Podle obyvatel sídliště byla trasa metra v tomto úseku změněna, původně měla vést blíže k Evropské ulici.

Podle občanského sdružení Červený vrch, které tamější obyvatelé vytvořili, je současné vedení metra v rozporu s územním plánem. Trasa pod několika čtrnáctipatrovými domy je od té původní v územním plánu asi 100 metrů vzdálena. Sdružení na tento problém upozorňovalo odbor výstavby Prahy 6 i pražský magistrát. Úřady odchýlení trasy zdůvodňovaly geologickými podmínkami. Podle pražského magistrátu je navíc posunutí v rámci povolené odchylky, a není proto potřeba měnit územní plán.

Podle obyvatel je ale podloží pod domy rizikové a stavební činnost může vyvolat pokles domů. Jejich obavy vzrostly poté, co se v červenci potřetí propadl tunel Blanka, který stejně jako metro staví společnost Metrostav. Požádali proto o pomoc ombudsmana.

Selhal dialog státní správy s veřejností

Varvařovský se domnívá, že stavební úřad v některých fázích nepostupoval správně, měl například občany o změně trasy informovat. Námitky sdružení proto pokládá za opodstatněné.

"Osobně se domnívám, že v tomto případě do značné míry selhal dialog státní správy s veřejností. Jsem toho názoru, že obyvatelé Červeného vrchu měli být v předstihu informováni jak stavebním úřadem, magistrátem nebo úřadem územního plánování, tak i stavebníkem o tom, z jakých důvodů a na základě jakých podkladů dojde k vychýlení trasy metra oproti řešení ve schváleném územním plánu," uvedl v závěru Varvařovský.

Podle něj situace, kdy se vlastníci nemovitostí, pod kterými se chystá rozsáhlá dopravní stavba, nemohou k této stavbě vyjádřit, vede k ohrožení či dokonce popření práv těchto osob. Navrhl proto nejvyšší státní zástupkyni podání žaloby k ochraně veřejného zájmu. Tím by bylo obnoveno územní i stavební řízení.
Stavba metra z Dejvické do Motola začala letos na jaře, dokončena by měla být v roce 2014.