Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po odstávce poprvé plně zatížený registr aut funguje bez problémů

Praha - Registr vozidel, který dnes po dvoudenní odstávce v minulém týdnu poprvé otevřel všechna svá pracoviště, funguje zatím bez problémů, řekli jeho vedoucí pracovníci v Praze, Brně, Hradci Králové a Olomouci. V Praze a Brně na vyřízení svých žádostí čekají stovky lidí. Systém od loňského léta provázely problémy kvůli jeho opakovaným výpadkům a zpomalení činnosti.

8.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Oleg Kapinus

„Žádné problémy zatím registr nemá," řekl vedoucí dopravně správních agend pražského magistrátu Josef Mihalík. Po zhruba půlhodině od otevření na jednotlivých pracovištích v metropoli jejich pracovníci odbavili v průměru 40 lidí, zhruba 100 až 150 jich čekalo, až přijdou na řadu. „Lidé bohužel nevyužili, že bylo v pátek mimořádně otevřeno," dodal Mihalík.

V Brně registr vozidel funguje podle vedoucího odboru dopravně správních činností magistrátu Ladislava Prudila bez problémů. Ráno se tu podle něj vytvořila dlouhá fronta, odhadem přišlo zhruba 200 lidí.

„Žádné problémy nejsou a registr funguje tak jak má," řekl vedoucí oddělení technické způsobilosti a evidence vozidel olomoucké radnice Jan Thomas. Podobně se vyjádřil i pracovník registru šumperské radnice.

V Hradci Králové ráno fungoval registr vozidel bez problémů. „Na otevření pracoviště registru čekalo zhruba 40 lidí, které průběžně odbavujeme za pomoci pořadového systému," řekl v 08:00 vedoucí oddělení registru řidičů a vozidel hradecké radnice Petr Černohlávek

Pracuje tak, jak má

V Českém Krumlově registr podle vedoucí oddělení evidence vozidel Lenky Přívratské zatím pracuje tak, jak má. „Přesněji – jako dříve, nic není rychlejšího, ale žádné výpadky nejsou," řekla. Dnes úředníci počítají s náporem. Ve čtvrtek nebyl úřední den, v pátek byla velká fronta, úředníci stačili za dopoledne odbavit 40 lidí, stejně tolik jich muselo odejít s nepořízenou. Dnes po otevření úřadu bylo ve frontě 25 lidí. „Uvidíme, kolik jich přijde celkem, zda všechny odbavíme, zatím to není tak dramatické," dodala.

Registr vozidel loni v pololetí převzalo od ministerstva vnitra do své správy ministerstvo dopravy, poté se potýkal s výpadky a zpomalilo se jeho fungování. Od letošního dubna provoz registru nově zajišťují společnosti ICT a Telefónica, které jej převzaly od ATS – Telcom. Právě kvůli tomu byl registr v úterý a ve středu minulého týdne mimo provoz, testovalo se jeho fungování. Spuštěn byl ve čtvrtek, nebyl ale zcela zatížen, protože v provozu byla jen asi čtvrtina registračních pracovišť.

Autor: ČTK

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení