Píše to úterní Mladá fronta Dnes. Stavební firmy prý už začaly s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) vyjednávat o navýšení ceny. Původní cena za zbývající úsek o délce 12,7 kilometru byla deset miliard korun bez DPH. Začalo se stavět v roce 2007, jenže na část úseku chyběla až do letoška povolení. A i o ně se ekologové a úředníci stále přou.
Stavební firmy budou chtít po ŘSD peníze kvůli ostraze rozestavěné dálnice, ale i kvůli růstu cen jednotlivých vstupů. Listu to potvrdil ředitel firmy Eurovia Martin Borovka, jehož společnost celé konsorcium vede. „Jsou to všechno vysoutěžené položky, není tam nic, co bychom si vymysleli," řekl listu Borovka. Přesnou částku neuvedl, avšak miliarda je podle něj reálná. Část navýšení ceny podle něj způsobí i inflace. „Předložíme to nejprve ŘSD, nechceme si nic vzkazovat přes média," dodal.
Šéf ŘSD David Čermák zvýšení ceny připustil. „Bude to určitě velké vyjednávání," řekl. Na oplátku chce snížit platby za leasing stavebních strojů, které se mu zdají přemrštěné. A také uvažuje o tom, že rozdíl v ceně by mohl vymáhat po aktivistech, kteří odklady způsobili.