VYBERTE SI REGION

Závodník Valoušek o tragických nehodách: Bývá to souhra náhod

Praha /ROZHOVOR/ – Třiatřicetiletý Pavel Valoušek patří mezi elitní tuzemské závodníky. Také on stál v sobotu na startu RallyShow v Uherském Brodě.

11.11.2012 20
SDÍLEJ:

Pavel ValoušekFoto: čtk

Byla trať z pohledu profesionálního jezdce v pořádku?
Předně musím říci, že je těžké se k tomu jakkoliv vyjadřovat. Je to neuvěřitelná tragédie, patrně největší v novodobých dějinách rallye 
v ČR. Ale po všech těch událostech, které se letos staly, se všichni snaží dělat vše pro to, aby se pro bezpečnost na závodech udělalo maximum. Je to velmi složité. Co jsem slyšel, byli na tento závod pozváni všichni bezpečnostní delegáti, a to už před jeho začátkem, a trať schválili.

Jak si na tom stojí české závodní tratě, co do bezpečnosti?
Když to srovnáme s ostatními zeměmi, tak celková úroveň českého rallyesportu je jedna z nejvyšších v Evropě. Odráží se to i na počtu posádek, které u nás startují. Na našich závodech bývá v průměru 60, 70 aut. Na Slovensku je jich třeba kolem dvaceti, to samé v okolních státech. Tím pádem ale i pravděpodobnost toho, že se něco může stát, je 
o něco vyšší než v okolí. Ale musím říci, že to bezpečnostní hledisko je u nás tak velké 
a tak moc se na něj dbá, že to málem až ubírá na atraktivitě toho sportu. Lidé už jsou u nás skoro dva roky odsunováni dál od tratí, než tomu bývá jinde. Pravda ale je, že v náš neprospěch možná hovoří to, že naše cesty bývají o něco rychlejší než tratě v okolí.

Po tragédii na Barum Rallye, při které také zemřel divák, nařídil zpomalení svaz rallye. Dávají jezdci nohu z plynu?
Ano. Na tratích se objevilo daleko více zpomalení. Někdy by se dalo říci, že až přehnaně. Tento rok je ale opravdu černý pro český motorsport a doufám, že se to zlepší. Po této tragédii budou všichni dělat pro bezpečnost ještě více. Ale stále platí, že každá závodní trať je velmi obsáhlá, že zabezpečit úplně každé místo není v lidských silách. Každou takovou nehodou se bohužel přesvědčujeme o tom, že auto může skončit i tam, kde by to člověk absolutně nečekal,
a vždy to bývá náhlá souhra nešťastných náhod, jako jsou odrazy od stromu či od plotu nebo i selhání techniky. Když autu zničehonic v rychlosti 150 kilometrů v hodině odletí třeba kolo, tak člověk může stát hodně daleko od trati, 
a přesto je šance, že ho souhrou náhod upadlý díl strefí.

Autor: Jan Klička, ČTK

11.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies