VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závodník Valoušek o tragických nehodách: Bývá to souhra náhod

Praha /ROZHOVOR/ – Třiatřicetiletý Pavel Valoušek patří mezi elitní tuzemské závodníky. Také on stál v sobotu na startu RallyShow v Uherském Brodě.

11.11.2012 20
SDÍLEJ:

Pavel ValoušekFoto: čtk

Byla trať z pohledu profesionálního jezdce v pořádku?
Předně musím říci, že je těžké se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Je to neuvěřitelná tragédie, patrně největší v novodobých dějinách rallye 
v ČR. Ale po všech těch událostech, které se letos staly, se všichni snaží dělat vše pro to, aby se pro bezpečnost na závodech udělalo maximum. Je to velmi složité. Co jsem slyšel, byli na tento závod pozváni všichni bezpečnostní delegáti, a to už před jeho začátkem, a trať schválili.

Jak si na tom stojí české závodní tratě, co do bezpečnosti?
Když to srovnáme s ostatními zeměmi, tak celková úroveň českého rallyesportu je jedna z nejvyšších v Evropě. Odráží se to i na počtu posádek, které u nás startují. Na našich závodech bývá v průměru 60, 70 aut. Na Slovensku je jich třeba kolem dvaceti, to samé v okolních státech. Tím pádem ale i pravděpodobnost toho, že se něco může stát, je 
o něco vyšší než v okolí. Ale musím říci, že to bezpečnostní hledisko je u nás tak velké 
a tak moc se na něj dbá, že to málem až ubírá na atraktivitě toho sportu. Lidé už jsou u nás skoro dva roky odsunováni dál od tratí, než tomu bývá jinde. Pravda ale je, že v náš neprospěch možná hovoří to, že naše cesty bývají o něco rychlejší než tratě v okolí.

Po tragédii na Barum Rallye, při které také zemřel divák, nařídil zpomalení svaz rallye. Dávají jezdci nohu z plynu?
Ano. Na tratích se objevilo daleko více zpomalení. Někdy by se dalo říci, že až přehnaně. Tento rok je ale opravdu černý pro český motorsport a doufám, že se to zlepší. Po této tragédii budou všichni dělat pro bezpečnost ještě více. Ale stále platí, že každá závodní trať je velmi obsáhlá, že zabezpečit úplně každé místo není v lidských silách. Každou takovou nehodou se bohužel přesvědčujeme o tom, že auto může skončit i tam, kde by to člověk absolutně nečekal,
a vždy to bývá náhlá souhra nešťastných náhod, jako jsou odrazy od stromu či od plotu nebo i selhání techniky. Když autu zničehonic v rychlosti 150 kilometrů v hodině odletí třeba kolo, tak člověk může stát hodně daleko od trati, 
a přesto je šance, že ho souhrou náhod upadlý díl strefí.

Autor: Jan Klička, ČTK

11.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies