VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: Metro začíná jezdit do Letňan

Praha - Na další nové úseky a stanice si však budou muset cestující počkat nejméně pět let.

7.5.2008
SDÍLEJ:

Poslední úpravy před otevřením nové části metra na trase C probíhaly 6. května v nové stanici Střížkov. Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Obyvatelé Proseku a Letňan se už od čtvrtka 8. května dočkají jednoduššího cestování po metropoli.

Krátce po poledni začne fungovat nový úsek metra na „červené“ lince C. Cestující dojedou pod zemí ze stávající konečné stanice Ládví do stanic Střížkov, Prosek a Letňany.

Systém podzemky se tak rozšiřuje po dvou letech, protože doposud poslední zprovozněnou stanicí bylo na jaře 2006 Depo Hostivař. Pražané si však budou muset na další nové stanice počkat podstatně delší dobu.

Město sice plánuje prodloužení trasy metra A až na Ruzyň, ale stavět se letos ani příští rok ještě nezačne, a tak soupravy začnou jezdit tímto směrem nejdříve za pět let. Navíc se očekává několik etap prodlužování „áčka“, takže metro pojede až na letiště pravděpodobně za deset let.

Déčkem až za šest let

Pražané se dočkají nové trasy metra D. Nebude to však brzy. I když její výstavbu slibují politici už od osmdesátých let, trpělivost lidí ze sídlišť v jižní části Prahy musí pokračovat ještě nejméně dalších šest let. Až v roce 2014 by totiž mělo začít jezdit metro z Pankráce na Nové Dvory. Ani tento termín však není jistý.

Muselo by se totiž začít stavět už za dva roky. „Je to dost nejisté. Územní příprava trvá často déle než realizace. Déčko je přitom potřeba, zvýší to kvalitu cestování pro desítky tisíc lidí,“ sdělil profesor pražské Stavební fakulty ČVUT František Lehovec.

Také u trasy D se počítá s několika etapami výstavby. V roce 2016 dojde k prodloužení z Nových Dvorů na Písnici a o další dva roky později z Pankráce přes Nusle až do Vinohrad.

Velké změny

V souvislosti se zprovozněním metra do Letňan si cestující musí zvyknout na velké změny v autobusové dopravě. Třináct linek přestane fungovat úplně, na dvaceti pěti se změní jízdní řády. Cestující se změn dosti obávají, což například potvrdil nedávný Den s Deníkem ve Vysočanech.

Podle společnosti Ropid, která dopravu v Praze organizuje, se není čeho obávat. „Konečný návrh představuje kompromis, na kterém jsme se dohodli s jednotlivými městskými částmi a kromě úspor v povrchové dopravě souběžné s metrem přináší i pro cestující mnoho dílčích zlepšení,“ sdělil mluvčí Ropidu Filip Drápal. Podrobněji o změnách v pražské MHD vás budeme informovat v pátek.

Úsek Ládví – Letňany
-Tři nové stanice: Střížkov, Prosek, Letňany
-Délka úseku: 4,5 kilometru
-Cesta trvá: 6 až 7 minut
-Náklady: 15,5 miliardy korun
-Začátek stavby: červen 2005
-Konec stavby: květen 2008
-Obslouží oblast, v níž bydlí kolem 50 tisíc lidí.
-Celkem 72 nových zaměstnanců, jak staničního personálu, tak strojvedoucích.
-U stanice metra Letňany nový autobusový terminál a velkokapacitní P+R parkoviště s 689 stáními.
-Se zprovozněním bude ve špičce provoz zajišťovat 42 souprav.

Autor: Jan Puci

7.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies