Při najetí navíc může poškodit trolejové vedení, kvůli čemuž se pak často zpozdí MHD. „Přesnou statistiku našich zásahů sice nemáme, ale mohu konstatovat, že jde o velice časté případy. Řidiči často nerespektují dopravní značení, které je zde umístěno. A v tom je celý problém,“ podotkla mluvčí zlínských strážníků Šárka Škubalová.

Například dispečeři Dopravní společnosti Zlín ­ Otrokovice mají jen za sedm měsíců tohoto roku devět zápisů o komplikacích, kdy nákladní vůz poničil trolejové vedení v podjezdu.

„Je to krizové místo. Pod podjezdem totiž vede sedm důležitých linek a každé takové poškození má negativní dopad na plynulost MHD téměř v celé síti,“ konstatoval vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Řidiči si zpravidla uvědomí výškové omezení až těsně před podjezdem. Pak by měli zavolat policii, která jim pomůže z místa bezpečně vycouvat. Čeká je však pokuta za to, že nerespektovali dopravní značení. To na zhoršenou průjezdnost upozorňuje už několik desítek metrů před podjezdem.

Kdo se snaží ujet, může způsobit nehodu
Maximální výška projíždějících vozidel je omezena na 3,1 metru, navíc oranžová šipka navádí šoféry objemných vozidel na objízdnou trasu po Benešově nábřeží, Gahurově a Vodní ulici.

Není však výjimkou, že řidič náklaďáku na svůj přestupek nikoho neupozorní, vycouvá z podjezdu bez asistence policie a ujede.

„Jsou pak ale známy případy, kdy do couvajícího kamionu narazilo jiné vozidlo. Nebo trolejbus, který se snažil stojící kamion objet, zachytil a rozbil zpětné zrcátko náklaďáku,“ podotkl Nosálek.

Podle mluvčí zlínské policie Jany Bartíkové naštěstí následky těchto nehod nebývají závažné.

„Způsobují však řadu nepříjemností. Brzdí dopravu na frekventovaném tahu v centru Zlína. Řidiči by měli před podjezdem pokaždé zbystřit a podívat se na značku udávající výšku, jestli jejich vůz opravdu bezpečně podjede,“ radí mluvčí.

Do úzkých však může šoféry dostat i GPS.

„Tyto systémy totiž řidiče neupozorní na omezenou výšku. Vyhledají nejrychlejší nebo nejkratší trasu a neberou v úvahu parametry vozovky. Tak se může stát, že navigátor ve vozidle navede řidiče kamionu i do podjezdu “ vysvětlil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic a dálnic Zlínského kraje Radek Berecka.