VYBERTE SI REGION

Policie chce zvýšit prestiž. Vyřeší to novým znakem

Praha - V tuzemské policii se schyluje k další významné změně. Poté, co loni strážci pořádku hromadně vyměnili design aut a bílou začala nahrazovat stříbrná, se chystá novinka u dopravní policie.

3.2.2009 18
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Podle informací Deníku totiž nový šéf dopravky Leoš Tržil přišel s nápadem, aby také „jeho“ služba měla vlastní, zcela nové logo. Podle něj by takový znak zvýšil prestiž dopravní policie mezi lidmi. Tržil má se svým plánem zastání jak na policejním prezídiu tak i na ministerstvu vnitra, opozice a někteří dopravní experti ale jeho záměr kritizují: nejdřív je potřeba řešit eldorádo na silnicích, až potom nový znak.

Čísla o úmrtnosti na silnicích totiž bohužel opět začala narůstat – v lednu podle předběžné statistiky zemřelo při nehodách nejméně 71 lidí, což je oproti loňsku nárůst o osm lidí.

Úvahy o tom, že by se by dopravní služba získala nové logo, začaly padat už za Tržilova předchůdce Martina Červíčka. Teprve nový šéf ale začal nápadu dodávat konkrétní obrysy. „Chtěl bych, aby dopravní policie měla své logo a návrhy už máme, ale musí to nejdříve projít schvalovacím řízením a nový znak musí posoudit heraldici, takže o podrobnostech zatím nechci předbíhat,“ potvrdil Deníku Tržil. Ve hře je hned několik návrhů, jak by nové logo mělo vypadat.

„Z toho loga musí být patrný vztah k silnici a dopravě jako takové. Plus tam musí být vztah k policii jako, tedy barvy policie a tak dále,“ naznačuje Tržil. Nový znak dopravní policie by běžní řidiči poznávali postupně. Nejdříve by se mohlo dostat na služební oznaky, různé upomínkové předměty či úřední hlavičkové papíry. Pokud by se v rámci schvalování změnila i vyhláška, mohlo by se nové logo objevit i formou malého menšího znaku na služebních automobilech či jako nášivka na uniformě.

Nový znak by se rozdělil i v rámci samotné služby

„Zatím je stále předběžné o tom mluvit, logo by se řídilo schválenými pravidly,“ říká bez podrobností Tržil. Šéf dopravky nicméně počítá s tím, že nový znak by se rozdělil i v rámci samotné služby – speciální „podznak“ by získali například dálniční policisté, kteří v nových passatech honí po dálnicích rychle jedoucí řidiče. Zvláštním „praporem“ by se mohli zaštítit i policisté sloužící na motocyklech. Jisté však je, že nový znak dopraváků by neohrozil stávající znak policie – šedočernou střelku se zeleným středem. Hlavní znak by zůstal i nadále společný. „Vlastní znaky mají i jiné složky policie, takže my plán dopravní policie podporujeme,“ řekla Deníku mluvčí ministerstva vnitra Jana Malíková. V případě dopravní policie, které je početnou složkou, by ovšem lidé znak potkávali častěji. Tradiční policejní „střelka“ by tak získala vážnou konkurenci. Kdo ale novým plánům dopraváků příliš nefandí, jsou někteří dopravní odborníci a opoziční politici. Podle nich je nové logo ikstou věcí v pořadí problémů, které je potřeba řešit.

„Mně přijde, že dopravní policie se nechává inspirovat ministrem vnitra Langerem. Ten vyměnil image policie a změnil barvy, ale až potom se snažil něco řešit,“ kritizuje šéf sněmovního bezpečnostního výboru Jeroným Tejc. „Prestiž policie by posílilo především to, kdyby klesla nehodovost a kdyby na svoji stranu dostala všechny slušné řidiče. Pokud by se dařilo tohle, ať si vlastní znak udělá a klidně za to utrží i několik desítek tisíc korun,“ míní Tejc. S takovým názorem souhlasí i dopravní odborníci.

„Dopravní policii musí lidé opravdu cítit, čím více bude situací, kdy reálně někoho zastaví při nebezpečné jízdě, tím víc image poroste,“ domnívá se například bývalý šéf Besipu Robert Šťastný. Podle něj logo bude mít větší vliv dovnitř dopravní policie. „ Tahle služba na silnici je mezi policisty vnímána jako popelka a možná, že to logo by mohlo podpořit prestiž uvnitř dopravky,“ odhaduje Šťastný. Šéf dopravní policie ale s výtkami nesouhlasí. Podle něj je nesmyslné tvrdit, že by vymýšlení nového znaku zaměstnalo dopravní policisty víc, než skutečná práce na silnici.

„To, jestli někdo ve svém volnu vymyslí nějaké logo, není nic proti ničemu. Jestli je to chápáno tak, že teď například deset dopraváku bude sedět a vymýšlet logo, tak takhle to určitě není,“ uzavírá Tržil.

Myslíte si, že nový znak zvýší prestiž dopravní policie? Diskutujte!

Autor: Jan Klička

3.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies