VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé nejsou spokojeni s provozem na "lince smrti"

Ostrava - Na ostravské jednokolejce do Kyjovic platí opět nový jízdní řád. A někteří cestující se kvůli tomu zlobí. Je totiž chudší o čtyři spoje během dne, a navíc cestování trvá déle než dříve.

17.6.2008 1
SDÍLEJ:

Tramvaj číslo 5 vyjíždí na trať do BudišovicFoto: DENÍK/Pavel Sonnek

„Pozměněný jízdní řád je pro nás cestující zcela nevyhovující, neboť došlo k vyrušení důležitých časových spojů a posunutí jízdních linek. Časy odjezdů nevyhovují pracujícím a školákům, neboť linky nenavazují včas na ostatní spoje dojíždějících do centra města nebo z něj,“ argumentuje obyvatelka Vřesiny Jitka Mrázková.

A přidává i další důvod k nespokojenosti. „Hlavně v ranních a odpoledních hodinách dochází k přeplnění tramvaje. Minulý týden jsem jela ráno k lékaři a málem jsem se do tramvaje nevešla,“ dodává Mrázková. V petici, kterou s několika dalšími nespokojenými cestujícími připravuje, chce také poukázat na to, že byla prodloužena jízdní doba tramvaje. A to se může prodražit cestujícím s časovými jízdenkami.

Změna jízdního řádu

Změnu jízdního řádu, už druhou od dubnové tragické srážky tramvají, kterou nepřežili tři lidé, si vyžádala nová bezpečnostní opatření na trati. Dopravní podnik je zavedl po upozornění jednoho z cestujících hlavně v místech, kde se trať kříží se silnicí a není tam dobrý rozhled. „V několika úsecích jsme snížili traťovou rychlost,“ uvedl tiskový mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. Tím se jízda v jednom směru prodloužila o čtyři minuty a jízdní řád se musel přizpůsobit novým provozním podmínkám. „Následná optimalizace se projevila ve snížení celkového počtu spojů v pracovní dny o čtyři spoje,“ dodal Albrecht.

Například u přejezdu v Krásném Poli, kde byla dosud povolena šedesátikilometrová rychlost, je nyní přikázána v jednom směru desítka a v druhém je maximální rychlost dvacet kilometrů v hodině. Ke zpomalení jízdy tramvají došlo i u výhybny v Dolní Lhotě. V zatáčce u porubského koupaliště, kde v dubnu k čelní srážce tramvají došlo, došlo ke snížení rychlosti už po nehodě na čtyřicetikilo­metrovou rychlost. Nově musejí řidiči jezdit tímto místem ještě o dvacet kilometrů v hodině pomaleji.

Jezdí pomaleji

„Ta rychlost je opravdu markantně snížena, ale z důvodu bezpečnosti se teď asi nedá nic jiného dělat. Aby se už nestala taková nehoda a řidiči to stihli ubrzdit,“ říká starostka Vřesiny Jana Holušová.

Problémy s cestováním na jednokolejce by měl definitivně vyřešit až nový moderní zabezpečovací systém, které vyřadí tramvaj z provozu, pokud řidič na trať vyjede neoprávněně. Dopravní podnik Ostrava slíbil, že na trati bude fungovat do konce roku. „Zakázka na dodání zabezpečovacího zařízení je ve fázi vyhlášení výběrového řízení,“ sdělil Albrecht.

Tramvaj číslo pět je nyní pomalejší

Jezdí nyní tramvaj číslo pět z Vřesinské do Zátiší pomalu jako šnek? Praskají její lidmi přeplněné vozy ve švech? Deník testoval na základě stížností čtenářů obnovený spoj, na kterém se před dvěma měsíci udála tragická nehoda.

„Doba jízdy se prodloužila asi o pět minut. Největší problém vidím v návaznosti spojů. Jelikož tramvaje jezdí vždy o pár minut později než předtím, lidé nemají šanci stihnout další linku,“ sdělil nám během včerejší dopolední jízdy cestující Michal Jahn a lhostejně dodal: „V poslední době jsem si už ale na tuto situaci zvykl. Vím totiž, že s tím stejně nic nenadělám.“

Z našeho pohledu se ale nedá říct, že by tramvaj jela příliš pomalu. Jízda byla podle našeho mínění přizpůsobena kvalitě trati. Řidič bezesporu kladl důraz na bezpečnost přepravovaných pasažérů.

„Touto tramvají jezdím každý den. Cesta mi teď připadá bezpečnější, a to je mnohem důležitější, než abych byla na daném místě o pět minut dříve,“ přiblížila svůj názor Věra Švidrnochová, další pravidelná cestující na lince číslo pět.

Tramvaj ze zastávky Vřesinská do Zátiší je hojně využívána cestujícími. I v době našeho testu jsou všechna sedadla plně obsazená, na vlastních nohou stojí už jenom pár dalších cestujících.

„Tímto spojem jezdí asi stejně hodně lidí jako před nehodou,“ řekla nám další pasažérka Hana Králová s tím, že i jí činí potíže spíše nynější pětiminutové zpoždění. „Jezdí se mi hůř, než předtím, jelikož nestíhám další tramvaj,“ dodala Králová.

Cesta „pětkou“ z Vřesinské do Zátiší nám včera trvala devatenáct minut, což odpovídalo jízdnímu řádu. Potíže s nedostatečností krátkodobé jízdenky ale námi oslovení cestující neměli. Vlastnili totiž takzvaný měsíčník.
JAN ŠIMEČEK

Autor: Iva Havlíčková

17.6.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies