Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

První říjnový den je Mezinárodním dnem seniorů

Praha - 1. října, na Mezinárodní den seniorů, odstartuje kampaň, která má změnit postoj veřejnosti k seniorům.

1.10.2010 13
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Pod sloganem Mluvme o stáří - Nech moji babičku na pokoji odstartuje v pátek 1. září k Mezinárodnímu dni seniorů osvětová kampaň obecně prospěšné společnosti Elpida plus a Nadace O2. Jejím cílem je vymezit se proti diskriminaci seniorů, připomenout hodnoty, které stáří přináší, a probudit o staré lidi zájem. Zaznělo to na tiskové konferenci k zahájení kampaně.

"Pokud se u nás mluví o seniorech, pak jen v negativním slova smyslu," řekla ředitelka Elpidy Plus Bronislava Hilliová. Upozornila přitom na některé diskusní skupiny na Facebooku či dalších sociálních fórech či nedávnou předvolební kampaň, kde se objevil klip Přemluv bábu.

Mění negativní postoje

Kampaň, kterou pro pořadatele vytvořila reklamní agentura VCCP, se snaží negativní postoje zvláště mladších lidí k seniorům změnit. Podle Natálie Sahulové z VCCP se je snaží ukázat jako lidi, kteří se o mladé lidi v dětství starali, kteří je mají rádi a které naopak mají mladí lidé rádi. Bude zahrnovat inzerci ve více než 30 denících a časopisech, billboardy, reklamu v pražských tramvajích či ve vlacích, internetové diskuse či videovou kampaň na internetu. Ta by měla uživatele internetu dovést na stránku www.mluvmeostari.cz, která bude spuštěna na počátku října. Prozatím bude kampaň trvat po celý říjen. O tom, zda bude pokračovat, se rozhodne po jejím vyhodnocení.

Kampaň má podporu institucí i známých osobností

Kampaň podpořily instituce jako například Výbor dobré vůle Nadace Olgy Havlové či Informační centrum OSN, ale i známé tváře z řad herců a zpěváků. Například herečky Jana Plodková a Iva Pazderková, herec Petr Vaněk a zpěvák kapely Please the trees Václav Havelka. Na plakátech ke kampani jsou vyfoceni se seniorem a říkají zde: Nech moji babičku na pokoji!. "Nelíbí se mi, že se ke starým lidem přistupuje, jako by byli zbyteční," odůvodnila svou účast v kampani Pazderková.

Autor: ČTK

1.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
4

Domy jako ze sci-fi. Můžete je mít třeba už příští rok

Billboardy kolem D1 a D46.
7 10

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Legendární Jumbo Jet mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

/ANKETA/ Letošní školní rok přinesl žákům prvního stupně základních škol jednu novinku: povinný plavecký výcvik. I když plných 95 procent škol děti už dříve k vodě posílalo, příkaz zajistit školákům nejméně 40 hodin plaveckého výcviku přidělal nejednomu řediteli vrásky na čele. Na plavání totiž nemají peníze.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Rohovinu nosorožců spolykal oheň. Kupujeme život zvířat, řekl ochranář

/FOTOGALERIE/ Zoo Dvůr Králové po třech letech v úterý odpoledne spálila zásoby nosorožčí rohoviny. Demonstrativně tím upozornila na nelegální obchodování se surovinou, kvůli níž pytláci vyvražďují zvířata ve volné přírodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení