Informaci na tiskové konferenci potvrdil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Kraje dostanou celkem 10,4 miliardy na opravy silnic II. a III. tříd od ministerstva pro místní rozvoj a 2,5 miliardy korun z fondu ministerstva dopravy. „My vnímáme, že pokud dá vláda krajům peníze na investice, ušetří jim peníze, které pak mohou dát na platy řidičů," řekl premiér Sobotka.

Odbory řidičů ale mezitím ohlásily na 8. března celodenní stávku a zatím ji nechtějí odvolat.

Čtěte více: Řidiči autobusů ohlásili stávku. Kvůli výplatám

„Je potřeba něco udělat s metodikou. My nechceme zaručit nejnižší mzdu, požadujeme 98 korun na hodinu. Dokud se tak nestane, stávka bude," řekl Jiří Kuchynka, odborový předák BusLine, který zajišťuje dopravu v Ústeckém kraji s tím, že z původně slibovaných takřka osmi tisíc korun našli na výplatních páskách jen tisícovku.

Kontrola peněz

Radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM) bude koncem týdne s dopravci jednat o dodatcích smluv, na jejichž základě kraj přidá firmám na platy řidičů. Na základě zákona o veřejných zakázkách jsou podle kraje jedinou možností, jak může přidat na platy, právě dodatky.

Psali jsme: Ústecký kraj chce s řidiči apelovat kvůli růstu mezd na vládu

Ústecký kraj zaslal dopravcům návrhy dodatků smluv, podle nichž by mohl přidat nejvýše 5,7 milionu korun na každou smlouvu. Samospráva má se čtyřmi dopravci uzavřeno 15 smluv, dohromady by tak přidal zhruba 85 milionů korun.

S dopravci bude kraj jednat o dodatcích smluv. Kraj má uzavřeny smlouvy s dopravci na deset let.

Odboráři před časem vyhlásili, že zvažují možnost časově neomezené stávky: Autobusoví odboráři v Ústeckém kraji zváží neomezenou stávku