„Pojišťovny poskytují svým klientům v rámci povinného ručení i havarijního pojištění různé balíčky asistenčních služeb. Z výzkumu bohužel vyplynulo, že 45 procent řidičů o tom neví," uvedl Jakub Hradec, výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů, která linku 1224 provozuje.

Navíc 42 procent z těch řidičů, kteří tuší, že mají v rámci pojištění vozidla předplacené asistenční služby, nedokážou vyjmenovat ani jeden konkrétní typ služeb, na které mají nárok. Když už si na nějakou službu respondenti vzpomněli, šlo v téměř polovině (48 procent) případů o odtah a v pětině (19 procent) o náhradní vůz.

Většina řidičů si správně pamatuje telefonní čísla na policii (88 procent), záchranku (85 procent), hasiče (82 procent) i tísňovou linku 112 (76 procent). Pouhá čtyři procenta dotazovaných si vzpomněla na telefonní spojení na smluvní asistenční společnost své pojišťovny.

Řidičům, kteří potřebují zajistit asistenční služby, má pomoci Linka pomoci řidičům 1224. Ta poskytuje servis klientům všech pojišťoven 24 hodin denně.

Levnější povinné ručení s asistenční službou najdete pomocí kalkulačky povinného ručení.