VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: O politiku se zajímají více čtenáři zpravodajských deníků

Praha - O politiku se více zajímají čtenáři zpravodajských deníků než čtenáři bulváru nebo lidí, kteří noviny nesledují vůbec. Vyplývá to ze zářijového průzkumu agentury STEM. Také ochota jít volit byla u čtenářů zpravodajských deníků větší.

30.10.2013 3
SDÍLEJ:

Bohuslav Sobotka a Michal HašekFoto: Deník/Martin Divíšek

Ochota jít volit byla podle průzkumu nižší mezi lidmi, kteří denní tisk nečtou (49 procent), stejně jako u čtenářů bulvárních deníků, ti ale ve větší míře účast zvažovali. Ze čtenářů regionálních deníků plánovalo k volebním urnám jít 60 procent, což bylo jen o něco víc než skutečná účast (59,48 procenta voličů) při sněmovních volbách. Mezi čtenáři celostátních zpravodajských deníků bylo odhodláno jít volit až 70 procent lidí.

Průměr populace

Nejmenší zájem o politiku podle agentury projevují lidé, kteří tištěná média nesledují. Lépe na tom jsou čtenáři bulvárních deníků, z nichž se třetina zajímá alespoň průměrně a nezajímá asi každý čtvrtý. Čtenáři regionálních deníků se blíží „průměru" populace. Nejvíce se politice věnují čtenáři celostátních zpravodajských lis­tů.

Podle zářijového průzkumu STEM byly všechny skupiny čtenářů tisku nejčastěji ochotny volit ČSSD s tím, že strana měla nejvyšší preference u regionálních a bulvárních titulů. Další v pořadí byla u celostátních a regionálních deníků TOP 09, u bulváru se za ČSSD umístila KSČM, která byla u ostatních skupin o příčku níže.

Čtenáři získají přehled

Důležitosti tištěných médií před volbami se věnoval také výzkum Unie vydavatelů. „Z reakcí vyplynulo, že tištěná, resp. on-line média mají vliv na čtenáře zejména v delším období, protože autoři obsahu nabízejí zpravodajství a další žánry, jako například ankety, porovnávací rozhovor nebo analýzy, které mohou čtenářům pomoci získat určitý přehled o záměrech jednotlivých stran a hnutí," řekl ředitel Unie vydavatelů Josef Šabľa.

Podle Jiřího Bareše z deníkové sekce Unie se profesionalita novinářů ukazuje právě ve volebním období. „Deníkoví vydavatelé tisknou odhady předvolebních průzkumů, porovnávají programy jednotlivých stran a dokumentují sliby politiků. Rovněž i díky rozhovorům s lídry politických stran a uskupení tak vytvářejí názorové spektrum a prostor pro demokratickou soutěž politických idejí," uvedl.

Autor: ČTK

30.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Dům ve Wuppertalu, který nechaly úřady vystěhovat kvůli nebezpečné hořlavé izolaci.
30

Němci se bojí, že po Wuppertalu vystěhují kvůli obavě z požáru další domy

Ghanský prezident Nana Akufo-Addo při inauguraci
10 8

Pražská trafika? Velvyslankyní Ghany v Česku bude exmilenka prezidenta

Aktér videa s Babišem: Vůbec mě nenapadlo, že z toho bude takový poprask

Měla to být tak trochu předvolební agitace a hlavně autogramiáda knihy lídra hnutí Ano Andreje Babiše na prachatických Slavnostech Zlaté stezky. Jenže v Prachaticích bývalý ministr financí narazil.

Východní Čechy dnes zasáhnou silné bouřky, sever čekají vydatné lijáky

Velmi silné bouřky, které mají ukončit současná vedra, zasáhnou dnes zejména východní polovinu Čech, na ostatním území by tak silné být neměly. Po půlnoci budou bouřky a přeháňky slábnout a přecházet do deště, přičemž v Ústeckém a Libereckém kraji bude vydatný.

Módní, ale drahé „hipsterské“ občerstvení vyhání z koupališť chudší Švýcary

Letní horka přímo vybízejí k trávení času u bazénu doma, anebo také na veřejných koupalištích. Švýcarská Socialistická strana (SP) přišla s „letním tématem" – města by se prý měla zamyslet nad cenou občerstvení v plaveckých areálech. Jeho stále rostoucí cena prý odrazuje slabší sociální vrstvy.

U nového auta vede při rozhodování cena. Trendem se stává carsharing

Koupě auta online, využívání carsharingu, financování operativním leasingem a stále víc technologií. To jsou u osobních aut podle českých řidičů a řidiček trendy budoucnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies