VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie má model nejčastějších viníků nehod

Ústí nad Labem - Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne.

5.3.2011 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Kačerovský

Dopravní policie v Ústí má k dispozici statistický model „nejúspěšnějšího“ viníka dopravní nehody. Vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek pomocí statistických údajů vysledoval jaká kategorie řidičů, v jaké nejtypičtější situaci, vytvoří ze svého auta pomuchlané plechy.

„Na základě statistických údajů jsem vytvořil popis dopravní nehody bez následků a druhou variantu, popis dopravní nehody s následky.

Pokud jde o variantu bez následků, k dopravním nehodám dochází nejčastěji mezi 14.00 hod. až 15.00 hod., v pátek, na místní neřízené dvoupruhové komunikaci pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – tedy bez ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je roku výroby 2008, řízené řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B,“ uvedl Kočárek.

Nešťastné pondělí

Dodal, že nehody, při kterých dojde ke zranění nebo úmrtí osoby, jsou do značné míry podobné: „K dopravním nehodám s následky dochází nejčastěji mezi 15.00 hod. až 16.00 hod., ale v tomto případě v pondělí a na státní neřízené dvoupruhové komunikaci. Také v tomto případě jsou komunikace pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je z hlediska statistických zjištění starší, rok výroby je 1998. Vozidlo řídil též řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B. Řidič byl po dopravní nehodě vyproštěn speciální technikou.“

Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne, což nepřímo podporují i měření společnosti NTD group a.s. v Ústí. Provádí měření automobilového provozu na vybraných měřících bodech. Například jedna z nejdůležitějších křižovatek v Ústí z Předmostí do Důlců. Nejpekelnější čas pro průjezd vozidel křižovatkou je kolem 16 hodiny. Odpoledne ve špičce projede křižovatkou za hodinu kolem 2300 aut. Silné zahuštění dopravy a spěch řidičů představují důležité faktory přispívající k dopravním nehodám.

Čtěte také: Nejčastější přestupek: překročení rychlosti v obci

Autor: František Roček

5.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies