VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Průzkum: O politiku se zajímají více čtenáři zpravodajských deníků

Praha - O politiku se více zajímají čtenáři zpravodajských deníků než čtenáři bulváru nebo lidí, kteří noviny nesledují vůbec. Vyplývá to ze zářijového průzkumu agentury STEM. Také ochota jít volit byla u čtenářů zpravodajských deníků větší.

30.10.2013 3
SDÍLEJ:

Bohuslav Sobotka a Michal HašekFoto: Deník/Martin Divíšek

Ochota jít volit byla podle průzkumu nižší mezi lidmi, kteří denní tisk nečtou (49 procent), stejně jako u čtenářů bulvárních deníků, ti ale ve větší míře účast zvažovali. Ze čtenářů regionálních deníků plánovalo k volebním urnám jít 60 procent, což bylo jen o něco víc než skutečná účast (59,48 procenta voličů) při sněmovních volbách. Mezi čtenáři celostátních zpravodajských deníků bylo odhodláno jít volit až 70 procent lidí.

Průměr populace

Nejmenší zájem o politiku podle agentury projevují lidé, kteří tištěná média nesledují. Lépe na tom jsou čtenáři bulvárních deníků, z nichž se třetina zajímá alespoň průměrně a nezajímá asi každý čtvrtý. Čtenáři regionálních deníků se blíží „průměru" populace. Nejvíce se politice věnují čtenáři celostátních zpravodajských lis­tů.

Podle zářijového průzkumu STEM byly všechny skupiny čtenářů tisku nejčastěji ochotny volit ČSSD s tím, že strana měla nejvyšší preference u regionálních a bulvárních titulů. Další v pořadí byla u celostátních a regionálních deníků TOP 09, u bulváru se za ČSSD umístila KSČM, která byla u ostatních skupin o příčku níže.

Čtenáři získají přehled

Důležitosti tištěných médií před volbami se věnoval také výzkum Unie vydavatelů. „Z reakcí vyplynulo, že tištěná, resp. on-line média mají vliv na čtenáře zejména v delším období, protože autoři obsahu nabízejí zpravodajství a další žánry, jako například ankety, porovnávací rozhovor nebo analýzy, které mohou čtenářům pomoci získat určitý přehled o záměrech jednotlivých stran a hnutí," řekl ředitel Unie vydavatelů Josef Šabľa.

Podle Jiřího Bareše z deníkové sekce Unie se profesionalita novinářů ukazuje právě ve volebním období. „Deníkoví vydavatelé tisknou odhady předvolebních průzkumů, porovnávají programy jednotlivých stran a dokumentují sliby politiků. Rovněž i díky rozhovorům s lídry politických stran a uskupení tak vytvářejí názorové spektrum a prostor pro demokratickou soutěž politických idejí," uvedl.

Autor: ČTK

30.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek
4 7

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Ilustrační foto
9

Muslimské svátky? Turečtí vojáci se před sto lety dočkali i obětování beranů

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Comeback na spadnutí? Kvitovou svádí Paříž

Stačilo zadat povel internetovému vyhledávači a spustila se lavina titulků v češtině, angličtině, francouzštině a určitě i v dalších jazycích. Články pod nimi se zabývaly tím, že jistá Češka odletěla do Paříže, přičemž se před odletem vyfotila a pochlubila se tím na instagramu.

FBI vyšetřuje kvůli „ruské kauze" i Trumpova zetě Kushnera

Federální úřad pro vyšetřování (FBI) se podle amerických médií zajímá o zetě a poradce Donalda Trumpa Jareda Kushnera. Důvod? Údajné ruské ovlivňování amerických prezidentských voleb.

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Emmanuel Macron, který se soustředil na evropskou integraci a kladl důraz na obnovení sil Evropské unie, chce omezit levné východoevropské pracovníky, kteří ohrožují francouzskou zaměstnanost, sociální výhody a daňové zatížení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies