VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závodník Valoušek o tragických nehodách: Bývá to souhra náhod

Praha /ROZHOVOR/ – Třiatřicetiletý Pavel Valoušek patří mezi elitní tuzemské závodníky. Také on stál v sobotu na startu RallyShow v Uherském Brodě.

11.11.2012 20
SDÍLEJ:

Pavel ValoušekFoto: čtk

Byla trať z pohledu profesionálního jezdce v pořádku?
Předně musím říci, že je těžké se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Je to neuvěřitelná tragédie, patrně největší v novodobých dějinách rallye 
v ČR. Ale po všech těch událostech, které se letos staly, se všichni snaží dělat vše pro to, aby se pro bezpečnost na závodech udělalo maximum. Je to velmi složité. Co jsem slyšel, byli na tento závod pozváni všichni bezpečnostní delegáti, a to už před jeho začátkem, a trať schválili.

Jak si na tom stojí české závodní tratě, co do bezpečnosti?
Když to srovnáme s ostatními zeměmi, tak celková úroveň českého rallyesportu je jedna z nejvyšších v Evropě. Odráží se to i na počtu posádek, které u nás startují. Na našich závodech bývá v průměru 60, 70 aut. Na Slovensku je jich třeba kolem dvaceti, to samé v okolních státech. Tím pádem ale i pravděpodobnost toho, že se něco může stát, je 
o něco vyšší než v okolí. Ale musím říci, že to bezpečnostní hledisko je u nás tak velké 
a tak moc se na něj dbá, že to málem až ubírá na atraktivitě toho sportu. Lidé už jsou u nás skoro dva roky odsunováni dál od tratí, než tomu bývá jinde. Pravda ale je, že v náš neprospěch možná hovoří to, že naše cesty bývají o něco rychlejší než tratě v okolí.

Po tragédii na Barum Rallye, při které také zemřel divák, nařídil zpomalení svaz rallye. Dávají jezdci nohu z plynu?
Ano. Na tratích se objevilo daleko více zpomalení. Někdy by se dalo říci, že až přehnaně. Tento rok je ale opravdu černý pro český motorsport a doufám, že se to zlepší. Po této tragédii budou všichni dělat pro bezpečnost ještě více. Ale stále platí, že každá závodní trať je velmi obsáhlá, že zabezpečit úplně každé místo není v lidských silách. Každou takovou nehodou se bohužel přesvědčujeme o tom, že auto může skončit i tam, kde by to člověk absolutně nečekal,
a vždy to bývá náhlá souhra nešťastných náhod, jako jsou odrazy od stromu či od plotu nebo i selhání techniky. Když autu zničehonic v rychlosti 150 kilometrů v hodině odletí třeba kolo, tak člověk může stát hodně daleko od trati, 
a přesto je šance, že ho souhrou náhod upadlý díl strefí.

Autor: Jan Klička, ČTK

11.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
Společnost ČEPS staví tyto ochranné transformátory v rozvodně Hradec u Kadaně. Právě na propojení s Německem totiž vzniká nejvíc neočekávaných přetoků elektrické energie.
1 6

Němci a Rakušané se dohodli o nás bez nás, zlobí se ČEPS

Ústavní Soud v Brně
2 7

Černý den pro biologického otce z Nigérie. Ústavní soud mu neuznal otcovství

Jak proběhl atentát na Heydricha? Nebylo to jako ve filmu

/VIDEO/ V sobotu 27. května to bude tři čtvrtě století, co českoslovenští parašutisté potrestali tehdejšího zastupujícího protektora Reinharda Heydricha za zločiny, kterých se dopustil nejen u nás.

Kandidát na šéfa fotbalu: Já a mimozemšťan? Hlásím se

Mnozí ho rovnou pasovali do role outsidera. Možná i vy jste se divili, kdo to je Libor Duba. Muž, jenž chce vést český fotbal. Odpověď? Krizový manažer několika společností miliardáře Pavola Krúpy.

AKTUALIZOVÁNO

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Policie vyšetřující bombový útok na halu v britském Manchesteru přestala sdílet informace s USA po úniku do médií. Britští představitelé byli rozhořčeni, když se objevily fotografie haly těsně po útoku v amerických médiích. Podle posledních informací atentátník Salmán Abádí cestoval přes Prahu do Německa.

AKTUALIZUJEME

Dálnice D1 na Brno je zavřená kvůli nehodě

Provoz na dálnici D1 zastavila nehoda. Stala se ve směru na Brno na 132. kilometru. Policie dopravu odklání na souběžnou silnici druhé třídy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies