VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňan si stěžuje na pojišťovnu: Převezli mě

Plzeň - Očekával, že dostane balík peněz. Nakonec se ale dočkal jen několika tisícovek. Tak by se dala shrnout zkušenost Plzeňana, který si u pojišťovny Kooperativa uzavřel pojištění pracovní neschopnosti.

4.10.2009 10
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Když pak ale utrpěl vážný úraz nohy a do práce nechodil přes půl roku, pojišťovna mu k jeho velkému údivu přiznala plnění jen za měsíc marodění. Muži totiž nikdo neřekl, že existují oceňovací tabulky, které pevně stanovují maximální dobu léčení konkrétního úrazu. Pojišťovny se jimi chrání před podvodníky, kteří by chtěli na pojistném vydělat.

Plzeňan platil pojistné 500 korun měsíčně. Za každý den pracovní neschopnosti pak měl dostat 300 korun. „Když od letošního ledna do srpna marodil s pošramoceným kolenem, předpokládal, že by mu pojišťovna mohla vyplatit až 90 tisíc korun,“ vysvětluje advokát František Koranda, který Plzeňana zastupuje.

S žádostí o zálohu neuspěl

Překvapení ale přišlo v okamžiku, kdy Plzeňan žádal pojišťovnu o zálohu. Tehdy mu přišlo dopisem oznámení, že plnění bude vyplaceno až po ukončení pracovní neschopnosti a jeho výše bude určena oceňovacími tabulkami. „Na jejich existenci mého klienta při sepisování smlouvy nikdo neupozornil. Až zpětně jsme zjistili, že tabulky jsou zmiňovány ve všeobecných podmínkách smlouvy, které si ale klient před podpisem řádně nepřečetl. Pojišťovna mu tedy nakonec, podle tabulek, vyplatila plnění za 30 dní pracovní neschopnosti, tedy osm tisíc korun,“ říká Koranda.

Podle ústavu chyboval klient. „Není správné, pokud klient není při sepsání smlouvy informován o způsobu plnění ze sjednaného druhu pojištění. Těmto nedorozuměním se snažíme maximálně předcházet. Podpisem smlouvy ale klient přebírá část zodpovědnosti za obchodní vztah, který uzavírá. Každý klient si musí pojistné podmínky pečlivě přečíst a porozumět jim. Pokud si například bereme půjčku v bance, smlouva má také mnoho stránek a nikdo se nás neptá, jestli jsme ji četli důkladně či nikoli,“ vysvětluje zástupce ředitele úseku pojištění osob pojišťovny Kooperativa Jindřich Skrip.

Podivné praktiky některých pojišťoven

Podle právníka ale pojišťovny podobnými „pastmi“ hrají na nezkušenost lidí. „Některé pojišťovny takto porušují rovnost občanů před zákonem. Ten, kdo se chce pojistit, se prakticky vydá na milost a nemilost pojištovně. Připadá mi, že se řídí heslem: Zaplatíme vám jen to, co my chceme, ne to, co vy potřebujete,“ kritizuje praktiky pojišťoven Koranda.

Pojišťovny prý zpočátku skutečně klientům proplácely plnění za celou dobu pracovní neschopnosti. Pak se ale objevili podvodníci. „Evidujeme případy, kdy byl klient po domluvě s lékařem v pracovní neschopnosti 365 dnů. Tedy maximum možné doby. Stalo se to například, když klient nahlásil pád ze schodů a potom si stěžoval na bolest zad. Pojišťovna vyplatila více než 180 tisíc korun. Až zpětně jsme zjistili, že se tento člověk živil jako zedník, dále pracoval a jeho příjem nebyl nijak ohrožen,“ vysvětlil Skrip.

Dodává, že právě po těchto zkušenostech přistoupily ústavy k vytvoření oceňovacích tabulek, které zpracovali odborní lékaři. Ti definovali, jaká je průměrná maximální doba léčení daného úrazu. V 95 procentech jsou tyto lhůty dostačující. Podle Skripa jsou pracovníci pojišťovny také povinni umožnit klientům do oceňovacích tabulek nahlížet.

A jak se vyhnout potížím s plněním? Podle odborníků je nejlepší poradit se ještě před podpisem pojistné smlouvy s právníkem. Ten by měl prostudovat návrh pojistné smlouvy i všeobecné podmínky pojištění.

Autor: Petra Petříková

4.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
2

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Bezpečnostní agentura se ohradila proti tvrzením ředitele Národní galerie

Bezpečnostní agentura ABAS IPS Management, která vypověděla smlouvu Národní galerii (NG) v Praze, se ohradila proti tvrzením jejího ředitele Jiřího Fajta, že při její ostraze galerijních budov byla poškozena vystavená díla a ostraha měla fyzické konflikty s návštěvníky. Agentura v pondělí sdělila, že uvedené výroky ji poškodily, chce se proto proti nim bránit právními kroky a od Fajta požaduje veřejnou omluvu.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies