Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie má model nejčastějších viníků nehod

Ústí nad Labem - Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne.

5.3.2011 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Kačerovský

Dopravní policie v Ústí má k dispozici statistický model „nejúspěšnějšího“ viníka dopravní nehody. Vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek pomocí statistických údajů vysledoval jaká kategorie řidičů, v jaké nejtypičtější situaci, vytvoří ze svého auta pomuchlané plechy.

„Na základě statistických údajů jsem vytvořil popis dopravní nehody bez následků a druhou variantu, popis dopravní nehody s následky.

Pokud jde o variantu bez následků, k dopravním nehodám dochází nejčastěji mezi 14.00 hod. až 15.00 hod., v pátek, na místní neřízené dvoupruhové komunikaci pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – tedy bez ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je roku výroby 2008, řízené řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B,“ uvedl Kočárek.

Nešťastné pondělí

Dodal, že nehody, při kterých dojde ke zranění nebo úmrtí osoby, jsou do značné míry podobné: „K dopravním nehodám s následky dochází nejčastěji mezi 15.00 hod. až 16.00 hod., ale v tomto případě v pondělí a na státní neřízené dvoupruhové komunikaci. Také v tomto případě jsou komunikace pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je z hlediska statistických zjištění starší, rok výroby je 1998. Vozidlo řídil též řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B. Řidič byl po dopravní nehodě vyproštěn speciální technikou.“

Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne, což nepřímo podporují i měření společnosti NTD group a.s. v Ústí. Provádí měření automobilového provozu na vybraných měřících bodech. Například jedna z nejdůležitějších křižovatek v Ústí z Předmostí do Důlců. Nejpekelnější čas pro průjezd vozidel křižovatkou je kolem 16 hodiny. Odpoledne ve špičce projede křižovatkou za hodinu kolem 2300 aut. Silné zahuštění dopravy a spěch řidičů představují důležité faktory přispívající k dopravním nehodám.

Čtěte také: Nejčastější přestupek: překročení rychlosti v obci

Autor: František Roček

5.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fakultní nemocnice Ostrava. Ilustrační foto
18

Agresivních pacientů stále přibývá, někteří vyhrožují, další dokonce útočí

Nezvěstný Julian Cadman
2 21

Chlapec pohřešovaný po útoku v Barceloně byl objeven v nemocnici

Malý pochod radikálů v Bostonu deklasovala masivní akce jejich odpůrců

Tisíce demonstrantů skandujících protinacistická hesla v Bostonu zcela zastínily malou skupinu pravicových radikálů. Ti týden od násilných střetů ve Virginii zorganizovali „manifestaci na podporu svobody slova“. Policie raději konzervativce přesunula pomocí vlastních vozů jinam.

Vláda a odbory projednají růst platů, ve hře je několik variant

Zástupce vlády a odboráře čeká v pondělí zásadní jednání o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) požaduje pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odborářský požadavek podporuje. 

Libanon a Sýrie zahájily ofenzivu, chtějí vyčistit hranice od islamistů

Hnutí Hizballáh spojilo své síly se syrskými vládními jednotkami s cílem zbavit pohraniční oblasti posledních bojovníků Islámského státu. Libanonskou armádu v této operaci podporují i Američané.

Svůj první nůž vyrobil v sedmi letech. Dnes je autorem zajímavých výtvorů

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ V životě se neobejde bez manželky, přírody a tvůrčí práce. Musí něco vyrábět, aby se nezbláznil. Nožíř, výrobce hlavolamů i vyznavač šrot artu Vašek Skopek říká: „Mlácení palicí do žhavého železa je obrovská relaxace. Člověk ničí a tvoří zároveň“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení