VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problémy ostravské dálnice budou zkoumat experti

Ostrava - Stavební a konstrukční problémy dálnice D1 na Ostravsku, kde jsou podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) necelé tři roky od úplného otevření ve špatném technickém stavu některé mosty i vozovka, budou zkoumat také zahraniční experti.

15.1.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) zvažuje například přizvání odborníků z Německa. ČTK to řekl dnes po jednání v Ostravě, kde se setkal s představiteli města i společnosti Eurovia. Ta dálnici stavěla.

Ministr chce zahraniční experty přizvat především kvůli možné podjatosti těch domácích. "Budeme sahat pravděpodobně do Německa. Tam si myslím opravdu vědí, jak se staví dálniční síť. Oslovovat budeme vždy certifikované odborníky," řekl. Situaci na Ostravsku bude řešit experní skupina složená ze zástupců stavební společnosti, ŘSD a ministerstva.

Dobeš dálnici fungující třetím rokem označil za problematickou. "Situace je špatná. Dálnice není postavena tak, jak bychom si představovali," komentoval současnou situaci. Podle něj je nyní potřeba určit, kdo komunikaci opraví a kdo rekonstrukci zaplatí. "Navíc je potřeba zajistit, aby se nedostatky neopakovaly na dalších stavbách," řekl. Například hlavním stavitelem úseku silnice 1/11 v Mokrých Lazcích na Opavsku, která se bude znovu zahajovat v letošním roce, je společnost Eurovia.

Její generální ředitel Martin Brovka rozhodnutí ministra uvítal. "Jsem rád, že jsme se vrátili zpět na úroveň jednání expertů," řekl. Podle něj jsou ale všechny mosty v pořádku. "Nevykazují žádné vady, které by bránily v provozu," řekl. Expertní skupina ale přesto bude podle Dobeše zkoumat všech 17 mostů, které byly na tomto úseku dálnice postaveny.

Ministerstvo dopravy chce udělat vše, aby případné opravy dálničních mostů a zvlněné vozovky nezkomplikovaly dopravu v Ostravě. Ta už i tak bude dost problematická. Od pátečního večera je totiž kvůli plánované rekonstrukci omezen provoz na dopravně velmi důležitých a vytížených Svinovských mostech. Dálnice D1, která vede pod nimi, bude po dobu 15 měsíců využívána jako důležitá objízdná trasa.

"Musíme počkat na proces diagnostiky, která má určit míru poškození mostů. Pokud se potvrdí, že je možné mosty i nadále využívat, budeme dělat vše proto, aby v Ostravy nevznikl dopravní kolaps. Budeme jednat s představiteli města. Bude to vyžadovat velmi úzkou komunikaci. Nevezmu si ale na svou odpovědnost případný katastrofický scénář na některém z mostů," řekl. Experti by mosty měli prohlédnout během několika týdnů.
Spor o vady na dálnici vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. To Eurovia odmítá. ŘSD už dříve uvedlo, že dálnice se zvlnila kvůli použití nevhodné ocelárenské strusky namísto dohodnuté vysokopecní. Podle Eurovie ale bylo do dálnice navezeno přesně to, co si ŘSD objednalo.

Problematický úsek dálnice D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Moravskoslezská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke konci. Zbývá dobudovat poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

ŘSD podalo trestní oznámení kvůli zvlněné D47

Autor: ČTK

15.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čech odsouzený v Súdánu se vrátil do vlasti, přivezl ho Zaorálek
2 4

Zpátky doma. Čech Petr Jašek byl propuštěn ze súdánského vězení

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
5

Udílení filmových cen Oscar sledujeme on-line

Bouřlivák Johnny Cash přežil bitku s pštrosem i požár národního parku

/VIDEO, FOTOGALERIE/ - Přízvisko legenda si dnes vysloužil kdekdo. Ovšem Johnny Cash jí doopravdy byl. Napsal přes 1500 písní a v žebříčku Billboardu mu figuruje zhruba obdobný počet hitů jako Ro-lling Stones. Muž v černém vypil tisíce lahví alkoholu, vyzkoušel všechny drogy, zapálil národní park, napadl ho pštros a celý život ho strašila předčasná smrt jeho bratra. V neděli by oslavil 85. narozeniny.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

AKTUALIZOVÁNO

Krpálek patří mezi favority, na medaili v sobotu nedosáhnul

Judista Lukáš Krpálek při premiéře v nejvyšší váhové kategorii ukázal, že bude znovu patřit mezi hlavní favority. Olympijský vítěz sice nakonec skončil na Grand Prix v Düsseldorfu pátý bez medaile, ale v průběhu turnaje porazil světovou dvojku Daniela Nateu, Rumuna vážícího přes 170 kilogramů. Krpálek prohrál až poslední dva zápasy - v semifinále s mladým Japoncem Kokorou Kageurou a v boji o bronz s Kazachem Jeržanem Šynkejevem, přestože byl v obou aktivnější než soupeři.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies