VYBERTE SI REGION

Za zveřejnění záběrů týraných chlapců padly pokuty

Praha - Rekordní pokutu v celkové výši milion sedm set tisíc korun udělila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) třem největším celoplošným televizím.

4.7.2008 1
SDÍLEJ:

Záběr týraného chlapce z kamerového systémuFoto: DENÍK/Drahomír Stulír

Penalizovala je za to, že ve svém zpravodajství odvysílaly záběry týrání chlapců Ondřeje a Jakuba z takzvané Kuřimské kauzy.

Je správné, že dostaly televize pokutu? Hlasujte v naší anketě, vyjádřete názor v diskuzi!

Nejvíce, celkem 900 tisíc korun, zaplatí televize Prima, dalších 600 tisíc korun pak připadne na vrub Novy a zbylých 200 tisíc musí uhradit Česká televize. Ve všech třech případech rada pokutu odůvodnila konstatováním, že došlo „k porušení povinnosti bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost“.

Radní tímto zdůvodněním naráželi na černobílé záběry z takzvané domácí „video chůvy“, jež stály na počátku celé kauzy a které se později dostaly na obrazovky jmenovaných televizí. Na záběrech, které omylem naladil soused matky týraných chlapců Kláry Mauerové, je vidět nahé dítě svázané lepicí páskou. Všechny televize tento obrázek bez cenzury odvysílaly, což je podle členů RRTV neetické. Samotné televize s tím ovšem nesouhlasí.

„Rozhodnutí Rady považujeme za skandální a podáme proti němu žalobu. Zveřejnění kuřimské kauzy bylo ve veřejném zájmu. Od samého začátku, co tento případ redaktoři Televizních novin sledují, důsledně dbají na ochranu osobní identity týraného chlapce znemožněním jeho identifikace technickými prostředky,“ řekla Deníku mluvčí Novy Veronika Šmítková. „Televize Prima nemá ještě k dispozici písemné vyhotovení rozhodnutí RRTV, čekáme na jeho doručení. Po obdržení se následně rozhodneme k dalším krokům,“ dodala mluvčí Primy Jana Kocová.

Kuřimská kauza pokračuje u brněnského městského soudu v pátek, kdy je na programu jednání proces s dětskou lékařkou Milanou Smékalovou. Žalobce ji vinní z toho, že týrání hochů nenahlásila, za což jí hrozí až tři roky vězení. Jako svědkyně by měla vystoupit také matka obou chlapců Klára Mauerová.

Autor: Jan Klička

Je správné, že televize dostaly pokutu za zveřejnění záběrů týraných chlapců?

Ano

60 %

Ne

37 %

Nedokážu posoudit

3 %

Hlasovalo: 30

Anketa byla ukončena

4.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
53

Senát schválil zákaz kouření v restauracích. Zbývá podpis prezidenta

Ilustrační foto.

Šok. Brazilská policie našla spálené tělo zpěvačky hitu Lambada

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Miliardové dostihy. Real už není nejbohatším klubem. Kdo ho zastínil?

Vlastní nejlepšího fotbalistu světa Cristiana Ronalda, vyhrál milionářskou Ligu mistrů, přesto byl Real Madrid sesazen z trůnu. Alespoň co se týče příjmů. Nejbohatším fotbalovým klubem se stal za minulou sezonu podle žebříku společnosti Deloitte Manchester United.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies