VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ODS navrhla zakázat vzájemné předjíždění kamionů

Praha - Občanští demokraté navrhují zakázat vzájemné předjíždění kamionů mimo dálniční úseky, kde existují v jednom směru tři pruhy. Na dnešním setkání s novináři to řekl předseda poslaneckého klubu a exministr dopravy Zbyněk Stanjura. Návrh by měl přispět ke zvýšení bezpečnosti na silnicích. Podle ODS by proto stát měl klást větší důraz na vybudování takzvaných stoupacích pruhů pro předjíždění kamionů. Mluvčí sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martin Felix nepovažuje nápad za nejšťastnější. Bezpečnosti by to neprospělo, řekl.

18.5.2016 10
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Podle něj by zákaz zpomalil nejen kamiony v pravém pruhu, ale i ostatní auta v levém pruhu, jejichž řidiči by se báli zařadit do pravého pruhu mezi kamiony. „Bohužel naše dálnice mají tři pruhy, kde by se dalo předjíždět, jen na velice omezených úsecích," poznamenal.

Pohyb kamionů reguluje od letošního ledna značka zakazující nákladním vozidlům se v označeném úseku předjíždět. Plošný zákaz předjíždění na celé dálniční síti ministerstvo dopravy odmítlo s tím, že by pomalu jedoucí nákladní vozidlo dlouhodobě zpomalovalo průjezd pravého pruhu bez toho, aby jej mohly zbylé nákladní vozy předjíždět.

Podle Stanjury by zákaz přispěl významněji ke zvýšení bezpečnosti na silnicích, než zvyšování pokut, které nyní ministerstvo dopravy navrhuje. Felix ale upozorňuje, že jsou to neporovnatelné návrhy. „Obhajovat to tak, že uděláme tohle místo toho, tak to nestojí. To je taková demagogie," míní mluvčí Česmad.

Stanjura dnes také připomněl, že zákon o provozu na pozemních komunikacích se mění třikrát až čtyřikrát do roka. Tak časté změny pravidel podle něj řidiče matou a vedou k situacím, kdy není jasné, jak je to s předností na kruhových objezdech, nebo s povinností pořizování nových reflexních vest. Poukázal tím na problémy s výkladem aktuálních pravidel, které se v poslední době objevily v médiích.

Kromě výstavby třetích pruhů navrhuje ODS v dopravě například snížit byrokracii při přípravě silničních staveb a zvýšit obranu těchto projektů před ideovými odpůrci staveb. Dále navrhuje zavést možnost žádat o registraci vozidla nebo o řidičský průkaz prostřednictvím internetu, nebo platbu pokut platební kartou. Na železnici pak strana navrhuje například privatizaci menšinového podílu Českých drah, od čehož si slibuje zlepšení služeb tohoto státem vlastněného dopravce.

Autor: ČTK

18.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:
Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Nová kolonáda v Lednici nabízí nádherný pohled v noci. Návštěvníky upoutají různobarevně nasvícené gejzíry vody tryskající z fontán. Kolonáda spojuje lázeňský areál s centrem obce. Nechybí při ní ani amfiteátr.
1 19

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies