava vyjede na cestu vždy jednou v měsíci a v maximálním počtu 90 cestujících na jednu prohlídku. Prohlídka se koná dvakrát denně, a to vždy v sobotu od 10 a 14 hodin. Celý program trvá přibližně dvě hodiny a cena vstupenky je 150 Kč. Děti do 10 let mají v přítomnosti rodiče vstup zdarma.

Doplňující informace:

Termíny konání jízd:
19. 3., 16. 4., 21. 5., 11. 6., 16. 7., 20. 8., 17. 9., 15. 10., 19. 11. a 17. 12. 2011

Čas setkání:

o 9.55 a 13.55 hod
o Místo setkání: prostor před hlavní branou depa Kačerov, Sliačská 1, Praha 4.
o Zájemci si mohou rezervovat vstupenku na: www.prahatechnicka.cz.

Program setkání:
- Pracovníci jednotky Správa vozidel Metro nejprve seznámí návštěvníky s bezpečnostními pravidly, které musí dodržovat v areálu DPP. Následně bude návštěvníkům představeno depo metra Kačerov, zájemci mohou položit související dotazy.

- V 11.00 a 15.00 hod opustí souprava Ečs 38. kolej depa Kačerov a vydá se na koleje tratě C. Během cesty budou mít návštěvníci příležitost prohlédnout si kabinu strojvedoucího tohoto historického vlaku v běžném provozu i s praktickou ukázkou práce strojvedoucích, kteří budou vlak obsluhovat v dobových uniformách. Dále se seznámí s výhledem na rozsvícený tunel metra s krátkou zastávkou v tubusu mostu přes nuselské údolí, navštíví se soupravou zázemí obratiště metra ve stanici Nádraží Holešovice a nahlédnou do mnoha dalších jinak nepřístupných míst provozu pražské podzemní dráhy. To vše s náležitým odborným výkladem stále přítomných pracovníků Dopravního podniku.

- Po absolvování jednoho kola v délce Kačerov – Nádraží Holešovice a zpět, absolvují cestující zážitkové jízdy „zátah“ se soupravou do jejího domovského depa Kačerov. Předpokládaná doba prohlídky jsou dvě hodiny.

Cena:
o 150,–Kč/osoba
o Děti do 10 let vstup zdarma za doprovodu alespoň jednoho z rodičů za podmínky, že v případě naplnění vozu nemusí být zajištěno pro dítě místo k sezení.

Důležitá upozornění:
o V prostorách haly depa platí zákaz fotografování.
o Vlakový dispečer může v naléhavých případech zrušit jízdu soupravy Ečs. V takovém případě bude návštěvníkům nabídnut náhradní termín.
o Obsazeny budou pouze dva vozy. V každém z nich bude přítomen způsobilý zaměstnanec Dopravního podniku dle nařízení Drážního úřadu.
o V případě pozdního příchodu není možné návštěvníka dodatečně vpustit do areálu. Zážitek mu v tomto případě propadá.

Dopravní spojení:
Autobusová doprava ze stanic metra linky C na autobusovou zastávku Depo Kačerov:
Ze stanice Kačerov: linka č. 170 směr Jižní Město
Ze stanice Roztyly: linka č. 118 směr Dvorce
Ze stanice Budějovická linka č. 118 směr Roztyly a linka č. 121 směr Sídliště Spořilov

Čtěte také: Na trase C budou opět jezdit staré vozy metra

Autor: Lukáš Marek

12.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení