Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závodník Valoušek o tragických nehodách: Bývá to souhra náhod

Praha /ROZHOVOR/ – Třiatřicetiletý Pavel Valoušek patří mezi elitní tuzemské závodníky. Také on stál v sobotu na startu RallyShow v Uherském Brodě.

11.11.2012 20
SDÍLEJ:

Pavel ValoušekFoto: čtk

Byla trať z pohledu profesionálního jezdce v pořádku?
Předně musím říci, že je těžké se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Je to neuvěřitelná tragédie, patrně největší v novodobých dějinách rallye 
v ČR. Ale po všech těch událostech, které se letos staly, se všichni snaží dělat vše pro to, aby se pro bezpečnost na závodech udělalo maximum. Je to velmi složité. Co jsem slyšel, byli na tento závod pozváni všichni bezpečnostní delegáti, a to už před jeho začátkem, a trať schválili.

Jak si na tom stojí české závodní tratě, co do bezpečnosti?
Když to srovnáme s ostatními zeměmi, tak celková úroveň českého rallyesportu je jedna z nejvyšších v Evropě. Odráží se to i na počtu posádek, které u nás startují. Na našich závodech bývá v průměru 60, 70 aut. Na Slovensku je jich třeba kolem dvaceti, to samé v okolních státech. Tím pádem ale i pravděpodobnost toho, že se něco může stát, je 
o něco vyšší než v okolí. Ale musím říci, že to bezpečnostní hledisko je u nás tak velké 
a tak moc se na něj dbá, že to málem až ubírá na atraktivitě toho sportu. Lidé už jsou u nás skoro dva roky odsunováni dál od tratí, než tomu bývá jinde. Pravda ale je, že v náš neprospěch možná hovoří to, že naše cesty bývají o něco rychlejší než tratě v okolí.

Po tragédii na Barum Rallye, při které také zemřel divák, nařídil zpomalení svaz rallye. Dávají jezdci nohu z plynu?
Ano. Na tratích se objevilo daleko více zpomalení. Někdy by se dalo říci, že až přehnaně. Tento rok je ale opravdu černý pro český motorsport a doufám, že se to zlepší. Po této tragédii budou všichni dělat pro bezpečnost ještě více. Ale stále platí, že každá závodní trať je velmi obsáhlá, že zabezpečit úplně každé místo není v lidských silách. Každou takovou nehodou se bohužel přesvědčujeme o tom, že auto může skončit i tam, kde by to člověk absolutně nečekal,
a vždy to bývá náhlá souhra nešťastných náhod, jako jsou odrazy od stromu či od plotu nebo i selhání techniky. Když autu zničehonic v rychlosti 150 kilometrů v hodině odletí třeba kolo, tak člověk může stát hodně daleko od trati, 
a přesto je šance, že ho souhrou náhod upadlý díl strefí.

Autor: Jan Klička, ČTK

11.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Stanislav Šulc.
3 11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

Boj o cyklisty v Brně. Další firma nabídne sdílená kola

/ANKETA/ Ještě před dvěma měsíci měli lidé využívající sdílená kola jednodušší rozhodování. V centru Brna půjčovala padesátku růžových bicyklů pouze společnost Rekola. Už brzo budou v brněnských ulicích svádět boj o cyklisty tři půjčovny.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení