VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Policie: Nabízíme smysluplnou práci, která je důležitá pro společnost

Východní Čechy - Je vám více než 18 let? Jste bezúhonným, politicky neangažovaným občanem České republiky? Máte středoškolské vzdělání s maturitou a nejste ani živnostník či člen řídícího orgánu nějaké firmy? Pak možná jste tím, koho hledá česká policie.

29.1.2008 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Policie své lidi ztrácí. Odcházejí především mladší policisté. Podle údajů ministerstva těchto policistů chybí 5041. Už na začátku roku 2007 chybělo téměř 2000 policistů. V roce 2007 navíc vstoupil v účinnost nový služební zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a mnoho déle sloužících policistů se rozhodlo využít výhodných podmínek spojených se skončením služebního poměru, které jim zákon vytvořil. Ministerstvo vnitra proto představilo novou náborovou kampaň, která má do jejích řad přivést nové policisty.

Pomáhat a chránit

„Těm, kteří chtějí pracovat u Policie ČR, máme rozhodně co nabídnout“, říká policejní prezident Oldřich Martinů, „smysluplnou práci, která je důležitá pro celou společnost, nadprůměrný plat, možnost uplatnění nebo i získání vysokoškolského vzdělání, záruku kariérního postupu upraveného přímo zákonem a další výhody služebního poměru, jako například 6 týdnů dovolené, bohatý systém sociálních benefitů, příspěvky na rekreace, na penzijní připojištění a mnoho dalších výhod," doplňuje.

Policie však chce od prvního února tohoto roku hrát i na jinou strunu. A sice na morální povědomí svých "budoucích" policistů. Novým heslem policie se teď stane "pomáhat a chránit". V tomto duchu se nese i reklamní kampaň, jejíž hlavní součástí je televizní spot.

TV Spot (pro jeho shlédnutí klikněte ZDE)

Skupina agresivních mladíků napadá ve školní třídě slabého žáka, slovně jej napadá a bere věci. Situaci nesouhlasně sleduje další ze spolužáků. Na rozdíl od spolužáků, kteří dělají, že se jich incident netýká, jednoho z útočníků chytá za ruku a se slovy: "Nech ho bejt a vypadni!" celou útočící skupinu zahání.

Policie se televizní reklamou snaží dát najevo, o jaký druh lidí má zájem. Na rozdíl od předchozí kampně, kde policista hledal anonymní siluetu parťáka, nová kampaň jako by přímo ukazovala na konkrétní osobu. Nehledá prototyp "super-policisty", ale člověka, který se policistou cítí být. Tomu nabízí mu práci odpovídající jeho zájmu. Na stánkách www.nabor.policie.cz tyto jednotlivé "policejní profese" představuje a i zde se nedá přehlédnout důraz kladený na osobu uchazeče. "Důležitou podmínkou pro její provádění je dokonalá znalost obyvatel aprostředí každého okrsku," říká leták lákající do řad policistů obchůzkové služby.

Jak bude kampaň vypadat?

Interbetová stránka

Zájemci o zaměstnání mohou na této stránce vyplnit své kontaktní údaje, které budou automaticky zaslány na e-maily personálních pracovníků Policie ČR podle požadavku zájemce o pracovní zařazení. Zároveň mohou prohlédnutím stránky získat přehled o základních policejních činnostech, podmínkách přijetí do služebního poměru a jeho výhodách a také o možnostech budování kariéry nebo získání či rozšíření svého vzdělání.

Zelená linka

Vůbec poprvé používáme bezplatnou náborovou linku. Na čísle 800 880 910 budou vyškolení operátoři volajícím poskytovat informace o možnostech uplatnění u policie a zároveň jim zprostředkují kontakty s personálními pracovníky Policie ČR v jednotlivých okresech.

Televizní spot

Základem kampaně je televizní spot, jehož děj směřuje k cílové skupině lidí, které bychom chtěli získat pro práci v Policii ČR. Měli by to být ženy a muži, kteří chtějí pomáhat druhým, chránit slabší a zranitelnější, bojovat proti bezpráví. Hlavní postavy TV spotu zároveň tvoří motivy plakátů, které budou šířeny v různých provedeních v tisku i prostřednictvím dalších reklamních ploch.

Inzerát a plakát

Inzerát bude postupně vycházet v tištěných médiích a plakáty budou umístěny v pražském metru, na poštách, školách i v posilovnách po celé republice.

Motto na policejních autech

Heslo „Pomáhat a chránit“ se současně se zahájením kampaně objeví také na všech policejních autech ve služebním provedení v podobě bílého nápisu v zeleném pruhu na obou bocích vozidel.

Inspirace z Ameriky?

Motto policejní kampaně "Pomáhat a chránit" si tvůrci kampaně vypůjčili ze západních zemí. Podobné heslo - "To protect and serve (Chránit a sloužit)" zdobí i vozidla amerických policistů. Má značit spjatost policisty se svým "rajonem", podobně jako jej praktikuje anglická policie, když prezentuje policistu nikoliv nejen jako státního zaměstnance, ale i dobrého souseda.

Česká policie se ale dlouhodobě potýká s negativním postojem občanů. České policii podle nedávného výzkumu agentury STEM důvěřuje jen asi 47% obyvatelstva.

Náborový leták Policie ČR si můžete stáhnout ZDE

Autor:

29.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies