VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy ostravské dálnice budou zkoumat experti

Ostrava - Stavební a konstrukční problémy dálnice D1 na Ostravsku, kde jsou podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) necelé tři roky od úplného otevření ve špatném technickém stavu některé mosty i vozovka, budou zkoumat také zahraniční experti.

15.1.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) zvažuje například přizvání odborníků z Německa. ČTK to řekl dnes po jednání v Ostravě, kde se setkal s představiteli města i společnosti Eurovia. Ta dálnici stavěla.

Ministr chce zahraniční experty přizvat především kvůli možné podjatosti těch domácích. "Budeme sahat pravděpodobně do Německa. Tam si myslím opravdu vědí, jak se staví dálniční síť. Oslovovat budeme vždy certifikované odborníky," řekl. Situaci na Ostravsku bude řešit experní skupina složená ze zástupců stavební společnosti, ŘSD a ministerstva.

Dobeš dálnici fungující třetím rokem označil za problematickou. "Situace je špatná. Dálnice není postavena tak, jak bychom si představovali," komentoval současnou situaci. Podle něj je nyní potřeba určit, kdo komunikaci opraví a kdo rekonstrukci zaplatí. "Navíc je potřeba zajistit, aby se nedostatky neopakovaly na dalších stavbách," řekl. Například hlavním stavitelem úseku silnice 1/11 v Mokrých Lazcích na Opavsku, která se bude znovu zahajovat v letošním roce, je společnost Eurovia.

Její generální ředitel Martin Brovka rozhodnutí ministra uvítal. "Jsem rád, že jsme se vrátili zpět na úroveň jednání expertů," řekl. Podle něj jsou ale všechny mosty v pořádku. "Nevykazují žádné vady, které by bránily v provozu," řekl. Expertní skupina ale přesto bude podle Dobeše zkoumat všech 17 mostů, které byly na tomto úseku dálnice postaveny.

Ministerstvo dopravy chce udělat vše, aby případné opravy dálničních mostů a zvlněné vozovky nezkomplikovaly dopravu v Ostravě. Ta už i tak bude dost problematická. Od pátečního večera je totiž kvůli plánované rekonstrukci omezen provoz na dopravně velmi důležitých a vytížených Svinovských mostech. Dálnice D1, která vede pod nimi, bude po dobu 15 měsíců využívána jako důležitá objízdná trasa.

"Musíme počkat na proces diagnostiky, která má určit míru poškození mostů. Pokud se potvrdí, že je možné mosty i nadále využívat, budeme dělat vše proto, aby v Ostravy nevznikl dopravní kolaps. Budeme jednat s představiteli města. Bude to vyžadovat velmi úzkou komunikaci. Nevezmu si ale na svou odpovědnost případný katastrofický scénář na některém z mostů," řekl. Experti by mosty měli prohlédnout během několika týdnů.
Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. To Eurovia odmítá. ŘSD už dříve uvedlo, že dálnice se zvlnila kvůli použití nevhodné ocelárenské strusky namísto dohodnuté vysokopecní. Podle Eurovie ale bylo do dálnice navezeno přesně to, co si ŘSD objednalo.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Moravskoslezská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

ŘSD podalo trestní oznámení kvůli zvlněné D47

Autor: ČTK

15.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies