VYBRAT REGION
Zavřít mapu

D8: Mrzne, ražba tunelu Prackovice se zastavila

Ústí nad Labem, Prackovice -Kvůli dlouhodobým mrazům se musela odstavit betonárka. Tunel, jenž spolyká přes miliardu korun, bude dokončen o několik měsíců později, než se původně předpokládalo.

13.1.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Eva Kořínková

Stavební práce na ražbě tunelu Prackovice na dálnici D8 se zastavily. Ražbu v Prackovicích dělníci zahájili na počátku září loňského roku. Kvůli možným protestům ekologům se začalo razit v naprosté tajnosti. Po čtyřech měsících dělníci vyrazili zhruba polovinu levé části tunelu. Stavební práce ale musel subdodavatel, společnost Subterra, zastavit.

„Z důvodu dlouhodobých mrazů a prostydnutí se odstavila betonárka. V současné době nedostáváme žádný beton,“ podotkl stavbyvedoucí firmy Jaromír Hlávka. Ražba stojí asi už od konce prosince.

Projektový manažer společnosti Subterra Oldřich Čejka sdělil, že s betonárkou v současné době jednají. „Přislíbili, že na konci tohoto týdne se práce opět rozjedou. Pokud budou pokračovat tyto tuhé mrazy, tak je otázkou, na jak dlouho,“ podotkl Čejka. Ražba tunelu měla být hotova zhruba na konci února. Dělníci ale levou část tunelu prorazí zřejmě na přelomu března a dubna. Druhou pravou část dokončí asi v červnu.

„Kvůli zpřístupnění ústeckého portálu a zajištění druhé strany chceme razit tento tubus co nejdéle. Poté přejdeme na pravou část tunelu. Zatím jsme tam vyrazili asi dvacet metrů,“ uvedl Hlávka. Dělníci se při ražbě tunelu musí potýkat s velmi složitými geologickými podmínkami.

Celková délka tubusů je 260, respektive 270 metrů. Po dokončení ražby tunelu se bude mimo jiné pokládat nový asfaltový povrch dálnice D8. Vše se má dokončit do října letošního roku.

Přípravy stavby tunelu Prackovice doprovázely komplikace. Městský soud v Praze totiž loni na začátku května vyhověl stížnosti ekologické organice Děti Země a zakázal ražbu. Zhruba po měsíci předběžné opatření zrušil.

Ministerstvo dopravy společně s Ředitelstvím silnic a dálnic poté vyčíslilo škody. Ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS) na konci srpna řekl, že budou po ekologických organizací vymáhat 215 milionů korun. Podle ekologů je požadavek směšný.

Stavba posledního téměř 16,5 kilometrů dlouhého úseku dálnice D8 započala před několika týdny také v Řehlovicích na Ústecku. Do konce roku 2010 se má mimo jiné postavit dva tunely a 29 mostů.

Autor: Radek Nohl

13.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
50 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
31 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

Lithium je surovina budoucnosti: Zelení podpořili těžbu na Cínovci

Na Mostecku letos poprvé v historii České republiky probíhá klimatický tábor. Severočeští Zelení se ho účastní pod heslem „Uhlí ne, lithium ano!". Jejich experti totiž zhodnotili těžbu lithia pod Cínovcem jako vhodnou alternativu pro budoucnost tohoto tradičně průmyslového regionu. Těžba by také měla přinést nová pracovní místa pro zaměstnance zavřených hnědouhelných dolů.  

Jak brexit proměnil Británii? Ekonomika vázne, voliči by ale neměnili

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies