VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závodník Valoušek o tragických nehodách: Bývá to souhra náhod

Praha /ROZHOVOR/ – Třiatřicetiletý Pavel Valoušek patří mezi elitní tuzemské závodníky. Také on stál v sobotu na startu RallyShow v Uherském Brodě.

11.11.2012 20
SDÍLEJ:

Pavel ValoušekFoto: čtk

Byla trať z pohledu profesionálního jezdce v pořádku?
Předně musím říci, že je těžké se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Je to neuvěřitelná tragédie, patrně největší v novodobých dějinách rallye 
v ČR. Ale po všech těch událostech, které se letos staly, se všichni snaží dělat vše pro to, aby se pro bezpečnost na závodech udělalo maximum. Je to velmi složité. Co jsem slyšel, byli na tento závod pozváni všichni bezpečnostní delegáti, a to už před jeho začátkem, a trať schválili.

Jak si na tom stojí české závodní tratě, co do bezpečnosti?
Když to srovnáme s ostatními zeměmi, tak celková úroveň českého rallyesportu je jedna z nejvyšších v Evropě. Odráží se to i na počtu posádek, které u nás startují. Na našich závodech bývá v průměru 60, 70 aut. Na Slovensku je jich třeba kolem dvaceti, to samé v okolních státech. Tím pádem ale i pravděpodobnost toho, že se něco může stát, je 
o něco vyšší než v okolí. Ale musím říci, že to bezpečnostní hledisko je u nás tak velké 
a tak moc se na něj dbá, že to málem až ubírá na atraktivitě toho sportu. Lidé už jsou u nás skoro dva roky odsunováni dál od tratí, než tomu bývá jinde. Pravda ale je, že v náš neprospěch možná hovoří to, že naše cesty bývají o něco rychlejší než tratě v okolí.

Po tragédii na Barum Rallye, při které také zemřel divák, nařídil zpomalení svaz rallye. Dávají jezdci nohu z plynu?
Ano. Na tratích se objevilo daleko více zpomalení. Někdy by se dalo říci, že až přehnaně. Tento rok je ale opravdu černý pro český motorsport a doufám, že se to zlepší. Po této tragédii budou všichni dělat pro bezpečnost ještě více. Ale stále platí, že každá závodní trať je velmi obsáhlá, že zabezpečit úplně každé místo není v lidských silách. Každou takovou nehodou se bohužel přesvědčujeme o tom, že auto může skončit i tam, kde by to člověk absolutně nečekal,
a vždy to bývá náhlá souhra nešťastných náhod, jako jsou odrazy od stromu či od plotu nebo i selhání techniky. Když autu zničehonic v rychlosti 150 kilometrů v hodině odletí třeba kolo, tak člověk může stát hodně daleko od trati, 
a přesto je šance, že ho souhrou náhod upadlý díl strefí.

Autor: Jan Klička, ČTK

11.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
Prezident Miloš Zeman
1 7

Prezident Zeman: Pokud prohraju volby, odejdu z politiky

Předseda ODS Petr Fiala.
9 7

Fiala: Babiš i hnutí ANO ve vládě jsou pro ODS nepřijatelní

Škoda vyrobila od spojení s VW už 15 milionů aut. Které vozy jsou nejúspěšnější?

Česká automobilka Škoda Auto slaví patnáct milionů vozů vyrobených od počátku partnerství s koncernem Volkswagen. Tradiční výrobce se ke skupině přidal v roce 1991.

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Princ Harry promluvil: Nikdo z královské rodiny prý nestojí o trůn

Nikdo v královské rodině nechce být králem či královnou, řekl britský princ Harry časopisu Newsweek. Zároveň ale dodal, že členové královské rodiny budou "plnit své povinnosti ve správný čas."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies