VYBERTE SI REGION

Podpisů je 8000. Metro Národní třída i tak zavře

Praha - Osm tisíc lidí už podepsalo petici proti uzavření stanice metra Národní třída. V úterýji předají stavebnímu úřadu. Chtějí výstup v Lazarské.

23.9.2008 2
SDÍLEJ:

S UZAVŘENÍM NESOUHLASÍ. Pod peticí je již osm tisíc podpisů. Lidé ji podepisují u vchodu do vestibulu.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Postavte druhý výstup z metra a nebudeme nic namítat proti stavbě Copa Centra. Takový je vzkaz organizátorů petice proti uzavření stanice Národní třída dopravnímu podniku a investorovi chystané stavby, společnosti Copa Group podnikatele Sebastiana Pawlovského.

Kvůli stavebním pracím má být provoz stanice zřejmě od jara přerušen na 16 měsíců.

Tisíc lidí denně

K výzvě pro radnici Prahy 1 se do včerejška připojilo osm tisícovek lidí. „Denně přibývá zhruba tisíc podpisů, někteří lidé ale nevyplní všechny údaje, a tak jich právoplatných je zatím necelých šest tisíc,“ informoval jeden z organizátorů petice Miloslav Kunc. Petici v úterý dostanou zastupitelé a stavební úřad Prahy 1.

Lidé podepsaní pod peticí chtějí, aby stavba pěti budov administrativně–obchodního komplexu s několika byty neměla vliv na provoz metra. „Buď ať umožní vstup do stanice na současném místě, nebo zbudují výstup nový,“ požaduje jménem signatářů Kunc.

Výstup v Lazarské není novinkou

Podobný projekt přitom existuje již několik let. „V plánu dopravního podniku je umístění druhého výstupu poblíž soudní budovy u Lazarské ulice,“ sdělil David Krása z projekční společnosti Metroprojekt.

Lidé z DP tvrdí, že na realizaci projektu pracují, do stavby centra však zdaleka hotová nebude. „Jednáme o vyústění vestibulu s majiteli okolních domů, ale je to dlouhodobá záležitost,“ potvrdil mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Uzavření stanice metra Národní třída by navíc podle Ondřeje Pečeného ani případný druhý výstup nezabránil. Stanice prý nutně potřebuje opravu „To je falešná představa, když se rekonstruuje stanice, provádí se její celková údržba, což je i případ Národní třídy,“ prohlásil Pečený.

Kritici: Záměrně nic neupravovali

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce tedy stanici uzavřít nejen kvůli stavbě komplexu, ale i z důvodů nutné opravy, která má zahrnovat kromě jiného také kompletní výměnu eskalátorů. „Stanice rekonstrukci nutně potřebuje,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

Odpůrci uzavření této hojně využívané stanice podzemní dráhy se na to ovšem dívají trochu jinak. „To, jak stanice vypadá, je uměle udržovaný stav, záměrně se tu nic neupravuje, aby prostor budil dojem, že potřebuje novou stavbu,“ kritizuje práci města i městské části Praha 1 Kunc, který bydlí poblíž výstupu z metra.

Nesouhlasných stanovisek je více

Protože různých nesouhlasných stanovisek dostal v průběhu stavebního řízení úřad Prahy 1 více, vydání povolení ke stavbě se vleče.

„Stále ještě se vypořádáváme s připomínkami účastníků řízení. Chtěli bychom sice stavět co nejdříve, ale spíše to bude až na jaře příštího roku,“ prohlásil Petr Bělovský, manažer Copa Centra.

Úpravy metra zaplatí město

Náklady na stavbu komplexu Copa Centrum budou podle předběžného odhadu kolem čtyř miliard korun. Mnohasetmilionovou rekonstrukci stanice metra pod novými budovami však investor hradit nebude, náklady půjdou z městské kasy.

Stavba Copa Centra, které zabere několik let nezastavěnou plochu a navíc i prostor nad stanicí metra, představuje pět budov propojených s obchodním domem Máj. Vstup do metra bude z vestibulu ve druhém podzemním podlaží, z něhož budou vchody i přímo do komplexu.

Autor: Petr Kupec

23.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies