VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Praha chystá rozhodující bitvu s taxikáři

Praha - Magistrát chce, aby bylo možné za porušení vyhlášky pokutovat přímo řidiče. Někteří se totiž schovávají za své společnosti.

15.10.2009 6
SDÍLEJ:

Taxi - ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Má to být úder, který přímo zasáhne řidiče taxi, kteří dlouhodobě nerespektují vyhlášku města o provozování taxislužby. Magistrát se chystá prosadit v parlamentu návrh změny zákona o silniční dopravě.

Pokud by prošel, bylo by možné udělit sankce za porušení předpisů přímo řidiči. Ti se dnes totiž často schovávají za své provozovatele a město pak jen těžko vymáhá pokuty, které od roku 2002 činí už přes 140 milionů korun.

Většina řidičů je poctivých

Problémy taxislužby se naposledy tento týden zabývala městská rada. „Sice jsme se shodli, že se úroveň poskytování služeb zlepšuje, což dokazují i statistiky provedených kontrol, na druhou stranu zde je určitá malá skupina, která zkrátka vůbec nerespektuje vyhlášku města, předražuje stanovené ceny a podobně,“ konstatoval první náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).

Ten následně potvrdil, že je připravena změna návrhu zákona tak, aby bylo možné problémy rychle a účinně řešit. „Tento návrh bude předložen už příští týden 22. října na jednání zastupitelstva hlavního města,“ upozornil mluvčí magistrátu Jiří Wolf s tím, že teprve po schválení městem bude možné předložit návrh v parlamentu.

„Je neuvěřitelné, že i přes tvrdé postihy provozovatelů, i v podobě odebrání koncese na dobu pěti let a ztráty spolehlivosti řidiče na dobu tří let, to někteří odmítají nadále dodržovat i přes platné zákony,“ pokračoval rozhořčeně Blažek.

Největší problém? Předražení a vymáhání pokut

Mezi nejzávažnější potíže, k jejichž rychlému řešení je podle rady města potřeba změnit zákon o silniční dopravě, patří předražování služeb, problémy s ukládáním a vymáháním pokut a dalších sankcí, například odebrání průkazu řidiče taxislužby či koncese.

„V rámci navrhované novely se jedná třeba o umístění taxametru tak, aby ho měl zákazník na očích a řidič jej nemohl zakrývat nějakým předmětem, což se v současné praxi běžně stává. Chtěli bychom, aby sankce za porušení předpisů byly ukládány přímo řidiči. Nyní, přestože většinu správních deliktů páchají řidiči taxislužby, trestáni jsou provozovatelé, za které se řidiči schovávají. I další navrhovaná změna se týká řidiče taxislužby, a to v případě, kdy nemá platný průkaz, a přesto službu poskytuje, mohl by mu dopravní úřad uložit zákaz činnosti. Jeho porušení by pak bylo trestným činem,“ uvedl náměstek primátora.

Jiný by také měl být systém průkazů řidiče taxislužby, aby taxikář v případě jeho odebrání neměl možnost získat na jiném úřadu jiný, což se v současné době děje.

Autor: Lukáš Marek

15.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies