Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkovací zóny po celé Praze? Nemožné!

Praha - Další městské části chtějí zavedení placeného stání, lidé se v budoucnu možná dočkají v Karlíně a Smíchově. Magistrát ale nyní o rozšiřování nechce ani slyšet.

28.5.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ivan Babej

Jedni je vítají s otevřenou náručí, druzí se jich doslova děsí. Takové emoce a reakce vzbuzuje zavádění parkovacích zón v hlavním městě.

Zavedení placeného stání a vyhrazených míst pro rezidenty řeší problém jedné městské části, v té druhé naopak způsobí problémy s parkováním.

Hlavní město tak nyní vyčkává, zda se přikloní k dalšímu rozšiřování zón. Ty už fungují v Praze 1, 2, 3 a 7.

Velký průzkum v Karlíně

O zavedení parkovacích usiluje například Praha 6, v budoucnu by mohly být na Smíchově a nově se svým záměrem představil také Karlín. Zavedení zón se naopak brání třeba Praha 10, která má přitom s parkováním na mnoha místech velké problémy.

Vedení radnice ale není o užitečnosti zón přesvědčeno.

Návrh u lidí vzbuzuje velmi rozdílné reakce. „Měli jsme už jednání přímo s občany, ale přišli jen ti, kteří zavedení zón odmítají.

Nicméně abychom věděli, jestli místní tuto změnu chtějí či ne, budou mít všichni možnost o tom hlasovat 5. a 6. června v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu. Každý se bude moci vyjádřit ve veřejné anketě a vhodit svůj lístek do urny,“ vysvětlil Tomáš Mrázek (ODS), radní Prahy 8 s tím, že právě hlasování by mělo rozhodnout o tom, zda zóny v Karlíně ano, či ne.

V Praze 8 se uvažuje pouze o zmíněné lokalitě, například v Libni o zavedení zón radnice neuvažuje. „Jsem ale přesvědčen, že právě v Karlíně je tato regulace potřebná,“ doplnil Mrázek.

O parkovacích zónách uvažuje také Praha 5, i ona nepočítá s plošným zavedením, ale pouze na Smíchově a Barrandově. „Vše je zatím věc dalších diskuzí, samozřejmě ale máme zpracované odbornou analýzu,“ dodal mluvčí Prahy 5 Radovan Myslík.

Praha 6 stále jen čeká

Už od prosince je na zavedení parkovacích zón připravena Praha 6. Ta ale zatím stále jen marně čeká, až dostane konečné povolení od magistrátu.

„Jenže k tomu je nutné, aby někdo připravil návrh na jednání rady hlavního města, a ten musí být poté schválen, ani k jednomu se zatím neschyluje. Jinak jsme připraveni v podstatě ze dne na den po schválení zóny, začít vše realizovat přímo v ulicích Prahy 6,“ konstatoval Martin Šalek, mluvčí Prahy 6.

Analýza řekne více

Hlavní město otálí s rozšiřováním parkovacích zón do dalších lokalit zejména proto, že v současné době není zcela přesvědčeno o tom, že se v každém případě jedná o úspěšný projekt.

I proto má v současné době dopravní fakulta ČVUT zpracovávat odbornou analýzu, která má napovědět více.

Měla by v podstatě vzniknout zpětná vazba tak, aby město vědělo, kde zóny problém s parkováním vyřešili a kde nikoli.

„V případě dalšího rozšiřování musíme být opravdu velmi citliví a je lepší nic neuspěchat. Zavádění zón, musí být prospěšné pro rezidenty a musí řešit problematiku věci,“ řekl před časem první náměstek primátora Prahy Rudolf Blažek, který má parkovací zóny na starosti.

Mnoho lidí je proti dalšímu rozšiřování. „Myslím, že to situaci v celé Praze nikdy nevyřeší a pouze to přesouvá problémy z jednoho místa na druhé. Město by se více mělo snažit spíše o stavbu kapacitních vícepatrových garáží a podobně,“ myslí si Petr Klokočka z Prahy 8.

Jednomu uleví, druhému přitíží

O negativech parkovacích zón by mohla hovořit například Praha 10. Ta má potíže zejména v okrajových částech, kde sousedí s Prahou 2 a 3, kde už zóny platí. Mnoho řidičů z „dvojky a trojky“ totiž parkuje auta právě v ulicích Prahy 10, aby se tak vyhnula placení za parkovací kartu.

I zde se tak nyní chystají změny a vzniknou takzvané průnikové zóny. „Lidem z okraje Prahy 10 vadí, že zde parkují lidé, kteří se tak snaží ušetřit. Praha 10 se proto na nás obrátila se žádosti o spolupráci při řešení situace,“ vysvětlil zřízení zvláštní zóny místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Do průnikové parkovací zóny by měly patřit ulice Francouzská a Rybalkova v Praze 10. V Praze 2 to má být Lužická ulice a část ulic Slovenská, Chodská, Šumavská, Budečská a Rybalkova. I toto opatření ale bude muset nejdříve schválit magistrát.

Autor: Lukáš Marek

28.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení