VYBERTE SI REGION

Ombudsman se zastal Pražanů, pod jejichž domem povede metro

Praha - Veřejný ochránce práv Pavel Varvařovský se zastal obyvatel sídliště Červený vrch, pod jejichž domy by mělo vést prodloužení metra A z Dejvické do Motola. Ombudsman se pokusí žalobou znovu otevřít územní a stavební řízení na tuto stavbu.

5.12.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Podle obyvatel sídliště byla trasa metra v tomto úseku změněna, původně měla vést blíže k Evropské ulici.

Podle občanského sdružení Červený vrch, které tamější obyvatelé vytvořili, je současné vedení metra v rozporu s územním plánem. Trasa pod několika čtrnáctipatrovými domy je od té původní v územním plánu asi 100 metrů vzdálena. Sdružení na tento problém upozorňovalo odbor výstavby Prahy 6 i pražský magistrát. Úřady odchýlení trasy zdůvodňovaly geologickými podmínkami. Podle pražského magistrátu je navíc posunutí v rámci povolené odchylky, a není proto potřeba měnit územní plán.

Podle obyvatel je ale podloží pod domy rizikové a stavební činnost může vyvolat pokles domů. Jejich obavy vzrostly poté, co se v červenci potřetí propadl tunel Blanka, který stejně jako metro staví společnost Metrostav. Požádali proto o pomoc ombudsmana.

Selhal dialog státní správy s veřejností

Varvařovský se domnívá, že stavební úřad v některých fázích nepostupoval správně, měl například občany o změně trasy informovat. Námitky sdružení proto pokládá za opodstatněné.

"Osobně se domnívám, že v tomto případě do značné míry selhal dialog státní správy s veřejností. Jsem toho názoru, že obyvatelé Červeného vrchu měli být v předstihu informováni jak stavebním úřadem, magistrátem nebo úřadem územního plánování, tak i stavebníkem o tom, z jakých důvodů a na základě jakých podkladů dojde k vychýlení trasy metra oproti řešení ve schváleném územním plánu," uvedl v závěru Varvařovský.

Podle něj situace, kdy se vlastníci nemovitostí, pod kterými se chystá rozsáhlá dopravní stavba, nemohou k této stavbě vyjádřit, vede k ohrožení či dokonce popření práv těchto osob. Navrhl proto nejvyšší státní zástupkyni podání žaloby k ochraně veřejného zájmu. Tím by bylo obnoveno územní i stavební řízení.
Stavba metra z Dejvické do Motola začala letos na jaře, dokončena by měla být v roce 2014.

Autor: ČTK

5.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Labutě na Vltavě v Praze.
AKTUALIZOVÁNO
14

Potvrzení další nákazy ptačí chřipkou může být jen otázkou hodin

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
5 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Ze silnice mrazivé vězení, v Tunisku uvízlo v autech asi tisíc lidí

Mrazivé počasí netrápí pouze Evropu, ale i Afriku. Silné sněžení uvěznilo na severovýchodě Tuniska na silnicích kolem tisíce lidí. Sněhové jazyky zkomplikovaly dopravu na několika místech včetně hlavní dálnice v provincii Dženbúba. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies