Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podpisů je 8000. Metro Národní třída i tak zavře

Praha - Osm tisíc lidí už podepsalo petici proti uzavření stanice metra Národní třída. V úterýji předají stavebnímu úřadu. Chtějí výstup v Lazarské.

23.9.2008 2
SDÍLEJ:

S UZAVŘENÍM NESOUHLASÍ. Pod peticí je již osm tisíc podpisů. Lidé ji podepisují u vchodu do vestibulu.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Postavte druhý výstup z metra a nebudeme nic namítat proti stavbě Copa Centra. Takový je vzkaz organizátorů petice proti uzavření stanice Národní třída dopravnímu podniku a investorovi chystané stavby, společnosti Copa Group podnikatele Sebastiana Pawlovského.

Kvůli stavebním pracím má být provoz stanice zřejmě od jara přerušen na 16 měsíců.

Tisíc lidí denně

K výzvě pro radnici Prahy 1 se do včerejška připojilo osm tisícovek lidí. „Denně přibývá zhruba tisíc podpisů, někteří lidé ale nevyplní všechny údaje, a tak jich právoplatných je zatím necelých šest tisíc,“ informoval jeden z organizátorů petice Miloslav Kunc. Petici v úterý dostanou zastupitelé a stavební úřad Prahy 1.

Lidé podepsaní pod peticí chtějí, aby stavba pěti budov administrativně–obchodního komplexu s několika byty neměla vliv na provoz metra. „Buď ať umožní vstup do stanice na současném místě, nebo zbudují výstup nový,“ požaduje jménem signatářů Kunc.

Výstup v Lazarské není novinkou

Podobný projekt přitom existuje již několik let. „V plánu dopravního podniku je umístění druhého výstupu poblíž soudní budovy u Lazarské ulice,“ sdělil David Krása z projekční společnosti Metroprojekt.

Lidé z DP tvrdí, že na realizaci projektu pracují, do stavby centra však zdaleka hotová nebude. „Jednáme o vyústění vestibulu s majiteli okolních domů, ale je to dlouhodobá záležitost,“ potvrdil mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Uzavření stanice metra Národní třída by navíc podle Ondřeje Pečeného ani případný druhý výstup nezabránil. Stanice prý nutně potřebuje opravu „To je falešná představa, když se rekonstruuje stanice, provádí se její celková údržba, což je i případ Národní třídy,“ prohlásil Pečený.

Kritici: Záměrně nic neupravovali

Dopravní podnik hlavního města Prahy chce tedy stanici uzavřít nejen kvůli stavbě komplexu, ale i z důvodů nutné opravy, která má zahrnovat kromě jiného také kompletní výměnu eskalátorů. „Stanice rekonstrukci nutně potřebuje,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

Odpůrci uzavření této hojně využívané stanice podzemní dráhy se na to ovšem dívají trochu jinak. „To, jak stanice vypadá, je uměle udržovaný stav, záměrně se tu nic neupravuje, aby prostor budil dojem, že potřebuje novou stavbu,“ kritizuje práci města i městské části Praha 1 Kunc, který bydlí poblíž výstupu z metra.

Nesouhlasných stanovisek je více

Protože různých nesouhlasných stanovisek dostal v průběhu stavebního řízení úřad Prahy 1 více, vydání povolení ke stavbě se vleče.

„Stále ještě se vypořádáváme s připomínkami účastníků řízení. Chtěli bychom sice stavět co nejdříve, ale spíše to bude až na jaře příštího roku,“ prohlásil Petr Bělovský, manažer Copa Centra.

Úpravy metra zaplatí město

Náklady na stavbu komplexu Copa Centrum budou podle předběžného odhadu kolem čtyř miliard korun. Mnohasetmilionovou rekonstrukci stanice metra pod novými budovami však investor hradit nebude, náklady půjdou z městské kasy.

Stavba Copa Centra, které zabere několik let nezastavěnou plochu a navíc i prostor nad stanicí metra, představuje pět budov propojených s obchodním domem Máj. Vstup do metra bude z vestibulu ve druhém podzemním podlaží, z něhož budou vchody i přímo do komplexu.

Autor: Petr Kupec

23.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sucho v posledních letech trápí především zemědělce.
7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Ilustrační foto.
8

Vláda jednala s odbory o platech. Učitelům by mohly růst víc než ostatním

Teror v Barceloně: Otec chránil syna vlastním tělem. Chlapec přežil, on zemřel

Životní příběhy, jak je posbírala ve stručnosti britská BBC, ukazují, že za krví na La Rambla nebyly bezejmenné davy turistů nebo domácích obyvatel města. Ale konkrétní lidé se svými radostmi, starostmi a teď už i věčným spánkem.

Dieselové Porsche Cayenne ve Švýcarsku už majitelé nepřihlásí, kvůli skandálu

Federální silniční úřad (FEDRO) švýcarské konfederace rozhodl, že v zemi již nebude povolené registrovat nové vozy SUV Porsche Cayenne s naftovým motorem. Je to jen další důsledek emisního skandálu, který vypukl v roce 2015.

AKTUALIZOVÁNO

Policie zastřelila hledaného teroristu z Barcelony. Měl na sobě atrapu výbušnin

Španělští policisté oznámili, že dopadli nebezpečného pachatele, který měl na těle sebevražedný pás. Policie potvrdila, že se jedná o hledaného 22letého Maročana Younese Abouyaaquouba. Ten minulý týden vjel dodávkou v Barceloně do davu, celkem připravil o život patnáct lidí.

Česko pošle do Srbska a Jordánska 42 milionů, kvůli migraci

Česko podpoří 42 miliony korun Jordánsko a Srbsko v rámci programu na pomoc uprchlíkům a zemím čelícím migračním tlakům. Ministerstvo vnitra v tiskové zprávě uvedlo, že jeho návrh dnes schválila vláda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení