VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pneumatiky budou mít štítky, podle EU dojde ke snížení emisí

Praha - Od listopadu budou pneumatiky osobních i nákladních aut povinně označené informacemi o kvalitě přilnavosti na mokru, valivém odporu a hlučnosti.

6.3.2012 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Jelínek

Štítky na pneumatikách vyrobených po 1. červenci si vyžádá nařízení Evropské unie, které má za cíl zvýšit bezpečnost silničního provozu a snížit dopad dopravy na životní prostředí, řekla Katarína Ardová ze společnosti Goodyear Dunlop pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Označení musí na pneumatiky umístit všichni výrobci, kteří chtějí prodávat na některém z trhů EU.

Kritéria podle Ardové kupujícímu poskytnou informace o bezpečnostní charakteristice výrobku. „Valivý odpor ovlivňuje spotřebu pohonných hmot u automobilů, a proto má i přímý vliv na životní prostředí. Hodnota přilnavosti na mokru je klíčovým ukazatelem z hlediska bezpečnosti na silnici, poskytuje totiž informaci o délce brzdné dráhy na mokru. Hlučnost pneumatiky má vliv na kvalitu životního prostředí“, uvedla. Kromě těchto základních hodnot je vhodné při výběru pneumatiky brát v úvahu i odolnost vůči takzvanému aquaplaningu i délce brzdné dráhy na suché vozovce.

Energetická efektivnost

Snadná možnost kontroly základních parametrů výrobku podle Ardové přispěje k tomu, že si lidé budou pneu vybírat odpovědněji. Nepřímo tak podle předpokladů Evropské unie může toto nařízení přispět ke zvýšení energetické efektivnosti vozidel o pětinu a k pětinovému snížení emisí oxidu uhličitého v ovzduší do roku 2020. Povinné označování se netýká například dojezdových rezervních pneumatik, pneumatik protektorovaných, závodních a podobných speciálních pneumatik. Nevztahuje se rovněž na pneumatiky určené pro motocykly.

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Zaměstnává přibližně 73.000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 54 závodech ve 22 zemích světa. Vloni společnost hospodařila se ziskem 321 milionů USD (zhruba šest miliard korun) po ztrátě 216 milionů USD předloni. Tržby se zvýšily o 21 procent na 22,8 miliardy USD.

Autor: ČTK

6.3.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Do babyboxu v Rychnově někdo odložil chlapečka

Body, jak ho znaly naše babičky. Na snímku ho představuje správkyně skanzenu Hana Zvalová
3

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies