VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie: Nabízíme smysluplnou práci, která je důležitá pro společnost

Východní Čechy - Je vám více než 18 let? Jste bezúhonným, politicky neangažovaným občanem České republiky? Máte středoškolské vzdělání s maturitou a nejste ani živnostník či člen řídícího orgánu nějaké firmy? Pak možná jste tím, koho hledá česká policie.

29.1.2008 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Policie své lidi ztrácí. Odcházejí především mladší policisté. Podle údajů ministerstva těchto policistů chybí 5041. Už na začátku roku 2007 chybělo téměř 2000 policistů. V roce 2007 navíc vstoupil v účinnost nový služební zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a mnoho déle sloužících policistů se rozhodlo využít výhodných podmínek spojených se skončením služebního poměru, které jim zákon vytvořil. Ministerstvo vnitra proto představilo novou náborovou kampaň, která má do jejích řad přivést nové policisty.

Pomáhat a chránit

„Těm, kteří chtějí pracovat u Policie ČR, máme rozhodně co nabídnout“, říká policejní prezident Oldřich Martinů, „smysluplnou práci, která je důležitá pro celou společnost, nadprůměrný plat, možnost uplatnění nebo i získání vysokoškolského vzdělání, záruku kariérního postupu upraveného přímo zákonem a další výhody služebního poměru, jako například 6 týdnů dovolené, bohatý systém sociálních benefitů, příspěvky na rekreace, na penzijní připojištění a mnoho dalších výhod," doplňuje.

Policie však chce od prvního února tohoto roku hrát i na jinou strunu. A sice na morální povědomí svých "budoucích" policistů. Novým heslem policie se teď stane "pomáhat a chránit". V tomto duchu se nese i reklamní kampaň, jejíž hlavní součástí je televizní spot.

TV Spot (pro jeho shlédnutí klikněte ZDE)

Skupina agresivních mladíků napadá ve školní třídě slabého žáka, slovně jej napadá a bere věci. Situaci nesouhlasně sleduje další ze spolužáků. Na rozdíl od spolužáků, kteří dělají, že se jich incident netýká, jednoho z útočníků chytá za ruku a se slovy: "Nech ho bejt a vypadni!" celou útočící skupinu zahání.

Policie se televizní reklamou snaží dát najevo, o jaký druh lidí má zájem. Na rozdíl od předchozí kampně, kde policista hledal anonymní siluetu parťáka, nová kampaň jako by přímo ukazovala na konkrétní osobu. Nehledá prototyp "super-policisty", ale člověka, který se policistou cítí být. Tomu nabízí mu práci odpovídající jeho zájmu. Na stánkách www.nabor.policie.cz tyto jednotlivé "policejní profese" představuje a i zde se nedá přehlédnout důraz kladený na osobu uchazeče. "Důležitou podmínkou pro její provádění je dokonalá znalost obyvatel aprostředí každého okrsku," říká leták lákající do řad policistů obchůzkové služby.

Jak bude kampaň vypadat?

Interbetová stránka

Zájemci o zaměstnání mohou na této stránce vyplnit své kontaktní údaje, které budou automaticky zaslány na e-maily personálních pracovníků Policie ČR podle požadavku zájemce o pracovní zařazení. Zároveň mohou prohlédnutím stránky získat přehled o základních policejních činnostech, podmínkách přijetí do služebního poměru a jeho výhodách a také o možnostech budování kariéry nebo získání či rozšíření svého vzdělání.

Zelená linka

Vůbec poprvé používáme bezplatnou náborovou linku. Na čísle 800 880 910 budou vyškolení operátoři volajícím poskytovat informace o možnostech uplatnění u policie a zároveň jim zprostředkují kontakty s personálními pracovníky Policie ČR v jednotlivých okresech.

Televizní spot

Základem kampaně je televizní spot, jehož děj směřuje k cílové skupině lidí, které bychom chtěli získat pro práci v Policii ČR. Měli by to být ženy a muži, kteří chtějí pomáhat druhým, chránit slabší a zranitelnější, bojovat proti bezpráví. Hlavní postavy TV spotu zároveň tvoří motivy plakátů, které budou šířeny v různých provedeních v tisku i prostřednictvím dalších reklamních ploch.

Inzerát a plakát

Inzerát bude postupně vycházet v tištěných médiích a plakáty budou umístěny v pražském metru, na poštách, školách i v posilovnách po celé republice.

Motto na policejních autech

Heslo „Pomáhat a chránit“ se současně se zahájením kampaně objeví také na všech policejních autech ve služebním provedení v podobě bílého nápisu v zeleném pruhu na obou bocích vozidel.

Inspirace z Ameriky?

Motto policejní kampaně "Pomáhat a chránit" si tvůrci kampaně vypůjčili ze západních zemí. Podobné heslo - "To protect and serve (Chránit a sloužit)" zdobí i vozidla amerických policistů. Má značit spjatost policisty se svým "rajonem", podobně jako jej praktikuje anglická policie, když prezentuje policistu nikoliv nejen jako státního zaměstnance, ale i dobrého souseda.

Česká policie se ale dlouhodobě potýká s negativním postojem občanů. České policii podle nedávného výzkumu agentury STEM důvěřuje jen asi 47% obyvatelstva.

Náborový leták Policie ČR si můžete stáhnout ZDE

Autor:

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Syfilis. Ilustrační foto.
2 10

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Faráře na Slovensku vyhodili za názory o homosexuálech, dnes káže v Šumperku

Slovenskými médii rezonuje případ evangelického faráře Jakuba Pavlúse. Poté, co se šestadvacetiletý kněz z Turan u Martina zastal homosexuálních manželství, biskupové jeho pracovní poměr ukončili. Své nové působiště našel v Šumperku.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies