VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Provoz na E55 zastavily protesty za dostavbu dálnice

Litoměřicko – Silnice E55 mezi Teplicemi a Lovosicemi byla zhruba 25 minut neprůjezdná. Zablokovalo ji kolem 300 demonstrantů, kteří požadují rychlé dokončení dálnice D8. Z obou stran obce se utvořily dlouhé kolony, v nichž uvízlo několik set vozidel. Jejich řidiči s akcí vesměs souhlasili, většina ostatních místo objížděla jinudy.

23.6.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
39 fotografií

Protestní blokáda silnice ve Velemíně za dostavbu dálnice D8.Foto: Deník/Karel Pech

Kamiony sotva stíhaly brzdit, když jim přesně v 16:00 vstoupili do cesty demonstranti. Místní mládež i důchodci vzali do rukou transparenty a přehradili svými těly jindy frekventovanou silnici. Sešlo se jich přes 300 a vesměs se jednalo o obyvatele Velemína nebo okolních obcí, které trápí stejný problém – nadměrná kamionová doprava, kterou do Českého středohoří přivedla rozestavěná dálnice D8. Její chybějící zhruba 16kilometrový úsek objíždějí řidiči často právě přes Velemín.

„Ani se tu nedá přejít silnici, kamiony tu jezdí rozjeté z kopce a mnohem rychleji, než by měly. Někdy třeba půl metru od dětí, když jdou do školy,“ řekla ČTK jedna z demonstrantek Šárka Rainerová. Na akci se začala zároveň podepisovat petice, jejíž signatáři chtějí po politicích, aby dostavbu dálnice urychlili. „Kamiony tu doslova ničí lidi i jejich majetek, už s tím něco musíme udělat. Nechceme řidiče obtěžovat, ale asi by to měli aspoň malinko pocítit,“ dodal jeden z organizátorů blokády Petr Pokorný.

Demonstrace zdržela stovky aut

Podle pět let starého údaje Ředitelství silnic a dálnic jezdilo obcí denně zhruba 12.000 aut. Dnes jich na obou stranách Velemína i přes varování před demonstrací a možnou objížďku uvízly stovky. Každý pátý vůz byl kamion. I když někteří řidiči reagovali na blokádu velmi zlostně, většina z nich dávala troubením a gesty najevo svůj souhlas. Když demonstrace po 25 minutách skončila, dalších 15 minut trvalo, než se kolona rozjela.

Stavbu dálnice, která měla být hotova už na konci letošního roku, provázejí čím dál větší administrativní obtíže. Dvě ekologické organizace neustále napadají rozhodnutí o výstavbě i jednotlivá stavební povolení. Poslední bitvu vyhrály 17. června, kdy krajský soud v Ústí nad Labem oživil jejich odvolání proti územnímu rozhodnutí. ŘSD odhaduje, že dálnici dokáže dostavět nejdřív na konci roku 2012, spíše ale až později. Krajský úřad dokonce připustil, že by se 16kilometrový úsek nemusel dostavět vůbec nikdy.

Autor: ČTK

23.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
14 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies