VYBERTE SI REGION

Otec o děti postará stejně dobře jako máma, myslí si lidé

Praha – Téměř devět z deseti Čechů a Češek od 15 do 54 let si myslí, že otcové jsou schopni postarat se o děti stejně dobře jako matky. Podle víc než jedné třetiny dotázaných se ale tátové nepodílejí na každodenní péči o potomky dost. O tom, že se o syny a dcery starají otcové dostatečně, je přesvědčeno 78 procent z nich. Myslí si to ale jen 55 procent matek.

31.3.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky zveřejnilo ministerstvo práce. Loni v listopadu společnosti Mediaresearch na dotazy odpovídalo 4002 lidí.

Nezletilé dítě má 44 procent dotázaných – 41 procent mužů a 46 procent žen. Celkem 87 procent lidí míní, že otcové jsou v péči o děti stejně dobří jako matky. Jen každý dvanáctý otec si myslí, že tátové nejsou schopni se dobře o potomky postarat. Mezi matkami je o tom přesvědčena skoro každá pátá. Konzervativnější bývají ženy z vesnic a malých měst.

„Mnohdy to mohou být právě ženy-matky, které brání otcům ve větším zapojení do každodenní péče s odůvodněním, že ony se postarají lépe,“ uvedli autoři průzkumu.

Víc než třetina Čechů a Češek je přesvědčena o tom, že otcové se nepodílejí na každodenní péči o nezletilé děti dostatečně. Potomky nevodí do školky či školy, nepřipravují pro ně jídlo, neobstarávají s nimi večerní hygienu či s nimi nechodí k lékaři.

Ve stejné schopnosti otců, jako mají matky, věří 61 procent dotázaných. Dalších 27 procent lidí myslí, že tátové sice stejné schopnosti jako mámy mají, o děti se ale nestarají dostatečně. Devět procent osob nevěří, že by otcové byli stejně schopní jako matky. Zbývající tři procenta oslovených sice nevěří, že by muži byli v péči stejně schopní jako ženy, ale podle nich se starají dost.

Osm z deseti otců považuje svůj podíl na péči za dostatečný. Myslí si to ale jen 55 procent matek. Nejméně spokojeny se zapojením tátů jsou ženy v menších městech a na vesnici. Nejkritičtější je podle autorů nejmladší generace, tedy lidé mezi 15 a 24 lety. Dvě pětiny z nich míní, že se otcové dost nestarají. Vzhledem k tomu, že své děti obvykle ještě nemají, vycházejí spíš ze zkušeností ze svého dětství.

Průzkum je součástí projektu „Táto, jak na to?“ na podporu aktivního otcovství, který skončil v prosinci. Měl přispět k většímu zapojení mužů do péče o potomky. Více informací je možné najít na stránkách www.tatojaknato.cz.

Autor: ČTK

31.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
18 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies