VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poslanci chtějí od vlády novelu stavebního zákona a zákona o EIA

Praha - Sněmovna chce po vládě, aby předložila novely zákonů, které by urychlily schvalování zejména důležitých dopravních staveb. Jde o novelu stavebního zákona a zákona o posuzování vlivů na životní prostředí, tzv. EIA. Sněmovna chce navíc po ministru dopravy každého půl roku písemnou informaci o tom, jak příprava výstavby dopravních projektů postupuje. Poslanci se na tom shodli po středeční několikahodinové debatě o výstavbě nových silnic a železnic. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) s tím souhlasil.

14.9.2016
SDÍLEJ:

Sněmovna. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) poslancům řekl, že ve Sněmovně by měly být obě nové předlohy už do konce roku. Nový stavební zákon, kterým se má příští týden opět zabývat vláda, má už obsahovat koordinované jednotné územní i stavební řízení. Novela zákona o posuzování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA, podle něj už vzniká pod bedlivým dozorem Evropské komise.

Pravidla by se měla změnit 

Po přijetí jednotného stavebního řízení volal i předseda hospodářského výboru Ivan Pilný (ANO). Bez něj se věci prostě nepohnou, varoval. „Dokud se nezmění pravidla, tak ministři dopravy prostě stavět nebudou," přidal se Milan Urban (ČSSD).

Poslanci volali po zjednodušení schvalovacího procesu dopravních staveb. Mluvili například o tom, že veřejnost by měla mít možnost vyjadřovat se k dopravních projektům jen jednou, nikoli několikrát, jak je tomu nyní. Kritizovali vládu za liknavost, ministři Brabec i Ťok svůj postup naopak hájili. Brabec si také posteskl na adresu ochranářských organizací; jak řekl, ekologické nevládní organizace to Česku někdy „solí" v Bruselu.

Výjimky si měli vyjdenat ministři 

Podle předsedy poslanců ODS a bývalého ministra dopravy Zbyňka Stanjury hasí oba ministři požár, který sami založili. „Proč jsme si nevyjednali výjimky pro všechny stavby, když máme tolik spojenců v Evropské unii a když tato vláda patří do toho hlavního proudu?" ptal se Stanjura. Karel Šidlo (KSČM) poznamenal, že za poslední tři roky začala stavba necelých 35 kilometrů dálnic.

V debatě se řešila řada dopravních staveb po celém Česku, ať už Pražský okruh, dálnice D3 nebo prodloužená Rudná u Ostravy.

Čtěte také: Protestní pochod zablokoval vytíženou Spořilovskou v Praze 4

Autor: ČTK

14.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
AKTUALIZUJEME
11

Teroristé nás nezastraší, řekl Sobotka k londýnskému atentátu, Zeman vyčkává

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Ukrajinci zakázali ruské zpěvačce cestu na Eurovizi v Kyjevě

Ukrajinská tajná služba SBU zakázala vstup do země ruské zpěvačce Juliji Samojlovové, která měla Rusko reprezentovat v květnové soutěži Eurovize v Kyjevě. "Nežádoucí osobou" se stala tím, že porušila ukrajinské zákony návštěvou anektovaného poloostrova Krym. Neobvyklý krok oznámila televize 112 s odvoláním na mluvčí SBU. Zákaz má platit po tři roky.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies