VYBERTE SI REGION

Poslanci mají výhrady k tvrdším trestům pro taxikáře

Praha - Poslanci mají výhrady k návrhu pražského zastupitelstva, které chce tvrdší tresty pro nepoctivé taxikáře. Nejčastěji se týkají paragrafu, který by umožnil odebírat automobil řidičům, kteří spáchají opakovaně přestupek. A to bez ohledu na to, zda jsou vlastníky vozu, či nikoliv.

27.9.2010 8
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Poslanci argumentují, že by tato část novely mohla být v rozporu s jinými zákony. Kvůli tomu už podobnou novelu loni odmítla vláda Jana Fischera.

Praha předložila sněmovně novelu silničního zákona proto, že chce zlepšit vymahatelnost práva. Zastupitelé argumentují tím, že taxikáři v současné situaci využívají některých právních kliček, vyhýbají se pokutám a často jim není možné v exekuci zabavit majetek, neboť oficiálně nejsou jeho vlastníky. Navrhují proto několik opatření, která by měla situaci zlepšit.

Vedle zabavování automobilů taxikářům, kteří se opakovaně dopouští přestupků, navrhují vybírat na místě kauci, která by měla sloužit jako záloha na pokutu. Kauci ve výši 10 tisíc až 50 tisíc korun by při kontrole vybrala policie.

Vyjádření poslanců

„Myslím, že v takovém případě může policie rovnou na místě vybrat pokutu, nevidím v tom rozdíl. Vybírání kaucí bych asi neviděl jako nutné,“ řekl poslanec Martin Pecina (ČSSD). Doplnil ale, že proti taxikářům, kteří opakovaně porušují zákon, by mělo být postupováno s maximální tvrdostí. Pecina souhlasí i s tím, že by se jim zabavovala auta, se kterými podnikají.

Obdobný názor má i poslanec Stanislav Huml (VV). Ovšem pouze v případě, že by auto bylo v majetku řidiče. „Když tam není prokázáno, že majitel vozidla o tom věděl (o spáchání přestupku), tak to je moc tvrdé, to neprojde,“ uvedl Huml. Doplnil ale, že zabavování vlastních vozidel by jistě ke zlepšení situace přispělo. „Je to účinnější než cokoliv jiného, když zabavíte to, čím se přestupek páchá,“ dodal Huml.

Pochybnost o zabavování automobilů, pokud jejich vlastníkem není řidič, má i poslanec TOP 09 František Laudát. Tvrdí, že by to mohlo být v rozporu s jinými zákony. Praha ale argumentuje tím, že vlastníky taxi vozidel jsou většinou společnosti, nikoliv samotní řidiči. Případů, kdy by mohlo být auto zabaveno, by tak bylo minimum.

Poslanec KSČM Pavel Hojda by zabavování automobilů rozšířil i na všechny ostatní řidiče, kteří mají trvalé bydliště mimo Českou republiku. „Máme problém, že oni třeba nezaplatí mýto, seberou se a odjedou a oznámení o pokutě, kterou dostanou, tak prostě zahodí. Nikoho to dál nezajímá,“ uvedl Hojda.

Návrhem pražského zastupitelstva by se sněmovna mohla zabývat na říjnové či listopadové schůzi.

Autor: ČTK

27.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies