VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací zóny po celé Praze? Nemožné!

Praha - Další městské části chtějí zavedení placeného stání, lidé se v budoucnu možná dočkají v Karlíně a Smíchově. Magistrát ale nyní o rozšiřování nechce ani slyšet.

28.5.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ivan Babej

Jedni je vítají s otevřenou náručí, druzí se jich doslova děsí. Takové emoce a reakce vzbuzuje zavádění parkovacích zón v hlavním městě.

Zavedení placeného stání a vyhrazených míst pro rezidenty řeší problém jedné městské části, v té druhé naopak způsobí problémy s parkováním.

Hlavní město tak nyní vyčkává, zda se přikloní k dalšímu rozšiřování zón. Ty už fungují v Praze 1, 2, 3 a 7.

Velký průzkum v Karlíně

O zavedení parkovacích usiluje například Praha 6, v budoucnu by mohly být na Smíchově a nově se svým záměrem představil také Karlín. Zavedení zón se naopak brání třeba Praha 10, která má přitom s parkováním na mnoha místech velké problémy.

Vedení radnice ale není o užitečnosti zón přesvědčeno.

Návrh u lidí vzbuzuje velmi rozdílné reakce. „Měli jsme už jednání přímo s občany, ale přišli jen ti, kteří zavedení zón odmítají.

Nicméně abychom věděli, jestli místní tuto změnu chtějí či ne, budou mít všichni možnost o tom hlasovat 5. a 6. června v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu. Každý se bude moci vyjádřit ve veřejné anketě a vhodit svůj lístek do urny,“ vysvětlil Tomáš Mrázek (ODS), radní Prahy 8 s tím, že právě hlasování by mělo rozhodnout o tom, zda zóny v Karlíně ano, či ne.

V Praze 8 se uvažuje pouze o zmíněné lokalitě, například v Libni o zavedení zón radnice neuvažuje. „Jsem ale přesvědčen, že právě v Karlíně je tato regulace potřebná,“ doplnil Mrázek.

O parkovacích zónách uvažuje také Praha 5, i ona nepočítá s plošným zavedením, ale pouze na Smíchově a Barrandově. „Vše je zatím věc dalších diskuzí, samozřejmě ale máme zpracované odbornou analýzu,“ dodal mluvčí Prahy 5 Radovan Myslík.

Praha 6 stále jen čeká

Už od prosince je na zavedení parkovacích zón připravena Praha 6. Ta ale zatím stále jen marně čeká, až dostane konečné povolení od magistrátu.

„Jenže k tomu je nutné, aby někdo připravil návrh na jednání rady hlavního města, a ten musí být poté schválen, ani k jednomu se zatím neschyluje. Jinak jsme připraveni v podstatě ze dne na den po schválení zóny, začít vše realizovat přímo v ulicích Prahy 6,“ konstatoval Martin Šalek, mluvčí Prahy 6.

Analýza řekne více

Hlavní město otálí s rozšiřováním parkovacích zón do dalších lokalit zejména proto, že v současné době není zcela přesvědčeno o tom, že se v každém případě jedná o úspěšný projekt.

I proto má v současné době dopravní fakulta ČVUT zpracovávat odbornou analýzu, která má napovědět více.

Měla by v podstatě vzniknout zpětná vazba tak, aby město vědělo, kde zóny problém s parkováním vyřešili a kde nikoli.

„V případě dalšího rozšiřování musíme být opravdu velmi citliví a je lepší nic neuspěchat. Zavádění zón, musí být prospěšné pro rezidenty a musí řešit problematiku věci,“ řekl před časem první náměstek primátora Prahy Rudolf Blažek, který má parkovací zóny na starosti.

Mnoho lidí je proti dalšímu rozšiřování. „Myslím, že to situaci v celé Praze nikdy nevyřeší a pouze to přesouvá problémy z jednoho místa na druhé. Město by se více mělo snažit spíše o stavbu kapacitních vícepatrových garáží a podobně,“ myslí si Petr Klokočka z Prahy 8.

Jednomu uleví, druhému přitíží

O negativech parkovacích zón by mohla hovořit například Praha 10. Ta má potíže zejména v okrajových částech, kde sousedí s Prahou 2 a 3, kde už zóny platí. Mnoho řidičů z „dvojky a trojky“ totiž parkuje auta právě v ulicích Prahy 10, aby se tak vyhnula placení za parkovací kartu.

I zde se tak nyní chystají změny a vzniknou takzvané průnikové zóny. „Lidem z okraje Prahy 10 vadí, že zde parkují lidé, kteří se tak snaží ušetřit. Praha 10 se proto na nás obrátila se žádosti o spolupráci při řešení situace,“ vysvětlil zřízení zvláštní zóny místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Do průnikové parkovací zóny by měly patřit ulice Francouzská a Rybalkova v Praze 10. V Praze 2 to má být Lužická ulice a část ulic Slovenská, Chodská, Šumavská, Budečská a Rybalkova. I toto opatření ale bude muset nejdříve schválit magistrát.

Autor: Lukáš Marek

28.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jižní Moravou prochází významné migrační trasy zvěře. Přes dálnici se ale po takzvaných zelených mostech nedostanou. Žádné tam nejsou. Jeden přechod možná vznikne u Podolí na Brněnsku.
2 5

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Martina Sáblíková
1 7

Martina Sáblíková po třicetinách: Trochu mě překvapuje, jak ten čas letí

Mírný pád Miloše Zemana. Poslední průzkum ukázal pokles jeho preferencí

Postoj prezidenta Miloše Zemana ve vládní krizi mu sebral část voličů. Naopak přibylo potenciálních voličů bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše. I přesto by teď nejvíc Čechů v prezidentských volbách hlasovalo pro Zemana. Vyplývá to z průzkumuspolečnosti Median pro Český rozhlas.

Vandal poškodil hrob generála a prezidenta Francie de Gaulla

Asi třicetiletý muž, jehož totožnost zatím policie nezná, se včera pokusil dostat do hrobu hrdiny francouzského odboje a slavného prezidenta Charlese de Gaulla v malé obci Colombey-les-Deux-Eglises v severním francouzském departamentu Haute-Marne.

Unikátní staročeské trhy může ohrozit EET

Buty i Jablkoň. Ale především desítky stánků se zapomenutými řemeslya staročeskými specialitami. To jsou Staročeské trhy v Turnově. Konají se tradičně poslední květnový víkend. Ale snad ne naposled.

AKTUALIZOVÁNO

Tuplovaná zlatá radost. Čeští veslaři slaví doma v Račích dva evropské tituly

/ROZHOVOR/- Hvězdný skifař Ondřej Synek vybojoval v Račicích titul mistra Evropy. Na životní úspěch dosáhla zlatá děčínská rodačka Lenka Antošová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies