VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy ostravské dálnice budou zkoumat experti

Ostrava - Stavební a konstrukční problémy dálnice D1 na Ostravsku, kde jsou podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) necelé tři roky od úplného otevření ve špatném technickém stavu některé mosty i vozovka, budou zkoumat také zahraniční experti.

15.1.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) zvažuje například přizvání odborníků z Německa. ČTK to řekl dnes po jednání v Ostravě, kde se setkal s představiteli města i společnosti Eurovia. Ta dálnici stavěla.

Ministr chce zahraniční experty přizvat především kvůli možné podjatosti těch domácích. "Budeme sahat pravděpodobně do Německa. Tam si myslím opravdu vědí, jak se staví dálniční síť. Oslovovat budeme vždy certifikované odborníky," řekl. Situaci na Ostravsku bude řešit experní skupina složená ze zástupců stavební společnosti, ŘSD a ministerstva.

Dobeš dálnici fungující třetím rokem označil za problematickou. "Situace je špatná. Dálnice není postavena tak, jak bychom si představovali," komentoval současnou situaci. Podle něj je nyní potřeba určit, kdo komunikaci opraví a kdo rekonstrukci zaplatí. "Navíc je potřeba zajistit, aby se nedostatky neopakovaly na dalších stavbách," řekl. Například hlavním stavitelem úseku silnice 1/11 v Mokrých Lazcích na Opavsku, která se bude znovu zahajovat v letošním roce, je společnost Eurovia.

Její generální ředitel Martin Brovka rozhodnutí ministra uvítal. "Jsem rád, že jsme se vrátili zpět na úroveň jednání expertů," řekl. Podle něj jsou ale všechny mosty v pořádku. "Nevykazují žádné vady, které by bránily v provozu," řekl. Expertní skupina ale přesto bude podle Dobeše zkoumat všech 17 mostů, které byly na tomto úseku dálnice postaveny.

Ministerstvo dopravy chce udělat vše, aby případné opravy dálničních mostů a zvlněné vozovky nezkomplikovaly dopravu v Ostravě. Ta už i tak bude dost problematická. Od pátečního večera je totiž kvůli plánované rekonstrukci omezen provoz na dopravně velmi důležitých a vytížených Svinovských mostech. Dálnice D1, která vede pod nimi, bude po dobu 15 měsíců využívána jako důležitá objízdná trasa.

"Musíme počkat na proces diagnostiky, která má určit míru poškození mostů. Pokud se potvrdí, že je možné mosty i nadále využívat, budeme dělat vše proto, aby v Ostravy nevznikl dopravní kolaps. Budeme jednat s představiteli města. Bude to vyžadovat velmi úzkou komunikaci. Nevezmu si ale na svou odpovědnost případný katastrofický scénář na některém z mostů," řekl. Experti by mosty měli prohlédnout během několika týdnů.
Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. To Eurovia odmítá. ŘSD už dříve uvedlo, že dálnice se zvlnila kvůli použití nevhodné ocelárenské strusky namísto dohodnuté vysokopecní. Podle Eurovie ale bylo do dálnice navezeno přesně to, co si ŘSD objednalo.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Moravskoslezská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

ŘSD podalo trestní oznámení kvůli zvlněné D47

Autor: ČTK

15.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Móda, či směr? Naturální vína mají příznivce

/INFOGRAFIKA/ Ctí odkaz předků a naplno využívají potenciál přírody. Hrozny sbírají ručně, někteří je místo lisování šlapou. Vinaři autentisté se zřekli používání chemie a krášlících zásahů. „Nabízíme alternativu proti rychle vyrobeným a komerčním vínům," řekl Jaroslav Osička z Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies