VYBERTE SI REGION

Policie má model nejčastějších viníků nehod

Ústí nad Labem - Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne.

5.3.2011 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Kačerovský

Dopravní policie v Ústí má k dispozici statistický model „nejúspěšnějšího“ viníka dopravní nehody. Vedoucí ústecké dopravní policie Karol Kočárek pomocí statistických údajů vysledoval jaká kategorie řidičů, v jaké nejtypičtější situaci, vytvoří ze svého auta pomuchlané plechy.

„Na základě statistických údajů jsem vytvořil popis dopravní nehody bez následků a druhou variantu, popis dopravní nehody s následky.

Pokud jde o variantu bez následků, k dopravním nehodám dochází nejčastěji mezi 14.00 hod. až 15.00 hod., v pátek, na místní neřízené dvoupruhové komunikaci pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – tedy bez ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je roku výroby 2008, řízené řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B,“ uvedl Kočárek.

Nešťastné pondělí

Dodal, že nehody, při kterých dojde ke zranění nebo úmrtí osoby, jsou do značné míry podobné: „K dopravním nehodám s následky dochází nejčastěji mezi 15.00 hod. až 16.00 hod., ale v tomto případě v pondělí a na státní neřízené dvoupruhové komunikaci. Také v tomto případě jsou komunikace pokryté živicí, suchého neznečištěného povrchu, za neztížených povětrnostních podmínek a dobrých rozhledových poměrů, v jednom jízdním pruhu, bez specifických úprav – ostrůvků, přechodů, na přímém úseku, beze smyku, za účasti dvou vozidel, nejčastěji značky Škoda. Osobní vozidlo je z hlediska statistických zjištění starší, rok výroby je 1998. Vozidlo řídil též řidičem ve věku 30 až 39 let s řidičským průkazem B. Řidič byl po dopravní nehodě vyproštěn speciální technikou.“

Ze statistických údajů ústecké policie vyplývá, že nejrizikověji jezdí řidiči odpoledne, což nepřímo podporují i měření společnosti NTD group a.s. v Ústí. Provádí měření automobilového provozu na vybraných měřících bodech. Například jedna z nejdůležitějších křižovatek v Ústí z Předmostí do Důlců. Nejpekelnější čas pro průjezd vozidel křižovatkou je kolem 16 hodiny. Odpoledne ve špičce projede křižovatkou za hodinu kolem 2300 aut. Silné zahuštění dopravy a spěch řidičů představují důležité faktory přispívající k dopravním nehodám.

Čtěte také: Nejčastější přestupek: překročení rychlosti v obci

Autor: František Roček

5.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

Trumpovi právníci brání přepočítávání hlasů ve třech státech USA

Washington - Právníci nově zvoleného amerického prezidenta Donalda Trumpa se snaží zablokovat ruční přepočítání hlasů ve státech Pensylvánie, Wisconsin a Michigan. Oznámil to dnes americký server Politico. K novému sčítání hlasů vyzvala neúspěšná prezidentská kandidátka Zelených Jill Steinová, žádost podpořila několikamilionovou kaucí.

V prosinci končí jízdné v pražské MDH i čipové karty opencard

Praha - V prosinci končí roční kupon na jízdné v pražské MHD téměř 22 tisíc lidí, v lednu dvojnásobku. V tomto období končí platnosti také 165 tisíc čipových karet opencard. V tiskové zprávě o tom informoval pražský dopravní podnik.

V Norsku našli nápis Arbeit macht frei ukradený z Dachau

Bergen - Norská policie nejspíš objevila nechvalně proslulý nápis Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) ukradený v roce 2014 z brány bývalého německého koncentračního tábora Dachau. S odvoláním na bavorskou policii o tom dnes informovala agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies