VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová pěší zóna není pro chodce

OLOMOUC - Více než měsíc po dokončení rekonstrukce ulic Denisova a Pekařská v centru Olomouce lidé často ani netuší, že se jedná o novou pěší zónu. Hustota automobilového provozu tomu vůbec nenasvědčuje. A o strážníka nebo policistu tady nezavadíte.

10.10.2007 2
SDÍLEJ:

V pěší zóně lidé raději chodí jen po chodníku.Foto: DENÍK/Pavel Konečný

Ani včerejší dopoledne nevypadalo jinak. Auta s registračními značkami všech možných krajů i němečtí cizinci projížděli Denisovou, jako by se nechumelilo. Do toho ještě tramvaje. „Naposledy jsem tady šel středem ulice, ještě než se to otevřelo a znovu se tady pustila doprava. Teď bych si už netroufl,“ uvedl Roman Šotek. Lidé si ve vozovce plné aut a mezi kolejemi připadají nepatřičně. Raději se při chůzi dál těsnají na úzkých chodnících.

„Skutečně je to zatím pěší zóna jen na papíře,“ připustil primátor Martin Novotný (ODS) a chování chodců označil za konzervativní. Podle něj má vývoj situace sledovat odbor dopravy. „Vyhodnocení provozu teprve chystáme,“ řekl Novotný. Šéf odboru dopravy Lubomír Hopp ale žádné stížnosti na nadměrný provoz aut nezaznamenal. „Spíše řešíme, jak tam pustit auta s větší tonáží, což požadují firmy, které tam sídlí,“ řekl Hopp. Sám si ale nebyl jist, zda všechna projíždějící auta patří k zásobování.

„Byli jsme pod tlakem, abychom nezahájili represi, takže jsme zvolili volnější začátek provozu v pěší zóně. Teď se objevují reakce, abychom zpřísnili, což jen vítám. Musíme najít nějaký zlatý střed,“ zauvažoval primátor. Dodal, že městští strážníci mají dokonce instrukci, aby byli trochu benevolentnější, dokud se situace neusadí. „Nesmí to ale být extrém,“ podotkl Novotný.

Co horšího, někteří parkující řidiči odstaví auta tak, že brání i tramvajím. V pondělí večer musel kvůli tomu dopravní podnik vést tramvajové spoje odklonem po třídě Kosmonautů a nasadit asi na dvě hodiny autobusy. Přitom jeden kilometr jízdy autobusu stojí asi čtyřicet korun. „Bílá octavie zaparkovaná v Pekařské před Korunou bránila průjezdu a nebylo v silách městských ani republikových policistů najít řidiče. Autobusy proto nahradily tramvaje ve směru Náměstí Hrdinů - Hlavní nádraží,“ potvrdil Pavel Zatloukal z dopravního podniku.

Zástupce ředitele olomouckých strážníků Jaroslav Chytil prohlásil, že auto nemohli ani odtáhnout. „Nemáme na to povolení ani firmu, která by odtah uskutečnila. A republiková policie má odtah sjednaný jen pro případ havárie,“ vysvětlil. Také Chytil hovořil o tom, že městská policie situaci monitoruje. „Abychom tam ale měli trvalé stanoviště, na to nemáme síly ani prostředky,“ řekl. I on naznačil, že další postup zváží strážníci během října.

 

 
10.10.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies